Prolaktiinista ja muuta.

Mitähän tämän jälkeen:)?
Nyt on pikkusen edistytty tässä muksu asiassa(yli2v.yritystä;)). Kävin tänään(eilen) labrassa otattamassa prolaktiiniarvon ja sit viikon päästä lääkäri soittaa tuloksista,vähä kyllä jännittää, kun on ollut koholla ihan reilusti tuossa helmikuulla. Sisätautilääkärille en halunnut mennä, kun oon hypänny gyneillä monet kerrat, joten tää lääkäri lupas itse jutella heidän kans =) .Nyt mietinkin, että mitähän mä voisin saada tohon kohonneeseen arvoon,siis jos vielä on koholla??Olisko kokemuksia?Lääkäri puhui jotain clomeistakin.
 
Jos prolaktiiniarvo on kovin koholla, sitä voidaan lääkitä. Muistelen, että pardolel (tai sentyyppinen nimi)... Itsellä ei ole ollut sitä vaivaa, joten en tiedä tarkemmin. Mutta käsittääkseni lääkityksellä saadaan kuntoon. Peukutan, että arvosi on normaali, mutta onneksi on lääkkeitäkin!

Vihjeeksi vielä, laita selkeästi otsikkoon, mitä asia koskee. Monelta voi jäädä lukematta, kun otsikkosi perusteella ei yhtään tiedä, mistä on kyse.
 
Mun käsittääkseni ei haittaa, jos prolaktiiniarvo on vain vähän koholla. Muistelen, että itselläni oli jonkin verran viitearvon yläpuolella, mutta lääkäri sanoi, ettei haittaa. Tulin raskaaksi ja lapsi syntyi. Mulla oli kyllä muuta häikkää, mitä lääkittiin. Muistelen, että mennään yli tuhannen ja parikin tuhatta silloin, kun on pahasti koholla. Googlailepa vielä, uskon, että löydät netistä keskusteluketjuja, jos täältä et saa vastauksia. Mullakin on vähän mutuvastaus, sori...
 
Abby, voi harmi, kun prolaktiini oli koholla! En keksi muuta, kuin että jos et koe voivasi luottaa lääkäriin, kysy toinen mielipide yksityiseltä. :hug: Toivottavasti tähän ketjuun eksyy vielä muita, joilla ollut sama vaiva. Et ole varmastikaan yksin...
 

Yhteistyössä