PPH vai tarha

• Viestiketjun aloittaja "kiusa"
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
Mä liputan pph:n puolesta :)
Pienelle mielestäni parempi, kun muita lapsia ei ole hirveätä laumaa ympärillä. Päiväkotiin voi siirtyä sitten isompana jos tarve vaatii.

Oma lapseni aloittaa syksyllä eskarin ja on vieläkin pph:lla =) ryhmässä toinenkin syksyllä eskariin menevä, kaksi 4 vuotiasta ja yksi 1v.

"Vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja meidän;28378687:
yksivuotias on haettu ensi syksynä tarhaan; en halua hänelle varahoitorumbaa pph:n lomien, tasoitusvapaiden ja sairasteluiden takia.
Ihan yhtälailla välillä täytyy päiväkotilaistenkin olla varahoitopaikassa. Kyllä ne päiväkoditkin välillä kiinni on.

Ja meillä on pph:lla varahoito järjestetty niin, että lapsi pääsee aina samaan varahoitopaikkaan. Eikä sitä kyllä kovin usein tarvita..

ap kiusa
Mäkin olen hiukan kallellaan PPH:eek:on mutta mulla on järjetön pelko, että jos se onkin täysin hullu. Sitä ei kukaan valvo siellä... tarhassa on aina kuitenkin useita vanhempia. Ymmärrättekö mun pelkoa?

Mäkin olen hiukan kallellaan PPH:eek:on mutta mulla on järjetön pelko, että jos se onkin täysin hullu. Sitä ei kukaan valvo siellä... tarhassa on aina kuitenkin useita vanhempia. Ymmärrättekö mun pelkoa?
Ymmärrän kyllä. Toisaalta olen nähny niitäkin tarhoja joihin en ikinä antaisi lastani. Pieniä ei saanu pitää sylissä vaan piti itkettää sängyssä nukkumaam menoaikaan yms pomon määräämää. Aina on se "riski" kun antaa lapsensa muiden hoiviin. Yleensä onneksi saa hyvän paikan kuten mekin.

"vierailija"
[QUOTE="Vieras";28378720]Ihan yhtälailla välillä täytyy päiväkotilaistenkin olla varahoitopaikassa. Kyllä ne päiväkoditkin välillä kiinni on.

Ja meillä on pph:lla varahoito järjestetty niin, että lapsi pääsee aina samaan varahoitopaikkaan. Eikä sitä kyllä kovin usein tarvita..[/QUOTE]

Täällä päiväkodista lapset varahoidossa 4 viikkoa heinäkuussa, muuten omassa ryhmässään. Perhepäivähoitajalla on ylityövapaita tämän tästä, ja aina sairausloman sattuessa lapset menevät varahoitoon. Ja tietysti vuosilomat siihen päälle. Päiväkodissa on aina sama ryhmä: samat lapset ja samat hoitajat. Paljon vakaampi paikka pienelle taaperolle kuin hyppiä harva se viikko vieraiden lasten sekaan päiväkotiin.

Ryhmikseenkään en laittaisi, koska päiväkodissa arvostan myös hoitajien koulutusta. Ryhmiksessä on perhepäivähoitajia, päiväkodissa lähihoitajia ja lastentarhanopettajia. Helppo päätellä kummassa saa laadukkaampaa varhaiskasvatusta.

Huldaliina
PPH, meillä tyllerö oli pph:lla ja varahoito päiväkodissa, siirtyi 5 vuotiaana ko. päiväkotiin ja jatkoi samassa paikassa eskarin. Aivan loisto juttu tosin täytyy sanoa, että meillä oli ihan superihana pph ja päiväkodin henkilökunta samaten

jaah
PPH, se on sama kuin lapsi menisi päiväksi kylään. Jos sattuu huono PPH, pitää tietysti vailttaa ja vaihtaa. Siellä saa käydä tutustumassa ennen hoidon aloitusta ja silloin voi kysellä miten hoitaja toimii missäkin tilanteessa. Meidän poika on ollut 4 kk PPH:lla ja sinä aikana on ollut 3 varahoitopäivää, aina samassa paikassa.

"vieras"
Pph:lle mieluummin, kun on noin pieni vielä. Pienessä ryhmässä on rauhallisempaa ja sairasteluakin yleensä vähemmän kuin isoissa ryhmissä. Tietysti pitää tarkasti valita pph, käydä tutustumassa ja tarvittaessa hakea toiselle hoitajalle jos jokin jää epäilyttämään, mutta ihan samoin tarhankin kohdalla paikka kannattaa valita tarkasti.

meidän
[QUOTE="Vieras";28378720]Ihan yhtälailla välillä täytyy päiväkotilaistenkin olla varahoitopaikassa. Kyllä ne päiväkoditkin välillä kiinni on.

Ja meillä on pph:lla varahoito järjestetty niin, että lapsi pääsee aina samaan varahoitopaikkaan. Eikä sitä kyllä kovin usein tarvita..[/QUOTE]

nimimerkki tietää mihin on lapselle paikkaa hakenut. Kummassakin päiväkodissa on mahdollista, että on kesällä kiinni 4-5 viikkoa; samoin joulun välipäivät saattavat kanssa laittaa paikan kiinni. Tämä ei ole ongelma vaan etukäteen tiedossa oleva asia. Hiukan eri asia kun saada aamulla pph:lta viestiä, että vie lapsesi varahoitoon..

Toinen päiväkoti on isompi ja siinä on ollut meidän isompia lapsia hoidossa useamman vuoden: aivan ihana henkilökunta! Toinen päiväkoti on lähempänä; siinä on vain yksi sisarusryhmä ja tutustumiskäynnillä paikka tuntui hyvältä. Kyseisestä päiväkodista olen kuullut vain hyvää vanhemmilta. Eli kunhan lapsi vain saa paikan jommasta kummasta, niin olen tosi tyytyväinen.

meidän
Alkuperäinen kirjoittaja meidän;28380199:
nimimerkki tietää mihin on lapselle paikkaa hakenut. Kummassakin päiväkodissa on mahdollista, että on kesällä kiinni 4-5 viikkoa; samoin joulun välipäivät saattavat kanssa laittaa paikan kiinni. Tämä ei ole ongelma vaan etukäteen tiedossa oleva asia. Hiukan eri asia kun saada aamulla pph:lta viestiä, että vie lapsesi varahoitoon..

Toinen päiväkoti on isompi ja siinä on ollut meidän isompia lapsia hoidossa useamman vuoden: aivan ihana henkilökunta! Toinen päiväkoti on lähempänä; siinä on vain yksi sisarusryhmä ja tutustumiskäynnillä paikka tuntui hyvältä. Kyseisestä päiväkodista olen kuullut vain hyvää vanhemmilta. Eli kunhan lapsi vain saa paikan jommasta kummasta, niin olen tosi tyytyväinen.
jatkaa vielä, että yhtenä syynä päiväkodin puolesta puhuu myös meidän työajat. Yleensä lapsi tulee tarvitsemaan hoitoa 8-16 välillä, mutta hoitoaika vaihtelee 7.15 - 16.45 välillä ihan töiden sanalemana. Käytännössä lapsi aloittaa hoitopäivän 7.15 - 8.30 välillä ja lähtee kotio 15 - 16.45 välillä ja kyseessä ei ole etukäteen hyvissä ajoin tiedossa olevat vaihtelut vaan aamun osalta tietää vasta edellisenä työpäivänä neljään mennessä, haun päivän kuluessa..

Yhteistyössä