Proteiinipatukka vai banaani?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Jannika"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Jannika"

Vieras
Tykkään aamulla aikaisin käydä urheilemassa vatsa tyhjänä eikä sen jälkeen tietenkään maistu heti mikään tuhti ateria tai muukaan. Jotain pitäisi kumminnkin syödä, mutta juoruja kuunnellessani proteeinipatukat on kuulemma ihan huijausta?

Mikä olisi järkevin urheilun jälkeen?

Banaani, proteeinipatukka tai joku muu?

Proteiinipatukka tai jokin palautusjuoma, jossa on runsaasti proteiilia ja vähän hiilareitalin, jotta palautiminen alkaa hyvin. Ja sitten parin tunnin päästä lounas.

Mä oon tykästynyt siihen Valion Profeel-juomaan. Maitokahvin makuinen on hyvää ja koska se on aika iso, niin täyttää mahaakin ihan mukavasti. Monet protskupatukat on mun mielestäni jotenkin "synteettisiä" eli maistuvat muovilta ja ovat muutenkin tosi prosessoidun oloisia.

Ehdottomasti noista vaihtoehdoista proteiinipatukka! Banaanista et saa nimeksikään proteiiniä vaan paljon hiilihydraattia (omena olisi huomattavasti parempi kuin banaani jos hedelmän vedät). Itse suosin tällä hetkellä palautusjuomaa ja mikäli raskaudun niinkuin toiveissa olisi vaihdan sen maitoon, joka on tutkimusten mukaan todella tehokas palautusjuoma. Eli jatkossa toivottavasti juon sen puoli litraa maitoa :D

[QUOTE="Jannika";26766322]Moni vaan tuntuu sanovan että sama se onko suklaapatukka vai proteiinipatukka kädessä :S[/QUOTE]

Sitten he eivät tiedä mistä puhuvat! Ja proteiinipatukoitakin on erilaisia, esim. Dietmixin patukassa on muistaakseni vain reilut 100 kcal...hieman eri kun suklaapatukassa. Toki patukkaa vähäkalorisempi vaihtoehto (ja parempi muutoinkin) on se palautusjuoma. Toki sekin on turha, jos käy salilla nojailemassa laitteisiin (toki en usko, että sitä teet :D) Mutta siis kovasta salitreenistä ei saa kyllä millään kunnon tehoja irti, jollei elimistö saa seuraavan tunnin aikana tarpeeksi proteiinia, jolla se kehittää niitä lihaksia..Se vain on fakta! Laihdut toki silti jos se on tavoite...tosin silloin se tapahtuu lihaksista..

[QUOTE="piimä";26766393]Sitten he eivät tiedä mistä puhuvat! Ja proteiinipatukoitakin on erilaisia, esim. Dietmixin patukassa on muistaakseni vain reilut 100 kcal...hieman eri kun suklaapatukassa. Toki patukkaa vähäkalorisempi vaihtoehto (ja parempi muutoinkin) on se palautusjuoma. Toki sekin on turha, jos käy salilla nojailemassa laitteisiin (toki en usko, että sitä teet :D) Mutta siis kovasta salitreenistä ei saa kyllä millään kunnon tehoja irti, jollei elimistö saa seuraavan tunnin aikana tarpeeksi proteiinia, jolla se kehittää niitä lihaksia..Se vain on fakta! Laihdut toki silti jos se on tavoite...tosin silloin se tapahtuu lihaksista..[/QUOTE]

Laihtuminen ei ole se mitä teen, lihaskuntoa vaan, mutta kiitos :) Nyt voin hyvällä tunnolla syödä nuo patukat mitä löytyy treenikassista aamuisin!

Hyvä jos auttoi :) Itse aloitin palautusjuoman käytön n. pari kuukautta sitten ja todellakin oon ollut tyytyväinen! Selkeä ero! Toivotaan, että maito toimii yhtä hyvin ;)

Yhteistyössä