psoriasis

Voiskohan olla kun nyt muutaman viikon aikana ilmaantunut käsivarteen kaksi ja kainalon viereen kolme punoittavaa, hilseilevää, tarkkarajaista länttiä?
Onko psoriasis yhteyksissä muihin kroonisiin sairauksiin?

Onko kellään ja jos niin miten oireilu alkanut? Minkälainen ihottuma ja miten laajalla alueella esiintyy?
Miten hoidetaan ja miten hoito tehoaa?


Mulla lääkitys colitikseen ollut 9v, lääkkeillä aika hyvin pysynyt aisoissa, tämän lisäksi esiintynyt ajoittain polvissa ja kyynärpäissä ihottumaa(ei taipeissa), jota nyt just ei satu olemaan.
Sekä välillä ollut sormissa rakkulaista ihottumaa, joka tietysti kutisee aivan älyttömästi, iho sormissa niin kuiva että tulee haavoja ja nahka hilseilee, välillä aina häipynyt pois mutta nyt vois sanoa että viimeiset kaksi vuotta tästä ihottumasta kärsinyt ja ihottumaa on vähän jo kämmenen alueella.
Olen erilaisia käsivoiteita käyttänyt, myöskin kortisonia, mut ei tunnu auttavan.
Niin, ja näiden lisäksi myös astmalääkitys...




 
Voi olla psoriasis, mutta voi olla joku muukin. Joka tapauksessa iho-oireesi kuulostavat varsin inhimillisiltä ja uskallan veikata, että hoito puree hyvin. Psoriasiksia esiintyy lievinä, vähän vähemän lievinä, keskivaikeina ja vaikeina muotoina. Hoitokeinoja on olemassa ja yleensä hoidot siis auttavat.

Haepa ihan hakusanalla psoriasis perustietoa erilaisista terveyskirjastoista netistä, jos haluat tietoa kirjallisena.

Joka tapauksessa pääset kaikkein helpoimmalla, kun varaat ajan joko suoraan ihotautilääkärille taikka sitten vastaanottoaika ensiksi terveyskeskuksen lääkärille, joka arvioi tilanteen ja tarvittaessa ohjaa erikoislääkärille.
 
Mulla on psoriasis. Alkoi pienillä ihottumalänteillä, niin eten pitkään aikaan edes tajunnu sen olevan psoria. Sittemmin pahentunut ja levinnyt. Hoito on rasvaamista... valitettavasti ei ole mitään pillereitä joita popsimalla selviäisi.
Mulla ainakin on kaikenlaista muutakin sairautta pohjalla SLE, kilpirauhasen vajaatoiminta jne.
 
on psoriasis, ollut 5vuotta. Alkoi ihan pahentua hyttysen pistosta ja siitä sitten levis läntiksi joka punoitti hilseili ja kutisi, silloin ei ollut mitään hajuakaan koko taudista.
Lääkerasvalla auttaa, valohoidolla ym. Paitsi silloin jos on raskaana, kuten minä nyt.
Olin juuri aloittamassa keskustelua Psorista mutta olikin jo aloitettu :) Sori aiheen eksymisestä
 

Yhteistyössä