Prkl, ku nyppii tuo mies!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Itse perkele!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Itse perkele!

Vieras
Siis, ollaan oltu nuoresta saakka yhdessä, nuoria ollaan edelleen, yhteisiä vuosia takana tarkalleen 6½, kihloissa ollaabn, lapsia ei ole, vain karvaisia. :D Mies on rauhallinen, reilu, välittävä..muttei huomioonttava/huomiota antava, ei sano että välittää, hyvin tyyni muttei kuitenkaan kylmä. TARVITSEN huomiota, mutten sitä kaipaa liikaa..kuten moni tietää varmasti hyvin mitä tarkoitan tällä, eli haluan että joskus sanoisi että välittää. Olen hoikka, pidän itsestäni niin liikunnallisesti kuin kauneudellisesti (onko tuo ees mikään sana) huolta myös työni puolesta, olen alalla jossa hoidan muiden kauneutta/terveyttä. En mikään bimbo blondi, reilu, rakastava ja pidän kodin kunnossa ja teen ruokaa/tykkään leipoa, pidän sisustamisesta, eläimistä, musiikista, vaatteista, innostun helposti ja saan monesti kaveritkin innostamaan mukaan kaikkeen kivaa, yritän siis keksiä pientä kivaa erilaista virikettä niin miehen kanssa yhteiselämään kuin ystävienkin kanssa. Pidän tanssimisesta ja käyn joskus ulkona ystävieni kanssa juhlimassa, rakastan silti enemmän rauhallisia sauna-koti-iltoja kynttilän valossa. Tykkään lenkkeillä ja ulkoilla koirieni kanssa. Olen terveellä tavalla hullu, huumorintajuinen, räväkkäkin osaan olla. ;) Olen huomioonttava, kiltti, empaattinen ja tykkään pitkistä syvällisista keskusteluista. Olen hyvällä tavalla itsevarma ja luonnetta minulta löytyy. Tässä siis minusta.

Jokin minussa tuntuu olevan vialla mieheni silmissä...ei halua/innostu oikein mistään minun kanssani, seksikin on vähän niin ja näin silloin tällöin...tää on tosi rankkaa, kun haluaisi itse mennä miehen kanssa mutta mies ei innostu..ei kuulemma pidä itsestäänselvänä, ei petä, rakastaa ja haluaa olla yhdessä, nämä keskustelut on käyty monesti. En ymmärrä...
Ei me monestikkaan olla kyllä yhdessä missään kahdestaan käyty..enemmänkin ystävien kanssa..
Olen suunnitellut vieväni miehen nyt muutaman viikon päästä reissuun toiseen kaupunkiin täältä tuppukylästä. Ajattelin sen takia että mies huomaisi että voi lähteä kotoa ja olla toisen kanssa kivaa, rentouttavaa lähteä pois tutuista ympyröistä katselemaan muita kaupunkeja. Olisimme hotellissa pari yötä, kävisimme syömässä, shoppailemassa, ravintoloissa istuskelemassa ja katselemassa ihmisiä ym, perinteistä. Onko ideaa? Tarvittais kyllä tällainen pikaloma nopeasti. :/ Harmittaa tämä tilanne, ja kun itse ajattelen kaikkea tyhmää aina..jotenkin vain vaivaa! :/

Ainoa oikea ratkaisu on ERO kuten tämän palstan siwakassatädit, kotiäidit ja muut tollot kaikkien alojen erityisasiantuntijoina sinulle kyllä varmasti kertovat.

Ei oo ihme ettei miestä kiinnosta jos joku on noin saatanan huomionkipeä että hakee sitä vielä internetfoorumeiltakin tuollaisilla helvetin pitkillä roskaposteilla. Ota siltä äijältäsi suihin, pidä koti kunnossa, anna miehelle omaa aikaa, tee hyvää ruokaa äläkä missään tapauksessa nalkuta tai edes puhu turhaan. Varmasti paranee parisuhde kun keskityt enemmän miehesi tarpeisiin etkä omiisi niin sen jälkeen hänkin voi ymmärtää keskittyä enemmän sinuun. Ei ole korkeampaa matematiikkaa mutta eihän sitä palstaämmät tajua.

Onko miehelläsi ollut aiemmin vakavia suhteita? Jos hän ei osaa tunnistaa omia tunteitaan, tai pikemminkin niiden puutetta, hän saattaa vakuutella itselleenkin kaiken olevan hyvin. Hän pelkää muutosta ja haluaa elää tutulla ja turvallisella tavalla sinun kanssasi. Melkein kuin kämppiksinä, mutta kuitenkin paremmilla eduilla. Kai hän seksiä joskus haluaa jos kerran suostuu sitä kanssasi harrastamaan.

Minusta on hyvä idea lähteä irti arjesta viettämään aikaa kaksistaan. Vaikka tilanne olisi yllä olevan kaltainen, hän saattaa löytää uudelleen kadottamiaan tunteita sinua kohtaan.

Teidän täytyy keskustella. Usein helpommin sanottu kuin tehty. Kerrot hänelle mitä kaipaat ja mikä on mielestäsi vialla hänen käytöksessään. Keskustelun täytyy olla rakentavaa. Ei saa käyttää sanamuotoja "sinä et koskaan..", "miksi sinä.." tms.

[QUOTE="vieras";22960673]Ainoa oikea ratkaisu on ERO kuten tämän palstan siwakassatädit, kotiäidit ja muut tollot kaikkien alojen erityisasiantuntijoina sinulle kyllä varmasti kertovat.

Ei oo ihme ettei miestä kiinnosta jos joku on noin saatanan huomionkipeä että hakee sitä vielä internetfoorumeiltakin tuollaisilla helvetin pitkillä roskaposteilla. Ota siltä äijältäsi suihin, pidä koti kunnossa, anna miehelle omaa aikaa, tee hyvää ruokaa äläkä missään tapauksessa nalkuta tai edes puhu turhaan. Varmasti paranee parisuhde kun keskityt enemmän miehesi tarpeisiin etkä omiisi niin sen jälkeen hänkin voi ymmärtää keskittyä enemmän sinuun. Ei ole korkeampaa matematiikkaa mutta eihän sitä palstaämmät tajua.[/QUOTE]

miiikäs keskenkasvunen mies se siellä näpyttää? johan minä kirjoitin että olen huomioonottava, otan kyllä huomioon mieheni tarpeet ja annan omaa aikaa. Vaan kun mies tekisi samoin, niin minäkin olisin oikein tyytyväinen.
Tunnut olevan mies? Tai jospa sittenkin nainen, jolla ei ole omaatahtoa ensinkään, entä puuttuu jokin pykälä arvomaailmastasi?
Mutta kun Sinä peräkammarinpoika löydät tuollaisen hiirulaisen itsellesi, niin ole onnellinen. Itse en tuollaiseen junttiin koskisi pitkällä tikullakaan!

Onko miehelläsi ollut aiemmin vakavia suhteita? Jos hän ei osaa tunnistaa omia tunteitaan, tai pikemminkin niiden puutetta, hän saattaa vakuutella itselleenkin kaiken olevan hyvin. Hän pelkää muutosta ja haluaa elää tutulla ja turvallisella tavalla sinun kanssasi. Melkein kuin kämppiksinä, mutta kuitenkin paremmilla eduilla. Kai hän seksiä joskus haluaa jos kerran suostuu sitä kanssasi harrastamaan.

Minusta on hyvä idea lähteä irti arjesta viettämään aikaa kaksistaan. Vaikka tilanne olisi yllä olevan kaltainen, hän saattaa löytää uudelleen kadottamiaan tunteita sinua kohtaan.

Teidän täytyy keskustella. Usein helpommin sanottu kuin tehty. Kerrot hänelle mitä kaipaat ja mikä on mielestäsi vialla hänen käytöksessään. Keskustelun täytyy olla rakentavaa. Ei saa käyttää sanamuotoja "sinä et koskaan..", "miksi sinä.." tms.

Olen tästä kysynyt ja on siitä jonkunverran puhuttukkin, miehellä, eikä minullakaan ole pahemmin vakavia suhteita takana, mutten kuitenkaan tunne sen olevan se ongelma. Mieheltä kun jotain kysyy saa vastaukseksi: en tiedä, ihan sama, kyllä, joo, ei, ehkä, mite vaan, miten tehtäis...kun mies jotain haluaa, hän sanoo sen..mutta usein hän ajattelee enemmän minun halujani sanoen miten tehtäis tms.. :D Mutta kun nimenomaan haluan että hän sanoo miten haluisi jonkun asian tehtävän ymym...

[QUOTE="vieras";22960673] äläkä missään tapauksessa nalkuta tai edes puhu turhaan. Varmasti paranee parisuhde. Ei ole korkeampaa matematiikkaa mutta eihän sitä palstaämmät tajua.[/QUOTE]

Juu, ei tuon tason päättelyä voi tajuta. Kas kun miehen mielestä turhaa puhetta on kaikki se mitä hän ei ymmärrä, ja semmoista hän ei ymmärrä, mikä uhkaa hänen huolella vaalimaansa status quota. Enkä nyt tarkoita sitä bändiä...

Miehesi taitaa olla tuudittautuja, ap?

Asian ydin on siinä tapauksessa saada ukkeli ymmärtämään, että akkelin noteeraamatta jättäminen on aina uhkatekijä tuudittautujan tiellä.

Voi tietysti olla, että ukkeli on niin tyyni siksi, ettei itsekään tunnista tai myönnä tarpeitaan, ja kuvittelee että tietty tuhnumoodi pitää elämän turvallisena. Silloin sun eläväisyys on suora uhka.

Pariterapiapuolella on näitä teorioita, miten vastakohdat valitsee toisensa, ja nimenomaan ehkä ihastutaankin toisessa siihen mitä itsestä puuttuu. Ja ennenpitkää sitten samat piirteet alkavat ärsyttää, kun niiden merkitys käytännön tasolla paljastuu. Sitten on kova homma miettiä, mitäs nyt tehdään ettei käy niin, että yhden tarpeet sivuutetaan pysyvästi toisen mielenrauhan nimeen. Tulee katkeruutta ajanoloon.

perusteleppa?

Lainaus aloittajan viestistä:

"Mies on rauhallinen, reilu, välittävä..muttei huomioonttava/huomiota antava, ei sano että välittää, hyvin tyyni muttei kuitenkaan kylmä. TARVITSEN huomiota, mutten sitä kaipaa liikaa..kuten moni tietää varmasti hyvin mitä tarkoitan tällä, eli haluan että joskus sanoisi että välittää."

Kun mikään ei riitä...

Otat nyt sen Afrikan auringon alla kasvaneen välittömän poikalapsen, niin huomiota riittää. Jos tosin satut kyllästymään, niin sitten tulee happoa silmille, mutta huomiotahan se on sekin.

Alkuperäinen kirjoittaja örp;22960715:

"Mies on rauhallinen, reilu, välittävä..muttei huomioonttava/huomiota antava, ei sano että välittää, hyvin tyyni muttei kuitenkaan kylmä. TARVITSEN huomiota, mutten sitä kaipaa liikaa..kuten moni tietää varmasti hyvin mitä tarkoitan tällä, eli haluan että joskus sanoisi että välittää."

Kun mikään ei riitä...

Otat nyt sen Afrikan auringon alla kasvaneen välittömän poikalapsen, niin huomiota riittää. Jos tosin satut kyllästymään, niin sitten tulee happoa silmille, mutta huomiotahan se on sekin.

Juujuu, eiköhän ole Sun nukkumaan meno aika jo? :)

Alkuperäinen kirjoittaja örp;22960715:

Kun mikään ei riitä...

Ja sitä paitsi, taidat itse olla jotenkin vajukki, vai onko vikaa luetunymmärtämisessä? Lueppa yllä oleva laittamasi teksti uudelleen. ;)

Onko mies sitten muuten kovin aktiivinen vai enemmän sohvalla viihtyvää sorttia? Jos on, niin olisin huolissani. Jos ei ole, niin olet valinnut itsellesi "arkisen" kumppanin. Onko sinin puolestasi suhteessa muuta kuin ystävyytt? Haluaisit enemmä seksiä, mutta haluaisitko sitä sen vuoksi, että sinusta oltaisiin kiinnostuneita vai todella seksin vuoksi?

[QUOTE="hmmm";22960711]Juu, ei tuon tason päättelyä voi tajuta. Kas kun miehen mielestä turhaa puhetta on kaikki se mitä hän ei ymmärrä, ja semmoista hän ei ymmärrä, mikä uhkaa hänen huolella vaalimaansa status quota. Enkä nyt tarkoita sitä bändiä...

Miehesi taitaa olla tuudittautuja, ap?

Asian ydin on siinä tapauksessa saada ukkeli ymmärtämään, että akkelin noteeraamatta jättäminen on aina uhkatekijä tuudittautujan tiellä.

Voi tietysti olla, että ukkeli on niin tyyni siksi, ettei itsekään tunnista tai myönnä tarpeitaan, ja kuvittelee että tietty tuhnumoodi pitää elämän turvallisena. Silloin sun eläväisyys on suora uhka.

Pariterapiapuolella on näitä teorioita, miten vastakohdat valitsee toisensa, ja nimenomaan ehkä ihastutaankin toisessa siihen mitä itsestä puuttuu. Ja ennenpitkää sitten samat piirteet alkavat ärsyttää, kun niiden merkitys käytännön tasolla paljastuu. Sitten on kova homma miettiä, mitäs nyt tehdään ettei käy niin, että yhden tarpeet sivuutetaan pysyvästi toisen mielenrauhan nimeen. Tulee katkeruutta ajanoloon.[/QUOTE]

Kun saiskin tuon ymmärtämään... :/ Olen sanonut asioista rauhallisesti, varovaisesti keskustellen ja kysellyt asioista hissukseen, välttäen aina riitaa, loppujen lopuksi huutaen ja itkien, kun asia ei tunnu menevän perille ei sitten millään. Seuraavaks vien tuon miehen kuulotestiin, varmaan kuulossa vikaa...

jaas, taas on katkerat ja kitkerät ämmät paikalla! ne vaan taitaa olla katsuja kun ei mee ees niin hyvin kun teillä...
mulla ei oo noin niinku neuvoa antaa. mutta paljon jaksuja moiseen tilanteeseen. itse kävin moisen läpi. mies kyllä pihtasi enemmän kuin olisi laki sallinut. seksuaalisena neitinä kävin sitten hakemassa lohtuni muualta. ikävä kyllä täytyy sanoa että se kannatti. mies tästä sai tietää samalla viikolla, ja se kyllä avarsi molempien näkemykset parisuhteesta. ei oltu enään itsestäänselvyyksiä eikä toisiamme vastaan. Äiti26 Isä 29 lapsi 7

Onko mies sitten muuten kovin aktiivinen vai enemmän sohvalla viihtyvää sorttia? Jos on, niin olisin huolissani. Jos ei ole, niin olet valinnut itsellesi "arkisen" kumppanin. Onko sinin puolestasi suhteessa muuta kuin ystävyytt? Haluaisit enemmä seksiä, mutta haluaisitko sitä sen vuoksi, että sinusta oltaisiin kiinnostuneita vai todella seksin vuoksi?

No seksiä haluan siksi, koska haluan miestäni ja rakastan häntä. Ystävyyttä tämä on, syvää sellaista. Rakastamista, siis niinkuin miehen ja naisen välillä normaalisti. Mieheni saa minut yhä ihan pyörryksiin kun vain yrittäisi. :D Olen ihan hulluna tuohon ukkoon ja jos tämä vain enemmänkin ystävyyttä olisi, en ehkä jaksaisi ja olisin lähtenyt jo kauan sitten pois.

Mies on ehkä enemmän semmonen kuvaamasi "sohvalla viihtyvää sorttia", siis urheilee, käy töissä, tekee kokoajan jotain..rauhallinen ja olenkin monesti sanonut että sää hidastut vuosi vuodelta lisäää!! mutta siis ei semmonen nätti, rauhallinen nuori miehen jurpula. Autot ja motskarit kiinnostaa ja moottoripyöräily on tullut yhteiseksi harrastukseksi. Se onkin oiva harrastus meille, ei tarvii puhua! Metsästää ym. Siis semmonen, kyllä työ tiiätte! :D

Mies on ehkä enemmän semmonen kuvaamasi "sohvalla viihtyvää sorttia", siis urheilee, käy töissä, tekee kokoajan jotain..rauhallinen ja olenkin monesti sanonut että sää hidastut vuosi vuodelta lisäää!! mutta siis ei semmonen nätti, rauhallinen nuori miehen jurpula. Autot ja motskarit kiinnostaa ja moottoripyöräily on tullut yhteiseksi harrastukseksi. Se onkin oiva harrastus meille, ei tarvii puhua! Metsästää ym. Siis semmonen, kyllä työ tiiätte! :D

siis on semmonen nätti, rauhallinen nuori miehen jurpula.. :D ei tuli tuonne jostain...

jaas, taas on katkerat ja kitkerät ämmät paikalla! ne vaan taitaa olla katsuja kun ei mee ees niin hyvin kun teillä...
mulla ei oo noin niinku neuvoa antaa. mutta paljon jaksuja moiseen tilanteeseen. itse kävin moisen läpi. mies kyllä pihtasi enemmän kuin olisi laki sallinut. seksuaalisena neitinä kävin sitten hakemassa lohtuni muualta. ikävä kyllä täytyy sanoa että se kannatti. mies tästä sai tietää samalla viikolla, ja se kyllä avarsi molempien näkemykset parisuhteesta. ei oltu enään itsestäänselvyyksiä eikä toisiamme vastaan. Äiti26 Isä 29 lapsi 7

Oon miettiny että oisko parempi olla yksin..tai jonkun muun kanssa...eräskin mies, oikein viehättävä vieläpä on esittänyt moneen kertaan kiinnostuksensa minua kohtaan tuolla menossa..on siis minun tuttu.

Mutten halua erota, kun syyt on olemattomat ja rakkautta kuitenkin on. Ehkä pieni keskustelun paikka tosiaan on miehen kanssa..ja jos ei se onnistu kahdestaan niin sitten ehkä joku meitä osaa siinä auttaa. :)

Kun saiskin tuon ymmärtämään... :/ Olen sanonut asioista rauhallisesti, varovaisesti keskustellen ja kysellyt asioista hissukseen, välttäen aina riitaa, loppujen lopuksi huutaen ja itkien, kun asia ei tunnu menevän perille ei sitten millään. Seuraavaks vien tuon miehen kuulotestiin, varmaan kuulossa vikaa...

Joo, tiedän taudin. Ajoittainen kuulo- ja ymmärrysvajaus. Ei ole näköjään mitenkään riippuvainen älykkyysosamäärästäkään. Ei meidän tohtorismies ymmärrä suomen kahta sanaa peräkkäin, kun aihepiiri alkaa mennä tiettyyn suuntaan. Vuosia ja vuosia on mennyt, myöntelee senverran että saa mun sillä kertaa tyytyväiseksi, mutta toimenpideosastolle asti viesti ei kulje koskaan, vaikka olen kauan sitten ilmoittanut että tätä touhua en tule lopun ikääni katselemaan, ja kerran on oltu jo eroamassakin välillisesti tämän takia. Tietää itse ja minäkin alan ymmärtää, että jonkin verran tietoista kusetusta on mukana myös, ja jopa ymmärtää hävetä asiaa jossain määrin.

Mutta sitä ilmeisempää sitten on, että motivaatiopuolella on ongelma. Kokee jotenkin menettävänsä itsensä ja luovuttavansa jotain oleellista ja peruuttamatonta, jos lakkaa pistämästä hanttiin. Väärinymmärrysten luonne on lopultakin kovin lapsellinenkin siinä mitassa kuin mitä olen selvää saanut.

Viimeksi kun asiasta puhuttiin, sanoi kokevansa, ettei kelpaa sellaisenaan. Tähänhän miehet niin usein vetoavat, etten olisi uskonut kuulevani väitettä omani suusta. No pirulauta, enpä näköjään kelpaa minäkään sellaisenani, enkä sittenkään vaikka vääntäytyisin solmuun.

Enkä edes ymmärrä, miksi pitäisi kelvata sellaisenaan. Ehdoton rakkaus mielestäni kuuluu miehen ja naisen välille mutta romantikko en ole - on vain asioita jotka estää yhteisen elämän jos niitä ei korjata, vaikka toista silti rakastaisi. Ja yksi iso tekijä on haluttomuus muokata omaa strategiaansa, jos toinen ilmoittaa että siitä on vakavaa haittaa. Semmoiseen ei ole oikeutta suhteessa, koska toisen kokema haitta täytyy ottaa vakavasti. Silloin jompikumpi on jotenkin väärässä tai molemmat, ja korjausta täytyy hakea ja löytää.

kiitos, teille kaikille kivoille tyypeille. Mukava että oli mielipiteen antajia. Kyllä mää tuon jonnekkin vien..vaikka oon vanhanaikanen ja odotan että mies veis minut eikä toisinpäin..mutta jotain on pakko keksiä tai myö homehutaan tänne!! :D
Nyt unet odottaa ja kiva mennä miehen viereen nukkumaan kun sai vähän purettua omia ajatuksia ja huomata taas että eihän tämä niin vakavaa ole ja varmasti taas tässä tasottuu kun menee aikaa.. :) Hyvää yötä kaikille!