Puetteko lapsenne hienosteluvaatteisiin kun lähdette kauppaan?

• Viestiketjun aloittaja Debbie Bliss
  • Ensimmäinen viesti
Debbie Bliss
Kun Huuto.netissä lukee lastenvaate-ilmoituksia, niin usein törmää mainintaan "tätä takkia on käytetty vain hienostelutakkina esim. kauppareissuilla". Siis häh. Ei mulle tule mieleen pukea mitään hienosteluvaatteita jotain yksinkertaista kauppareissua varten - en nyt tietenkään vedä mitään kuriksiakaan niskaan, kun autolla liikutaan, mutta normivaatteeet muuten. Siis esim. talvella talvihaalari, joka tietty avataan kunnolla, kun ollaan sisällä kaupassa. Tyttömme siis on kaksivuotias ja istuu rattaissa.

Meillä on yksi hienostelutakki, jota käytetään silloin kun lähdetään vaikka juhliin mekko päällä, eikä haalaria oikein voi laittaa. Sama homma hienostelukenkien kanssa.

En ole kyllä ostanut erikseen mitään hienosteluvaatteita vaan ihan tavalliset ulkovaatteet. Mun lapsilla on alle kouluikäisenä ollut 1 haalari ja 1 2-osainen puku. Molemmat mallia "käyttöä varten ostettu"

Kouluikäisillä on 1 takki ja kahdet housut.

km
Meillä on ulkoleikkeihin eri asu kuin kauppa- ym kyläreissuille. Mutta en puhuisi hienosteluvaatteista kun kauppatamineet meillä on esim lassien tai reiman toppatakki ja -housut. Pihaleikkejä varten on kosteussuojatut haalarit. Erikseen on sit sellaiset nätimmät takit mut en mä niitä kauppareissuille tapaa laittaa.

Lähikauppaan mennään pihavaatteissa, mutta jos isompaan kauppaan tai shoppailemaan mennään mennään autolla. Matkaakin sinne vierähtää puolisen tuntia, niin haalari ei välttämättä ole ihan paras vaate niille reissuille. Yleensä siis kauppareissuille lapsille puen takit ja farkut tai vastaavat.

häh
No en todellakaan. Me käydään joka päivä kaupassa ja todellakin on ne remukamppeet päällä kun samalla reissulla puistoillaan. Jos lähdetään esim kylään tai ravintolaan syömään tms silloin on siistit kamppeet päällä.

Riippuu mihin kauppaan mennään ja koska. Jos mennään suoraan hoidosta ruokakauppaan niin ei kierretä kodin kautta, mut jos lähdetään erikseen shoppailemaan tms niin sillon laitetaan kevyemmät ja siistimmät vaatteet, usein farkut, takki ja siistimmät kengät. Hienosteluvaatteina en noita kyllä pidä vaan musta olis aika ikävä pukee toppahaalari kauppakeskuksen lämpöihin.

Riippuu kaupasta. Jos mennään lähialepaan, niin en.
Mutta jos mennään kauppakeskukseen tai kaupungille, niin silloin pistetään eri vaatteet päälle kuin päiväkotiin tai pihalle. Haalarit eivät minusta ole kaupunkivaate ollenkaan.
Heh, olet hyvinkin saattanut lukea minun ilmoituksiani huutiksessa :D

Unohtui sanoa, et vähän tää on samaa kaliiperiä, kun eräs tuttuni osti reimatecin puvut, mutta ulkoilessa ja päiväkodissa käyttää kirpparilta ostettuja asuja, ettei reimat vain kulu. Järjenkäyttö sallittua XD

"mie"
En puhuisi hienosteluvaatteista mutta harvemmin lapsilla on haalarit päällä kun kauppaan mennään. Siellä kuitenkin vierähtää aikaa sen verran että läkähtyisivät. Tietty jos on joku pikakäynti tyyliin pari purkkia maitoa matkalla hoidosta kotiin niin mennään niissä vaatteissa mitkä päällä sattuu olemaan. Meillä on haalarin varapukuna takki+housut yhdistelmä ja samaista takkia yleensä käytetään kauppareissuilla esim. farkkujen kanssa.

km
Unohtui sanoa, et vähän tää on samaa kaliiperiä, kun eräs tuttuni osti reimatecin puvut, mutta ulkoilessa ja päiväkodissa käyttää kirpparilta ostettuja asuja, ettei reimat vain kulu. Järjenkäyttö sallittua XD
mun kaveri kans ostaa pojilleen reimatecit kauppaan ja kylään menoa varten, tarhassa kelpaa lotta&lassi tai muu halpis. Ilmeisesti haluaa vaan näytellä niitä teccejaan ihmisille koska eihän niiden ominaisuuksilla mitään kauppareissulla tee. Meillä on toisinpäin - tecit on ulkoilua varten ja kauppareissuja varten ostetaan joku nätti halpis.

Lapsella on jotain vaatteita mitä en käytä pihaleikeissä, esim farkkutakki, talveksi vakosamettitakki. Kaupassa käytetään vaihtelevasti tavallisia ulkovaatteita tai näitä hienosteluvaatteita. Pyrin ostamaan ulkovaattetkin niin että ne miellyttävät silmää ja ovat julkiseen käyttöön. En ymmärrä rönttävaatteita, kun vaate voi olla sekä kelin/asianmukainen kuin nättikin.

Ainoastaan hoidon jälkeen kauppaan mennään kurat polvissa :saint: En miellelläni pistä uloskaan valmiiksi kuraista vaatetta vaan se menee pesukoneeseen ja toinen puku päälle. Haalareita en käytä.

Viimeksi muokattu:
"vieras"
kyllä me kaupas käydes käja etenkin kaupoilla jos ollaan kaupungilla laitetaan siistimmät, tai ainakin kevyemmät vaatteet. hoidosta/kerhosta suoraan kauppareissulle tietty eri asia.mut enhän itekään lähde tuulipuvussa kovin usein kaupungille ja hrvan muunkaan oon nähnyt siellä sellasis kamppeis liikkuvan! kamalan näköistä kun lasta rehataan pitkin kauppoja reimatecin haalari päällä...ihan lapsen mukavuutta ajatellen ;)

"vieras"
Ihan mukavuussyistä on erikseen takki olemassa ja yleensä kauppaeissuilla ja kyläreissuilla se päälle laitetaan kun kjuitenkin mennään lämpösellä autolla. Ei tarvi kaupassa olla kuumalla haalarilla, takin saa näppärästi pois vaikka kokonaan. Ulkoillessa on yleensä haalarit päällä.

"vieras"
Riippuu kaupasta. Jos mennään lähialepaan, niin en.
Mutta jos mennään kauppakeskukseen tai kaupungille, niin silloin pistetään eri vaatteet päälle kuin päiväkotiin tai pihalle. Haalarit eivät minusta ole kaupunkivaate ollenkaan.
Heh, olet hyvinkin saattanut lukea minun ilmoituksiani huutiksessa :D
no ei ole mitenkään sanottua, mulla oli Mayoralin takki myytävänä tatuksella kauppaan ja kylään.

Aina tyylikkäänä
Kaikki vaatteet on meillä hienoja - yhtä hienostelua siis elämä (tecciä ja tickettiä)?
Miten usein te siellä kaupassa ravaatte ja kauanko viivytte , kun homma on ongelmallista ?
Keskimäärin käymme kaupassa kerran viikossa , eikä ole kyllä ongelmia vaikka mennäänkin suoraan töistä ja hoidosta kauppaan ...
Hoidossa on varahaalari (tarkoitettu jos tulee joku sotku/vahinko kesken päivän)- ehjä, siisti,taharaton - mutta halpis , ärsytti kun laittoivat sitä välillä päähaalariksi päälle....

"Vieras"
Mä en oikein ymmärrä koko käsitettä "hienosteluvaate"? Onko teillä itselläkin jotain hienosteluvaatteita :)? Meillä on ihan vaan vaatteita. Autolla jos mennään kauppaan, on nyt syystakit päällä ja ne on ihan tavalliset takit, joita nyt muutenkin käytetään päivittäin. Molemmilla on useampia takkeja, jotta voi sitten pestä välillä. Housut on ihan tavallisia farkkuja tai puuvillahousuja. Tytär käyttää enemmän legginsejä tai paksuja sukkahousuja.

Jos ollaan ulkona pidempään, niin molemmilla on ColorKidsin 2-osaiset sadevaatteet, jotka on ihan hyvät muutenkin ulkoillessa.

Kyllä mulla on lapsille varsinkin välikausiaikaan toiset vaatteet kauppaa ja kyläilyä varten. Ihan siksi, että ne millä myllätään pihalla ja lätäköissä, on käytöstä rapaiset ja myös sen näköiset. En kuitenkaan halua teccipukuakaan pestä ihan joka päivä, kerran tai kahdesti viikossa riittää mielestäni, koska muuten puvun käyttöominaisuudet heikentyvät nopeasti.

Mutta ei ne kyllä mitään reimatecciä ole ne toiset vaatteet, vaan yleensä jotain kirppikseltä ostettuja irtotakkeja ja housuja. Sillä idealla että ne on puhtaat ja ehjät ja tarkoituksenmukaiset.

Kosteussuojatut vaatteet leikkeihin ja sitten jotain muuta kauppaan.

Viimeksi muokattu:
w
Minäkin törmäsin tuohon hienosteluvaate kauppareissulle ilmiöön huutonetissä, ja piti ihan googlata moista omituisuutta. Tämä ketju löytyi sitä kautta.

En myöskään ymmärrä tuota, että mikä ylipäätään on "hienosteluvaate". Mielestäni juhlissa käytetään hienompia vaatteita, mutta miksi ihmeessä kauppareissulle pitäisi pukeutua :O

Itse menen muksun kanssa kauppaan niissä vaatteissa, jotka sattuvat olemaan sillä hetkellä päällä. Mikäli mennään kauppakeskukseen, ja viivytään siellä, riisun haalarin/takin/mikä lie ulkovaate milloinkin pois. Aivan samalla tavalla kuin itseltänikin. Miksi ihmeessä hikoilla tuntikausia varsinkin talvella toppavaatteissa, tai ylipäätään ulkovaatteissa? :O Tai "hienostella" niillä vaatteilla? :D

"minttu"
No ei pueta, ei meillä edes ole mitään "hienosteluvaatteita".. :) Löytyyhän tytöltä tietysti muutama parempi mekko, joita käytetään synttäreillä ja muissa juhlissa, mut eipä niillä mitenkään hienostella... Hauska sana toi hienostelu :-D Ja ainakin meidän perheessä kaupassa käyminen on ihan tavallista arkea, mitä varten ei tarvitse pynttäytyä.

"vieras"
Hienostelutakki on vaan sana.... Meilläki on "hienostelutakit", mikä siis meillä tarkottaa vaan takkia, jossa ei oo kosteussuoja- tms-ominaisuuksia. Ja joita käytetään sellaisissa tilanteissa ku ei tarvi haalaria/ulkoilutakki-housut-yhistelmää.

Yhteistyössä