pph:t! kaipaan kokemuksia!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pph
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pph

Vieras
eli, miten ootte toiminu lapsen kanssa joka on (siis oikeasti) hemmoteltu kotona, saa kaiken tahtonsa läpi kun vaan vähä itkee..
mulla hoidossa yks tyttö 4v, ottaa kaikista pienistäki asioista nokkiinsa, itkeä tihrustaa n. 20 kertaa hoitopäivän aikana, on käyny käsiks mun omaan lapseeni joka on 2v, ei ollut mitään riitatilannetta, vaan mun tyttö meni hakemaan ttätä 4v leikkimään niin löi ja potki mun tyttöä.
eli vinkkejä miten tulla toimeen ei niin helppojen lasten kanssa?

Mulla oli juuri sellainen jokunen vuosi sitten joka oli kietonut vanhempansa pikkulillinsä ympärille ja itkulla sai tahtonsa läpi, varsinkin äitiänsä pyöritteli miten tahtoi..no olihan niitä yhteenottoja aluksi kun luuli että se toimii myös mun kanssa, mutta eipä toiminut vaan olin tiukkana niin kuin asiat olin sanonut eikä muhun tehonnut itku eikä raivoaminen, eli ne rajat!! Ei siinä muu auta kuin olla tiukkana! Tsemppiä!Lopussa kiitos seisoo.

Alkuperäinen kirjoittaja pph:
Mulla oli juuri sellainen jokunen vuosi sitten joka oli kietonut vanhempansa pikkulillinsä ympärille ja itkulla sai tahtonsa läpi, varsinkin äitiänsä pyöritteli miten tahtoi..no olihan niitä yhteenottoja aluksi kun luuli että se toimii myös mun kanssa, mutta eipä toiminut vaan olin tiukkana niin kuin asiat olin sanonut eikä muhun tehonnut itku eikä raivoaminen, eli ne rajat!! Ei siinä muu auta kuin olla tiukkana! Tsemppiä!Lopussa kiitos seisoo.

no sitä minäki oon tehnyt että tiukkana oon ollu ja sanonu mitkä säännöt meillä pätee, tää on johtanu siihen että tyttö tulee joka aamu rääkyen hoitoon, eikä taho päästää vanhempiaan lähtemään,eli tosi hyvän kuvan saa vanhemmat hoitopaikasta..

Olet kärsivällinen ja johdonmukainen. Pidät tiukat rajat.

Mutta muista, että ei ole lapsen vika, että hänen vanhempansa "eivät osaa kasvattaa".

Lapsi oppii pian, että sinä et anna periksi.

Puhu vanhempien kanssa ongelmistasi lapsen kanssa. Kysele heiltä miten toimivat kotona? Onko tosiaan niin, että lapsi on hyvin hemmoteltu vai onko ongelma vain hoidossa?
Vaikka sinulla kuinka olisi mielipide lapsne kotioloista niin muista, että et voi kuitenkaan asianlaitaa todella tietää. Eli kuvailemasi perhe-elämä on omaa päätelmäsi.

Pidä rajat ja ole oikeudenmukainen. lapsi sopeutuu yllättävän nopeasti tiukempaan kuriin, koska lapsi kaipaa rajoja.

siis rauhallisesti, määrätietoisesti, jämäkästi.
Kyllä 4 vuotias oppii että hoitopaikassa ei onnistu sekä mikä kotona onnistuu.
jäähypenkki on hyvä kun kyseessä noinkin iso, siis iso siinä mielessä että hänen kanssaan voi puhua.
Ja antaa huomio sille kiusatulle, siis tilanteessa jossa hän tekee kiusaa.

Minusta tuo kuulostaa "sisar"kateudelta ja huomion hakemiselta. Sitä se on kuule kotiäidilläkin päivästä toiseen ihmettelemistä, että miten noista tilanteista selviää, kun isompi ei kestä pienemmän läsnäoloa, ja haluaa kaiken huomion itselleen. Meillä auttaa "iso poika" aivopesu, eli otan isomman mukaan kaikkeen puuhaan, ja pahassa riitatilanteessa rangaistukseksi itseni viereen istumaan, kun teen ruokaa tms. Rakkautta ja rajota, niitä se tyttö tarvitsee.

Alkuperäinen kirjoittaja valo:
Niin ja muista myös kehua lasta. Älä annan naamastasi, olemuskestasi ja käytöksestäsi näkyä, että et pidä lapsesta. Jos näin käy on peli menetetty.

mä kyllä tykkään tytöstä,on oikeesti tosi mukava kun ei kiukuttele,ja sanoinki hänelle että tykkään siitä että hän on täällä hoidossa ja harmittaa paljon että kiukuttelee kaikesta,kun ei se täällä myöskään auta yhtään.
tytön äiti on tosi paljon poissa kotoa, viikonki reissuja tekee yms niin oon aatellu että vois olla jotain siihenki liittyvää..?

Kyllä ne hemmotellut minä-minä-lapset hyvin pian oppivat talon tavoille. Toki alussa kokeilevat rajojaan, mutta oppi menee perille yllättävän nopsaan. Huomaavat, että täällä ei kannata turhaan kiukuta joka asiasta kun periksi ei vaan saa.

Yhteistyössä