Pregentstickin (eli Prisman testin) viivanpaikka

Onko kenelläkään vastaavaa kokemusta ko. testistä: Testiajalla, kun testi on näytekupissa upotettuna virtsaan, testiin ilmestyy viiva, harmaa tosin. Kun testin ottaa virtsasta pois, ja edelleen testiajan sisällä viiva vahvistuu. Kun testi kuivuu viiva haalenee. Kun kuorin testistä sen kiiltävän pinnan pois, olin näkeväni viivassa häivähdyksen punaista (siis selkeästi testiajan päätyttyä).

Nyt siis ihmettelen, että onko kyseessä viivanpaikka vai +-haamu? Kierrostani minulla ei ole mitään tietoa, koska kuukautiset eivät vielä pikkukakkosen syntymän jälkeen ole alkaneet.
 
Itselläni ei ole kokemusta kyseisistä testeistä, mutta harmaa viiva on viivan paikka. Jos olet epävarma siitä punertavasta sävystä, niin suosittelen tekemään uuden testin parin päivän kuluttua aamun ekasta pisusta. Plussaonnea!
 
Mä sain kuopusta yrittäessä 2 kertaa harmaan viivan joka kuivuessaan haaleni. En tosin repiskellyt mitään, että olisin pinnan alle kurkkinut. Molemmat tarkoittivat negaa.

Kun sitten samalla merkillä plussasin oli viiva todella pinkki illalla ja jo seuraavana aamuna toinen tekemäni testi oli tummempi kuin kontrolliviiva.

 
Jos kyseessä on todellakin viivanpaikka, niin se on näkyvin viivanpaikka ikinä, mitä olen nähnyt. Inhottavaa ihmisten hämäämistä! Olisi kiva kuulla lisää, että miten plussat ovat ko. testillä näkyneet. Tietääkö kukaan testin herkkyyttä?
 
Tein tänään Gravidanin testin ja oli puhdas nega, eli kyllä tuo Pregent Stickin haamu oli viivanpaikka. Vaikka Pregent Stick onkin halpa, niin en enää kyllä osta ko. testiä. Herättää turhia toiveita. Ja kuten sanottua, oli vahvin näkemäni viivanpaikka ikinä. :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sssalla:
plussassahan pitäisi olla väriä, ei harmaa-ihan sama mikä testi kyseessä
Ei se kyllä ihan näin mene. Otetaan esimerkiksi tuo Gravidan-testi, johon ei koskaan tule mitään viivanpaikkaa. Kakkosta testastessani siihen tuli kuitenkin harmaa "viivanpaikka" ensin testiajan ulkopuolella, sitten testiajalla ja vasta myöhemmin "viivanpaikkaan" tuli väriä. Näin toimii siis hyvälaatuinen testi, joka ei tuota viivoja ilman, että olisi syytä. Harmi vain, että Gravidan on hintavampi testi, ja saatavuus on hankalampi kuin esim. ko Pregent Stickin.

Sitäpaitsi tarkistin Pregent Stickin ohjeen, ja siinäkin puhutaan vain "viivasta" eli että jos testiin tulee kontrolliviivan lisäksi toinenkin viiva, testi on positiivinen. Ei ohjeessakaan siis käsketä analysoimaan viivan väriä.

 

Yhteistyössä