Proppu vai afta vai mikä...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihme ja kumma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ihme ja kumma

Vieras
Mulle on tuonne nieluun ilemstynyt sellainen valkoinen pieni patti, mikä tuntuu ihan kuin ois näkkärin muru jäänyt kurkkuun. Mikä lienee ja miten moisesta eroon?

Josko vielä koittasi vaikka hammasharjalla.....tulee vaan niin helposti vielä toi oksennusrefleksi kun oon raskaana.. Muuten ei haittais, mutta on ikävä tunne, kun koko ajan on "roska" kurkussa.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
:ashamed:

Se on sellanen nielurisaan tuleva patti, joka sisältää pahanhajuista mömmöä. Voi tulla muuallekin nieluun, ei aina nielurisaan. Se voi tuntua palana kurkussa tai sitten ei tunnu ollenkaan. Pahanhajuista hengitystä ne usein aiheuttaa. Nielurisojen poisto auttaa toisilla, mutta joillakin niitä kertyy sit kuitenkin, vaihtavat vaan paikkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Josko vielä koittasi vaikka hammasharjalla.....tulee vaan niin helposti vielä toi oksennusrefleksi kun oon raskaana.. Muuten ei haittais, mutta on ikävä tunne, kun koko ajan on "roska" kurkussa.

mulla toi ongelma alkoi esikoisen odotusaikana. Aiemmin en niitä huomannut olevan.

Alkuperäinen kirjoittaja Harhaanjohtaja:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

mulla toi ongelma alkoi esikoisen odotusaikana. Aiemmin en niitä huomannut olevan.

Mulla ei oo ikinä aiemmin ollu, ei esikoisen odotusaikanakaan. Liittyiskö jotenkin siihen, että syljen laatuhan muuttuu raskausaikana, eikä tavallaan huuhtele hampaitakaan riittävästi. Eli jos sen takia nieluunkin jää sitte enemmän niitä pöpöjä?

eli itselläni oli juuri nielussa proppu.. ensin luulin että ois ollu afta mutta seuraavana päivänä näytti ihan propulta joten otin teelusikan ja sen toisella päällä painoin hiukan sen valkoisen pisteen/näpyn vierestä ja sillon sieltä purkahti ulos kahdesta kohtaa proppua (eli kuollutta solua ?kait) ja niin sain sen pois...

Alkuperäinen kirjoittaja itse oli juuri proppu:
eli itselläni oli juuri nielussa proppu.. ensin luulin että ois ollu afta mutta seuraavana päivänä näytti ihan propulta joten otin teelusikan ja sen toisella päällä painoin hiukan sen valkoisen pisteen/näpyn vierestä ja sillon sieltä purkahti ulos kahdesta kohtaa proppua (eli kuollutta solua ?kait) ja niin sain sen pois...

Mä ostin corsodyl-suuvettä ja kurlasin sillä. Heti ekan kurlauskerran jälkeen lähti se outo tunne kurkusta, valkoinen patti alkoi pienentyä ja samalla huomasin, että myös nielurisa pieneni. Eli sekin oli turvoksissa... Ja taisi se patti irrota jo toisella kurlauskerralla...

No entäpä jos on lääkärit jo aiemmin sanoneet että tahtoisivat leikata nielurisat pois mutteivät vielä saa koska ei angiinaa ole tullut..? Että mites sitte sen propun kanssa koska toi nielurisa itsestään jo melko suuri.

Yhteistyössä