Prepaid vai tavallinen liittymä estoilla ekaluokkalaiselle?

  • Viestiketjun aloittaja äiti pihalla
  • Ensimmäinen viesti
äiti pihalla
Kumpi on parempi? Kertokaahan kokemuksia, mikä on ollut toimiva liittymä omalla lapsellanne.

Voiko molempiin laittaa estoja ja tuleeko siitä jotain lisähintaa?
 
"vieras"
Normaaliin prepaidiin ei voi laittaa estoja, mutta jos saldo on alle 10€, niin data-jutut ei esim. toimi, huomattiin tytön uutta puhelinta käyttöönottaessa. Sama juttu taitaa olla myös erilaisten maksupuhelin kanssa, niitä ei olla testattu.

Meillä on nuo prepaidit toimineet ihan hyvin.
 
"vieras"
Meillä on tavan liittymä saldosopmuksella ja on siinä joku estokin ettei mihinkään viihdenumeroihin pysty soittamaan. Ainakin tuo saldosopimus maksaa olikohan 3€/kk ja mietinkin josko vaihtaisi johonkin prepaid liittymään. Niin ja siis saunalahden liittymä meillä.
 
Mun mielestä prepaid liittymä on paras vaihtoehto, koska nuo saldorajat ei ole ihan varmoja lisäksi jos puhelin hukkuu niin on parempi että siinä on vaan prepaid liitymä.
Meillä lapsilla on puhelimissa prepaidit ja 10e puheaikaa/muksu ja se on kaikilla riittänyt jo yli puolivuotta...
 
Mä kallistuisin tuohon Prepaidiin, tosin meidän lapsilla ei ole ollut kenelläkään saldorajaa tai Prepaidia. Olen ajatellut asian niin, varsinkin saldorajan kohdalla, että jos käykin niin, että saldoraja on täynnä ja tarttis soittaa jonkun todella tärkeän puhelun tai hätäpuhelun äidille, niin sitten ei pysty soittamaan. Päätettiin, että seurataan puhelinlaskuja ja jos rupee menemään ööveriksi, niin sit laitetaan saldoraja tai hommataan prepaid, mutta ei ole vielä tarvinnut tehdä sitä. Tuplien puhelinlaskut on 4-6 e...
 
"mä"
Ottaisin normi liittymän . Alussa me ollaan ainakin seurattu saldoa + puheluiden ja tekstareiden määrää netin kautta ilmaiseksi :) Noihin limujen hankintoihin ja muihin maksullisiin juttuihin voi pistää estot.
Yllättävän paljon lapset käyttävät prepaid liittymiä tekstari kiusaamiseen koska tietävät ettei tietoja saa numeron omistajasta kovinkaan helpolla :(
 
"hih"
Meillä on prepaid havaittu hyväksi. Puhelimella ei voi kuin soittaa, lähettää kuvia ja tekstareita. Sitten eri asia, kun haluavat nettii yms. yhteydet, mutta mielestäni sellaisten aikana on aikaisintaan 5-6. -luokalla.
 
"minä vain"
saunalahden prepaedjos muillakin on voi soittaa saunalahden ja elisan kesken niin paljonko haluaa 6,90e/kk sitte lisää vähän puheaikaa niin pystyy muillekin juttelemaan toimii meillä
 
Khimaira
Ehdottomasti Prepaid- meillä on kahdella vanhimmalla lapsella ollut sellaiset jo 5 vuotta. Sinä aikana puhelin on kadonnut molemmilta ainakin kerran, joten prepaidin kanssa ei tarvitse hermoilla yllärilaskua.
Puhelimella saa nykyisin maksettua niin monia juttuja, että laskua voisi kertyä..

Prepaidilla ei taida pystyä tilaamaan moniakaan juttuja, vai pystyykö? Esim. soittarin tilaaminen ei meidän lapsen prepaidilla onnistu.
 
"vieras"
[QUOTE="hih";26405551]Meillä on prepaid havaittu hyväksi. Puhelimella ei voi kuin soittaa, lähettää kuvia ja tekstareita. Sitten eri asia, kun haluavat nettii yms. yhteydet, mutta mielestäni sellaisten aikana on aikaisintaan 5-6. -luokalla.[/QUOTE]

Nettiyhteydet toimii kyllä ihan prepaidilläkin, jos on tarpeeksi saldoa. Meidän lapsille on opetettu, että kaikki tiedonsiirto hoidetaan kotona langattoman verkon kautta, eikä puhelimen omana datasiirtona. Kaikki ilmaiset puhuvat kissat yms on ladattu sitä kautta. Nykyisiin älypuhelimiin on melkein pakko olla tuo datayhteys jotain kautta, puhelimien päivitykset mies hoitaa kyllä läppärin kautta datapiuhalla.
 
Meillä tytöllä prepaid ja niin on mullaki ollu varmaan viimeiset 9v eikä haitannee mittää!

ja musta eskarin tai ekaluokkalaisen tai tokaluokkaisen ei tartte puhelimella nettiin ees päästä. Kotona on koneet sitä varten. SOittoäänetkin ladataan koneelta suoraan puhelimeen. Saldonki pystyy ilmaseks kysymään ja lataamaan lisää kun tarttee
 
Tavalliset liittymät on meidän lapsilla (8 v ja 6 v). On kaikki mahdolliset estot; palvelunumeroestot, nettiestot, ulkomaanpuheluestot, salaiset numerot.

En mä jaksanut/muistanut prepaidia ladata, ja tytön prepaid vanhentuikin joskus aikoinaan kun sitä ei ladattu tarpeeksi usein tai jotain. Meille siis sopii tavalliset liittymät paremmin. Jos laskut joskus alkaa olla suuria, niin siirryttäneen prepaidiin, mutta toistaiseksi tuolla tulevalla kolmasluokkalaisellakin on ollut lasku vain 3 euron luokkaa kuukaudessa, ja pienempi on soittanut puhelimestaan vissiin kerran tai kaksi.
 
Tytöllä on ollut aina tavallinen liittymä, varustettuna ulkomaanpuheluestoilla ja viihdepalveluestoilla.Laskut on ollut aina n.20€/ 2 kk, joihin nykyään sisältyy myös netti ( 4,90/kk ).
Otin tavallisen liittymän ihan sen takia, että jos tuleekin hätä ja saldo on loppu, miten lapsi sitten voi soittaa mulle?Ei mitenkään.
 
Silja.S
Tavallinen liittymä on lapsilla (4v. ja 6v., yhteinen kännykkä). Aiemmin oli prepaid, mutta ärsytti murehtia saldoa aina, jos lapset soittivat vaikka isänsä luota minulle tai pirauttivat mummulaan. Vähemmän huolta. Ainakin tähän asti tiukat säännöt pitävät puhelinlaskut kurissa, joten toivon näin olevan myös jatkossa.
 
Meillä on kaikilla kolmella lapsella tavalliset liittymät. Saldorajaa pidettiin esikoisella 5 luokkaan asti. Sittenlopetettiin, kun koskaan ei saldo tullut täyteen. Puhelin on kadonnut muutamia kertoja ja liittymä suljettu samantien puhelinsoitolla.

Keskimmäisellä ei ole saldorajaa ollutkaan, kun ei hoksattu sellaista ottaa. Puhelin ollut pojalla kolme vuotta ja puhelinlaskut alle 10e/kk.

Kuopus lähtee syksyllä ekalle ja tavallinen liittymä saldorajalla on otettu.

Prepaidissa pitää huolehtia siitä saldosta koko ajan ja on vaivanloista. Meillä saunalahden liittymät ja helposti voi hallita liittymiä ja tehdä muutoksia saunalahden nettisivujen kautta. Mielestäni edulliset hinnat. Minun ja lasten liittymät ovat kaikki yksien käyttäjätunnuksien takana ja laskut kaikista liittymistä tulee samaan laskuun.
 
Meillä on normiliittymä estoilla, niin aikuisviihde- kuin yleishyödylliset palvelunumerot on estetty. Liittymässä on myös palvelutekstiviesti esto (ei siis voi tilata tekstarillakaan mitään/osallistua chattiin jos tietäisi mikä se on).
Niin ja vielä dataesto, eli jos olisi älypuhelin ei pääse nettiin.
Lisäksi saldoraja, mikä on ainut mikä tässä maksaa.

Ikään ei ole vielä saldoraja mennyt yli, ei edes puolilleen (20€ on minimiraja)
 

Yhteistyössä