Psykologiaa opiskelemaan hakeneet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Onko ketään hakenut.
Minua kiinnostaisi suunnattomasti psykologia. Pohdin vain kun ole kuullut että matematiikka pitäää olla vahva. Minulla on matematiikka keskiarvoita huonompaa. Hyvä että edes kursseita päässyt läpi. Varmaan armolla.
Mietin pitäisikö minun mennä opiskelemaan tilastomatematiikkaa, jotta oppisin sitä.
Mutta minkähän tasoista tilastomatematiikkaa tuolla kokeissa on. Riittääkö kansalaisopisto vai pitäisikö hakea korkeakouluun ja ottaa sieltä tilastomatematiikan kursseja.

Korkeakoulumatematiikasta on apua vain, jos ymmärrät sitä, siellä käsittelytahti on suhteellisen nopea. Jos kansalaisopistossa sattuu olemaan joku soveltuva kurssi, siitä voisi olla enemmän apua, jos se auttaa sinua hahmottamaan asioita.

Nimim. Muuten vaan joskus noihin tutustunut

Joo tarvii yrittää ottaa selvää että meniskö jossain kansalaisopsitossa jotta sais punaisesta langasta kiinni.

Mahtaako kukaan tietää onko matikan lisäksi vaikea päästä?

Psykologia on yksi suosituimmista opiskelualoista ja sisäänpääsyprosentit todella pienet. Ainakin Tampereella ja Helsingissä pääsykokeet keskittyvät pelkkään tilastomatemaattiseen osaamiseen ja hmm, miten sen nyt sanoisin, analyyttiseen ajatteluun. Psykologiaa opettavista yliopistoista Jyväskylä keskittyy edellisiä vähemmän tilastomatikkaan, Joensuussa ei muistaakseni edes ollut tilastomatemaattista osuutta ja Turussa on sekä tilastomatematiikka että neurologisen psykan pääsykoemateriaalit. Näin ainakin muutama vuosi sitten, kun itse hain (en päässyt sisälle).

Yhteistyössä