Pregnyl + haamuplussa

Hei,

Onko kenelläkään kokemuksia oikeista tai vääristä plussista hoidoissa, jos on tehnyt testin liian aikaisin? :attn: Eli itselleni tehtiin inseminaatio viikko sitten tiistaina ja eilen pp 7 sain aikaiseksi hyvin hyvin haalean, juuri ja juuri näkyvän viivan Apteekin raskaustestillä. Nyt en meinaa pysyä nahoissani. Tiedän, että pistämäni Pregnyl 5000 IU voi vaikuttaa testiin 10 pvä pistoksen jälkeen. Eilen oli itselläni 9. pvän ilta. Viiva näkyy tummempana vielä tänäänkin, mieskin sanoi, että ihan selvä viiva. Mutta jos olisikin onnistunut, niin alkiohan olisi juuri ja juuri ehtinyt kiinnittyä.

Onko kukaan saanut näistä hoitojen yhteydessä liian aikaisin testatuista haamuista vauvoja? Vai pettymyksiä?

Oma lapsettomuushistoriani on pitkä, enkä ikinä ole saanut minkäänlaista viivaa... Testaan uudelleen huomenna, silloin Pregnyl ei ainakaan näy. :headwall:
 
Tuon takia en uskaltanut testata ennen kuin vasta pp 14. Silloinkin sain pelkän haamuviivan testiin. Kunnon plussa tuli pp 16, joka varmistettiin vielä verikokeella seuraavana päivänä.

hCG:n erittyminen virtsaan on todella yksilöllistä. Joillakin sitä tulee havaittavia määriä jo varsin aikaisin, toisilla (kuten esimerkiksi minulla) kestää hetkisen, ennenkuin sitä on virtsassa "tarpeeksi" kunnon plussan aikaansaamiseksi. Myös testeissä on eroja. Olen useammalta ihmiseltä kuullut, etteivät he ole saaneet herkkiin testeihin kuin haaleita viivoja (minullakin eka testi 10 herkkyydellä ), vaikka taas vähemmän herkkiin (25 tai 50) on tullut kunnon vahva viiva. Lisäksi netin halpistesteihin en luottaisi niin paljoa kuin apteekin testeihih.

Toivottavasti uusintatestissä on vahva plussa! :)
 
Näinhän se on kuin kirjoititte, mutta on niin kovin kovin vaikeaa olla ajattelematta tätä asiaa ja rauhoittaa itsensä. Onko vielä joitakin, joilla hyvin varhainen haamu merkinnyt vauvaa tai onko se haalennut???
 
Chloe 70, tulethan kertoon miltä uusi testi näyttää. On kiva huomata, että on muitakin kärsimättömiä olemassa ;) Mulla on aina paha tapa aloittaa testailut liian aikaisin, ja eihän siinä saa kuin kylmää vettä niskaansa. :ashamed: Mutta haluan kuulla muuttuiko tulos, plussatuulia sinne :whistle:
 
Kiitos Gerlin tsemppauksesta! :hug: Tein uuden testin tänä aamuna, meinaa hermot pettää. Gerlin-merkkisellä nyt, jonka pitäisi olla superherkkä. Nyt ei ainakaan enää pitäisi pregnylin näkyä sillä piikistä on 11 päivää ja voi ohjeiden mukaan näkyä max 10 päivää. Tihrustin ja tihrustin testiä ja hyvin hyvin haalea, juuri ja juuri näkyvä viiva siinä oli. Miehelle näytin ja sanoin, että ei tuota voi viivaksi tulkita, lähinnä viivan paikka. Mutta mies sanoi että on siinä haamu! Katsoin testiä vielä puolen tunnin päästä ja haamu oli muuttunut tummemmaksi, vaaleanpunaiseksi viivaksi. Kyllä on repivää. 5 minuutin päästä testiä ei saisi tulkita, koska voi antaa väärän tuloksen :( Mutta ei mulla kyllä aiemmin ole negatestit näyttäneet myöhemminkään mitään. Mitä tästä nyt sitten pitäisi ajatella... :|

Gerlin, millaisia kokemuksia sulla on liian aikaisesta testauksesta? Olisi kiva lukea. Mullahan varsinainen testauspäivä on siis vasta ensi tiistai.
 
Chloe: Hienoa, toivotaan että viiva vahvistuu, peukkuja =) Itse olen aina testillut liian aikaisin :ashamed: vaikka olen Pregnylin laittanut, en ole saanut viivanpaikkaa tai haamuja jos siis nega on ollut. Haamun sain pp10 joka vahvistui plussaksi mutta meni kesken rv13. Nyt on menossa pp6 ja testit kuumottaa kaapissa. Yritän malttaa muutaman päivän..
Tulehan kertomaan miltä testit jatkossa näyttävät, jännää =)
 
Gerlin, kiitos! :flower: Ehkä sitten yhden testin teen vielä viikonloppuna.. ja tiistaina lopullinen ;) :whistle:

Nää hymiöt on muuten hauskoja... mulle uusi palsta...

Mulla oli siis eka inssi, mutta olen ollut hoidoissa eiemminkin, jolloin mulle tehtiin ICSI + yksi PAS. Molemmista täysi nega ilman mitään haamuja. Ja silloin pregnyliä pistin paljon enemmän, tupla-annoksen. Onko muuten sulle Pregnyl aiheuttanut turvotusta? Mun maha on ollut aivan mahdoton pallo, ihan kuin olisin jo kuudennella kuulla.

Ikävää, että sulla meni kesken aiemmin. :'( Mikä hoito sulle nyt tehtiin? Pidän peukkuja. Kerro kun testailet...
 
Oltiinkin yhtä aikaa linjoilla :) Mulle tehtiin nyt inssi. Mulla on Pregnylin piston jälkeen ollut maha arka, mutta nyt ei enää mitään tuntemuksia tai muutoksia sillä seudulla. Luulen että testailen kanssa viikonloppuna :whistle: Tsemppiä testailuihin, ja pidän peukkuja!!
 
Moi taas. Taidan testailla illalla jo töiden jälkeen. Tullaan sitten molemmat kertomaan miten kävi. :wave: Pidän sulle kovasti peukkuja B) Ja huhuu, missä ootte muut aikaiset hätähousut testailijat? ;)

Mulla tosiaan jo toinen hoitorundi. Välissä oli ero ja muutama sinkkuvuosi ja nyt sitten ollaankin jo ikäloppuja. Toivo elää silti... ;)
 
:wave: Huhuu Gerlin, joko testailit? Mä tein aamulla First Signal -testin (entinen Acon) ja tuli aivan puhdas nega ilman mitään haamujen haamua. Eli taisi sitten johtua Pregnylistä todellakin minulla vielä päivänä 11 piikistä. :ashamed: Henkisesti alan jo valmistautua seuraavaan hoitoon, vaikka tiistaina vasta varsinainen testipäivä.
 
En ole enää tehnyt uusia testejä. Meinaan viimeisimmän negan jälkeen testata vasta tiistaina. Malttamattomana odottelen Gerlinin kuulumisia :D Lueskelin muuten vanhoja ketjuja ja huomasin, että olemme samassa paikassa hoidossa: TAYSissa. Ja minäkin olin aikoinaan Väestöliitossa.
 
Hei Chloe! Tänään testasin pp9 ja negaa se näytti :kieh: Mutta nyt odotan kärsiväälisesti ;) ainakin pari päivää ennen kun kokeilen uudelleen. Onko sulla minkälainen ohjeistus/suunnitelma taysiin jatkoista jos nyt on nega?
Pidän sulle vielä peukkuja tiistaille :flower:
 
Moi Gerlin! On se jännä, kun emme malta olla testailematta, vaikka oikeasti liian aikaisin tehdyistä testeistä ei voi päätellä mitään suuntaan tai toiseen. Mulla ei kyllä ole minkäänlaisia oireitakaan. Silloin väärien haamuplussien aikaan oli nippailua munasarjoissa ja kohdun tienoilla, nyt ei mitään. Meille on tarkoitus tehdä 3 inseminaatiota kevään kuluessa ja ensimmäinen Ivf elokuussa, eli olemme jo jonossa siihenkin. Toivottavasti pääsiäinen ei nyt sotke kuvioita, sillä haluaisin mahdollisimman pian uuden inssin perään.

Millaiset jatkosuunnitelmat teillä on?

Väsyttää, menen nukkumaan.|O

Kiitos peukuista, mäkin peukutan sulle. :flower:
 
NEGA.

Ei onnistunut tämä elämäni kolmas lapsettomuushoito. :ashamed: "Ei muuta kuin uutta matoa koukkuun" sanoi rakas sisukas mieheni aamulla testin jälkeen ja halasi minua. Soitin jo klinikallekin. Heti perään tehdään uusi inssi. Nyt sitten vaan menkkoja odotellen...

Mitäs Gerlin? :wave: Oletko testannut?
 
Chloe: :hug: pahoittelut negasta! Täällä ollaan samassa tilanteessa, negaa pukkaa :'( Nyt vaan toivon että uusi kierto alkaa PIAN, ettei vappu tule sotkemaan uutta inssiä. Mitä lääkkeitää sulla on käytössä? Mulla on Clomifenit, Menopur sekä pregnyl. Jaksamista uuden inssin odotukseen, tässä taitaa pari inssiä ehtiä tehdä ennen kesätaukoa, syksyn suunnitelmat vielä auki, toivotaan ettei sinne asti tarvi enää odotella. Kerrohan välillä kuulumisia :)
 
Hei Gerlin,
Onko nega nyt aivan varma kohdallasi? Siis monentenako päivänä testasit? Jos on niin lohtuhali täältä :hug: Tehdäänkö sullekin heti toinen inssi perään ilman välikiertoa? Mulle sanoivat Taysissä kun soitin negasta, että yleensä pidetään yksi kierto väliä ennen seuraavaa inssiä. Mutta sitten hoitsu katsoi papereitani ja sanoi, että tehdäänkin heti perään uusi. Olisiko sitten tämä ikä, mikä vaikuttaa kiirehtimiseen ... Joka tapauksessa olen jo ihan valmiina uuteen hoitoon. Mulla lääkkeenä Clomit ja Pregnyl, ei Menopuria. Menkat alkoi tänään eli ylihuomenna alan taas popsia Clemeja. Mikä muuten on teillä lapsettomuuden syy? Minkä ikäinen olet?
Mun ekat kokemukset Taysista on olleet hyvät, voisi ehkä sanoa paremmat kuin Väestöliitossa... vaikka tilanne oli silloin niin erilainen kaikin tavoin.
 
Heips Chloe!! Kyllä se nega on totista totta meillä nyt. Testain pp9 ekan testin ja siitä eteen päin päivittäin ja eipä ne siitä muuttunut. Nyt vaan toivon menkkojen alkavan. Kyllä mulle tehdään inssi heti perään, sain jo viimeksi reseptit ja kaikki varmuuden vuoksi jos ei tärppi käy. Mikähän pontti noissa välikierroissa on, työntekijä vaje vai? Kuinka paljon syöt clomeja, mulla menee 3/pvä. Olen 30v. ja lapsettomuudeen syy on vaikea PCO. Eli mulla on ihan sikana aina munasoluja, viimeksi taisi olla lähes 30 , mutta onneksi niistä lähti lääkityksen avulla vain kolme kunnon kasvuun ja muut jäi jalkoihin. Olen ollut Taysin asiakas vajaa vuoden ja olen kyllä saanut hyvää hoitoa, Väestöliitossa mielestäni meni (näin jälkeenpäin ajatellen) liian monta kiertoa turhiinn odotteluihin ja kokeiluihin. Mikä teidän tilanne on, yritättekö esikoista? Kerro ihmeessä miten siellä hoidot sujuu ja jaksamista sitä tässä tarvitaan :hug:
 
Hei Chloe =)
Mitkäs olivat näkymät ultrassa? Joko on inssi tehty? Mulla on vasta kontrolliultra torstaina ja sitten selviää suunnitelma näkymän mukaisesti. Eli ensiviikolle menee inssi, jos siellä nyt on kunnon follikkelit kasvanut.
 
:D Moi Gerlin, kävin siis ultrassa maanantaina, kaksi munasolua siellä oli kypsymässä jo ihan hyvänkokoisina molluskoina. Yksi kummallakin puolella. =) Huomenaamulla pistän piikin ja perjantaina tehdään inssi. Kyselit aiemmin, onko meillä/mulla lapsia entuudestaan. Ei ole, esikoista tässä yritellään.
Tulehan kertoileen, mitä sulla näkyi ultrassa torstaina. Mitenkähän muuten onnistutaan nyt hillitsemään testailuvimmaa :p ??? Taidan tilata testit jo netistä. Lääkäri sanoi mulle, että todennäköisesti jonkinlaista kiinnittymisyritystä mulla oli jo viime kerralla niistä haamuista päätellen eli hänen mukaansa Pregnyl ei näy enää viikon jälkeen.
 

Yhteistyössä