[QUOTE="Argh";25877140]Jos todellakin olisin tiennyt, että 2,5kk:n työpätkästä tulikin 8kk:ta, olisin heti liittynyt liittoon. Tyhmä mikä tyhmä. Ja olen siis jo liitossa, mutta nehän laskee vaan sen muutaman kuukauden mitä oon jäsenmaksua maksanut. Vai onko sekin muuttunut?

En tienny yhtään, että toi laki on noin muuttunu.

[/QUOTE]
Niin no ei sitä aina kaikki tule mieleen

Ja juu, laskenta alkaa nyt sit siitä liittymispäivästä, eli kaikki pätkät mitä tuut oleen töissä niin lasketaan siihen 8 kuukauteen. Näiden ensimmäisten työpaikkojen kanssa on tosi harmi, ettei ole aktiivista luottamusmiestä (tai -naista) talossa, joka kertois heti miten asiat on ja miten kannattaa tehdä, olis monella työelämänsä alottaneella hitusen helpompaa.
Mulle yks kaverin kaveri kiros kelan rahan piennuutta mulle kerran, ja ihmettelin et miten se sieltä rahansa hakee (reilusti yli parikymppinen), niin ihan pokalla sanoi että kun ei ole ollut kahdeksaa kuukautta missään työpaikassa niin ei oo liittyny liittoon :O ei sit ollu tiennyt et ei sitä tössäoloo putkeen tarvi olla... parhaimmassa tapauksessa kun on aikaa kerätä sitä työssäoloehtoa yhdeksän vuotta, kun kaikki opiskelu- äippäloma sun muut ajat pidentään sitä 2kk:n tarkastelujaksoa minä aikana sen 34 vkoa on täytyttävä... Oli meinaan kaveri hitusen vittuuntuneen olonen kun valaisin asiasta

mut kyl mä sen ymmärrän, ettei voi tietää..