"kiusa"
Päivähoidon hakeminen on ajankohtainen meidän perheessä. Lapsi on reilun vuoden. Kumpaa suosittelette ja MIKSI: PPH vai tarha?
Ihan yhtälailla välillä täytyy päiväkotilaistenkin olla varahoitopaikassa. Kyllä ne päiväkoditkin välillä kiinni on.Alkuperäinen kirjoittaja meidän;28378687:yksivuotias on haettu ensi syksynä tarhaan; en halua hänelle varahoitorumbaa pph:n lomien, tasoitusvapaiden ja sairasteluiden takia.
Ymmärrän kyllä. Toisaalta olen nähny niitäkin tarhoja joihin en ikinä antaisi lastani. Pieniä ei saanu pitää sylissä vaan piti itkettää sängyssä nukkumaam menoaikaan yms pomon määräämää. Aina on se "riski" kun antaa lapsensa muiden hoiviin. Yleensä onneksi saa hyvän paikan kuten mekin.Mäkin olen hiukan kallellaan PPHon mutta mulla on järjetön pelko, että jos se onkin täysin hullu. Sitä ei kukaan valvo siellä... tarhassa on aina kuitenkin useita vanhempia. Ymmärrättekö mun pelkoa?
Ehdottomasti ryhmiksen kannalla minäkin, toimi ainakin meidän 1,5-v. pojalla todella hyvin ja samaan paikkaan yritetään molemmat lapset saada kun töihin jossain vaiheessa mammiksen ja hoitovapaan jälkeen palaanRyhmäperhepäivähoito, yhdistyy molempien hyvät puolet.
jatkaa vielä, että yhtenä syynä päiväkodin puolesta puhuu myös meidän työajat. Yleensä lapsi tulee tarvitsemaan hoitoa 8-16 välillä, mutta hoitoaika vaihtelee 7.15 - 16.45 välillä ihan töiden sanalemana. Käytännössä lapsi aloittaa hoitopäivän 7.15 - 8.30 välillä ja lähtee kotio 15 - 16.45 välillä ja kyseessä ei ole etukäteen hyvissä ajoin tiedossa olevat vaihtelut vaan aamun osalta tietää vasta edellisenä työpäivänä neljään mennessä, haun päivän kuluessa..Alkuperäinen kirjoittaja meidän;28380199:nimimerkki tietää mihin on lapselle paikkaa hakenut. Kummassakin päiväkodissa on mahdollista, että on kesällä kiinni 4-5 viikkoa; samoin joulun välipäivät saattavat kanssa laittaa paikan kiinni. Tämä ei ole ongelma vaan etukäteen tiedossa oleva asia. Hiukan eri asia kun saada aamulla pph:lta viestiä, että vie lapsesi varahoitoon..
Toinen päiväkoti on isompi ja siinä on ollut meidän isompia lapsia hoidossa useamman vuoden: aivan ihana henkilökunta! Toinen päiväkoti on lähempänä; siinä on vain yksi sisarusryhmä ja tutustumiskäynnillä paikka tuntui hyvältä. Kyseisestä päiväkodista olen kuullut vain hyvää vanhemmilta. Eli kunhan lapsi vain saa paikan jommasta kummasta, niin olen tosi tyytyväinen.