Propral + raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pähkinä80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pähkinä80

Vieras
Onko täällä äitejä, jotka käyttävät tai ovat käyttänet propralia raskauden aikana? Itse olen rv 8 ja joudun paniikkihäiriöni takia käyttämään kyseistä lääkettä ainakin 10-20 mg viikossa. Muita lääkkeitä en käytä. Pelkään tekeväni vauvalle jotain vahinkoa, vaikka annostus pieni onkin. Haluaisin tietää, vaikuttiko propral teillä mitenkään raskauteen tai lapsen terveyteen?

Minä söin koko raskauden ajan Zoloftia ja sitten myös Propralia. Tarkistin asian sieltä Lääketietokeskuksesta. Ovat vaarattomia ja lapsi syntyi terveenä. Pientä säpsähtelyä oli syntymän jälkeen, tosin ei tietoa johtuiko lääkkeistä.

Mulla ollut rytmihäiriöihin käytössä Propral vuosikausia ja söin myös raskausaikana lähes päivittäin n. 10-20 mg. Kysyin asiasta neuvolalääkäriltä, joka soitti samantien paikkakunnan keskussairaalan synnytyslääkärille, joka sanoi, että voi käyttää ko. lääkettä tarvittaessa. Kysyin vielä asiasta myös yksityiseltä gynekologilta, kun kävin alkuraskauden ultrassa, niin hänkin sanoi, että voi käyttää. Poika syntyi täysin terveenä.

Mulla on koko raskauden ajan käytössä Propral migreenin estoon. Naistenklinikalla olivat sitä mieltä parempi syödä sitä ku että on jatkusvasti migreeniä raskauden aikana. Mulla on kyllä muitakin lääkkeitä. Propralia käytän 10-20 mg päivässä.

Yhteistyössä