Prkl.. netanttilasta..

Kyse onkin siitä, että lähettäisivät vaan mulle heti uuden tilalle.. mitä sitä paskaa sen enempää tutkimaan.. mä olisin oikein tyytyväinen kun saisin vaan uuden.. mutta herra ties kuinka kauan tollanen tutkiminen kestää.. ja mun on nykysestä kännystä akku teipillä kiinni.. |O
no ei mitään, eikä missään korvata noin vaan. vaan ensin ne haluaa tietää mikä sillä on. että onko vika sellainen, joka kuuluu takuun piiriin vai kenties asiakkaan itsensä aiheuttama
 
Vikahan on valmistajan, ei netanttilan ja pitäähän valmistajan tutkia mikä on vialla.
Eipä ole meillä ollut koskaan tuollaisia ongelmia anttilan tuotteiden kanssa.
Harmi tietysti että tuollaisia sattuu.
 
rietas
Kuluttajaviraston sivuilta kopsattu:

Kuinka kauan tuotteen takuukorjaus voi kestää? Voinko saada korjauksessa olevan kännykän tilalle sijaislaitteen korjauksen ajaksi?

Kuluttajansuojalaki ei suoraan määrittele, missä ajassa virhe tulee korjata, vaan laissa puhutaan kohtuullisesta korjausajasta. Kohtuullisena korjausaikana pidetään takuukorjauksissa noin kahta viikkoa. Jos korjausaika venyy kohtuuttomasti, kuluttajalla on kahden viikon jälkeen oikeus vaatia vähintään sijaislaitetta käyttöönsä.

Kuluttajariitalautakunnan ratkaisukäytännön mukaan takuukorjausten viivästymisessä otetaan huomioon myös korjattavan laitteen välttämättömyys taloudessa ja kuluttajan tilanne laitteen käyttäjänä. Jos esimerkiksi matkapuhelin on talouden ainoa viestintäväline, takuukorjausaika ei saisi ylittää kahta viikkoa. Silloin sijaislaitetta voi vaatia tilalle aiemminkin.

Viihde-elektroniikan laitteita ei voida pitää yhtä välttämättöminä. Kuitenkaan niidenkään takuukorjaus ei saisi kestää useita viikkoja, vaan sijaislaitetta voi pyytää tilalle parin viikon jälkeen. Tämä perussääntö on voimassa myös silloin, kun kyse on kuluttajansuojalain mukaisen virheen korjaamisesta, vaikkei takuu olisi enää voimassa tai tuotteelle ei olisi annettu takuuta.
 
Elli Karamelli
Kai ohjekirjassa olis mainittu, jos eka lataus olis pitäny olla noin pitkä? mä en ole muutenkaan kuullu, että nykysin enää tarvis ladata noin kauaa.. eikä kai sellanen nyt voi koko puhelinta pimeeks laittaa?
Mulle on sanottu esim. Soneralla, että eka lataus pitäisi olla yön yli - vaikka puhelimessa lukisikin akun olevan täynnä. Sitten pitäis vielä päivittää se puhelin. Mulla ei toiminut Samsungin puhelin, ja se lähetettiin ohjelmistopäivitykseen tehtaalle.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Yhteistyössä