psykologin testi, kokemuksia?

ipanoiden äiti

Uusi jäsen
18.05.2007
1
0
1
Olen hakemassa työpaikkaa ja sain kutsun haastatteluun. Haastatteluvaiheesta karsitaan muutama hakija eteenpäin ja nämä joutuvat sitten psykologin testeihin. IIIIK, millasiahan nuo testit on, jos pääsisin sinne asti? Tähän mennessä ei ole vielä ikään tarvinnut käydä, vaikka töitä olenkin tehnyt. Onko ne erilaisia eri aloilla? Nyt on siis kyseessä rahoitusala.Kiitos vinkeistä ja kokemuksista jo etukäteen!

Olen muistaakseni ollut neljä kertaa testeissä, viimeksi vajaa vuosi sitten Psyconilla. Ovat ihan hauskoja, tosin aika raskaita. kestävät yleensä koko päivän.

Ovat yleensä painotettu eri tavalla alasta riippuen. Itselläni on ollut niin sanalliseen ilmaisuun kuin loogiseen ajatteluunkin liittyviä tehtäviä, erityisesti niitä logiikkajuttuja on ollut hauska ratkoa. Ovat siis olleet sellaisia, joissa on esimerkiksi kolme kuviota ja pitää päätellä mikä olisi neljäs. Ja sitten jotain lukusarjoja. Sellaisia sinäkin todennäköisesti saat, jos rahoitusalalle haet.

Avoimin mielin ja hyvin levänneenä kun menee, niin ihan mukava päivä on tiedossa!

Joo, olen käynyt personnelilla vai mikä se oli, ihan mielenkiintoista hommaa, mulla oli joku laajennettu matemaattinen testi ja sit näitä logiikka- organisointi- yms. testejä, niitä kysymyslistoja (Voisitko kuvitella olevasi kukkakauppias? ym.) ja sellainen reagointitehtävä että nauhalta tuli joku lause ja siihen piti jatkaa jotain, ja ryhmätehtävä missä piti perustella omaa kantaansa annetusta aiheesta, psykologin haastattelu yms. Oli tosi hauska kokemus, varsinkin kun siitä sai sellasen useampisivuisen kirjallisen arvion itsestään ja pääsin tietysti töihinkin! Onhan se kiva tietää olevansa akateemisesti koulutettujen 5%:n parhaimmiston joukossa organisointikyvyiltään =)

Yhteistyössä