Psygologinen vyöhyketerapia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Musari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Musari

Vieras
Onko teillä kokemuksia psygologisesta vyöhyketerapiasta (PVT)? Oliko siitä hyötyä?

Mietin pitäisikö kokeilla, josko se avaisi tunnelukot. Miten löysitte hyvän terapeutin, joka osasi myös sulkea sen mitä menneisyydestä raaputettiin auki...

Jos kenenlläkään on kokemuksia psykologisesta vyöhyketerapeutista Oulun alueella, otan tietoa kiitollisena vastaan!

itse käyn oulussa psykologisessa vyöhyketerapiassa ja voin todellakin suositella vaikka rankkaa on välillä..en kuitenkaan viitsi mainita kellä käyn, mut googlaa vaikka

Kiitos asiallisesta vastauksesta :) Voisitko kertoa nimikirjaimet tai edes sen käytkö keskustassa?

Miten prosessi etenee, käydäänkö terapiassa kerran viikossa vai harvemmin/tiheämmin?

Kerroit että välillä on rankkaa, tarkoitatko hoidon aikana vai sen jälkeen. Voiko purskahtaa itkuun vaikka kesken työpäivän? Mietin että kannattaako aloittaa loman aikana vai vasta sen jälkeen, vai nimenomaan juuri loman aikana...

PVT perustuu elämänkaariteoriaan, jonka mukaan elämän kaikki tapahtumat jäävät keholle muistiin. PVT:lla menneisyyden - usein lapsuuden - torjutut tunteet ja kokemukset palautetaan muistiin ja käsitellään tietoisuuden tasolla. Sen avulla pyritään vapautumaan menneisyyden traumoista ja opitaan elämään nykyhetkeä niin, että aikaisemmat tapahtumat ja niihin liittyvät tunnehäiriöt eivät enää häiritse nykyistä elämää.

Torjutut tunnekokemukset - syntymästä tähän päivään - jäävät tukkimaan kehomme energiavirtausta ja aiheuttavat monenlaisia kipuja, vaivoja ja ahdistusta. Jos ihminen ei voi purkaa negatiivisia tunnekokemuksiaan välittömästi, ne jäävät hänen kehonsa tunnemuistiin elämänkaaren vaihetta vastaavalle tasolle. Tästä aiheutuu vaikeuksia myöhemmin elämässä. Sanotaan, että historia toistaa itseään. Samoin alkavat nämä kohtaamattomat asiat toistaa itseään myöhemmin elämässä. Jos tunnistat itsessäsi, että tasaisin väliajoin Sinulle tapahtuu jotain, joka vaikeuttaa elämääsi, on todennäköisesti kysymys tällaisesta kohtaamattomasta traumasta.Tällainen trauma voi oireilla joko fyysisellä, emotionaalisella tai mentaalisella tasolla tai niillä kaikilla. Usein ne aiheuttavat ongelmia myös parisuhteissamme.

PVT:ssä edetään lapsuudesta aikuisuuteen käsitellen kehon tunnelukkoja yksilöllisesti. Sillä pyritään vapautumaan menneisyyden traumoista sekä ymmärtämään nykyhetkeä siten etteivät menneisyyden tapahtumat ja tunnehäiriöt häiritsisi nykyistä elämää. Mitä aikaisemmin ongelma on syntynyt ja mitä vaikeammaksi ihminen on sen kokenut, sitä syvemmällä sen on tietoisuudestaan sivuuttanut. Ihminen ikään kuin jää jumiin siihen elämänvaiheeseen, jossa häiriö on syntynyt. Se voi oireilla niin fysiologisella, emotionaalisella kuin mentaalisellakin tasolla.

Energiavirtauksia tai ei. Minä mietin asian niin että, onko siitä haittaakaan vaikka jonkun kanssa käy oman elämänsä läpi. Ja samalla hierotaan esim. jalkoja. Eli rentoutumista kaikki tyynni...

Jaa että mitä väliä, kunhan se vain toimii? Se on kuluttajansuojelukysymys. Tuoteselosteen pitäisi perustua totuuteen, ei korkealentoisiin haihatuksiin. Kerrottaisiin palvelusta vain, että "PVT ei perustu mihinkään tutkittuun tietoon, vaan se on erilaisista humpuukiaineksista kasattua uuden näköistä hömppää. Hyvällä tuurilla sen läpikäyneillä voi olla parempi olo touhun jälkeen kuin ennen sitä. Se ainakin on varmaa, että heidän lompakkonsa kevenee tuntuvasti."

Kiitos asiallisesta vastauksesta :) Voisitko kertoa nimikirjaimet tai edes sen käytkö keskustassa?

Miten prosessi etenee, käydäänkö terapiassa kerran viikossa vai harvemmin/tiheämmin?

Kerroit että välillä on rankkaa, tarkoitatko hoidon aikana vai sen jälkeen. Voiko purskahtaa itkuun vaikka kesken työpäivän? Mietin että kannattaako aloittaa loman aikana vai vasta sen jälkeen, vai nimenomaan juuri loman aikana...

käyn ihan keskustassa. Alussa alettiin tekemään elämänkaaria..ihan siitä alkaen kun synnyit. Olen käynyt n.4-5 kertaa ja jo nyt olen huomannut itessäni muutosta parempaa, esim.olen alkanut elämään "omaa elämää" ja nimenomaan tätähetkeä. Olen käynyt n.kerran kuukaudessa(nyt kun olen raskaana niin otetaan vähä kevyemmin). Hoidon aikana kun kerrot esim jostain tunteesta tai tapahtumasta niin se on rankkaa ja myös hoidon jälkeen tulee mietittyä asioita. Voi purskahtaa itkuun, mutta sehän ei ole vakavaa, vaan ihan luonnollista :). Suosittelen aloittamaan heti, sitä nopeampaa pääsee toipumaankin :).

Yhteistyössä