Pronaatiotuki lenkkareissa

Pistin tän saman kyssärin myös Mitäs nyt -palstalle, mut jospa täällä kävis enemmän alan harrastelijoita :)

Kävin ostaan eilen uudet lenkkarit uutta harrastustani varten ;) Myyjä tarkasti mun askelluksen ja nilkan vääntymiset ja kehui kovasti, ett kun on niiiiiin suora nilkka ja oikea jalan asento :)

No se kuitenkin myi mulle pronaatiotuelliset kengät, ne tuntui kyllä tosi hyvältä jalassa niin itsekin ne halusin. Mietin nyt, että kun nilkkani ei ylimääräistä tukea tarvitse niin voiko tuo tuettu kenkä sit jotenkin "laiskotuttaa" mun jalkaa ja se alkaakin ennenpitkää venkuloimaan nilkasta ilman tukea...?

Nimim. vainoharhainen :whistle:
 
lenkkareista
Huomasinpa tämän sinun kysymyksen ja ajattelin vastata, vaikka olet kysynyt tätä asiaa jo aikaa sitten ja ehkä saanut vastauksenkin.

Tuo tuki ei ole jalallesi haitallinen eikä aiheuta jalan laiskistumista sen kummemmin kuin ilman tukea olevatkaan lenkkarit. Jos jalkasi alkavat kipeytymään pahasti noiden lenkkarien käytön johdosta, niin tällöin voi olla vika siinä että lenkkarit ovat vääränlaiset. Toki jalkojen kipuilu voi sitten johtua liiallisesta juoksemisesta tai liian kovalla alustalla juoksemisesta tai vain väärän mallisista kengistä. Kokeilemalla sen oikeastaan vasta tietää mitkä kengät käy ja mitkä ei =)

 

Yhteistyössä