pph:t ja kaupassa käynti?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Eikös perhepäivä hoitajien kuuluisi hoitaa kauppa-asiat työajan ulkopuolella?

Raivostuttaa kun joka ikinen kerta kun menen kauppaan niin ne samat pph:t huudattaa lapsiaan siellä. Ei siinä lapsen huudossa mitään pahaa ole, mutta kun ne pph:t huutaa niille lapsille ja raivoo kokoajan. Eihän hoitolasten kaa pitäisi ruokaostoksia tehdä... :(

vai pitäisikö?

pph
mitenkäs ne lapset muuten oppii kaupassa käymään kun äiteet pitää lapsia kellon ympäri hoidossa ja käyvät ittekseen kaupassa??

ja jospa opettelevat sosiaalisia taitoja - hakusessa vielä jos huutavat :D :D

Gluteus maximus
Minusta on ok. jos käyvät joskus vaikka ihan kävelyllä ja siitä sitten kaupassa, mutta jos olisi päivittäistä niin sitten kyllä asiaan pitäisi puuttua!

Vieras
No ei ainakaan mun lasten pph käynyt kaupassa lasten kanssa. Enkä ole koskaan nähnyt pph:ta (ketään) hoitolasten kanssa kaupassa.
Ettet pikkaisen liioitellut, "pph:t huutaa niille lapsille ja raivoo koko ajan"? Ihanko koko ajan ja joka päivä?

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
No ei ainakaan mun lasten pph käynyt kaupassa lasten kanssa. Enkä ole koskaan nähnyt pph:ta (ketään) hoitolasten kanssa kaupassa.
Ettet pikkaisen liioitellut, "pph:t huutaa niille lapsille ja raivoo koko ajan"? Ihanko koko ajan ja joka päivä?
Ihan joka päivä. Itse käymme aina aamupäivisin kaupassa ja aina siellä näemme nämä 2 pph:ta lapsineen. Ja sit kun lapsi itkee, et " en haluu kauppaan" niin pph raivoo ja pärrää, et "on se kumma! Jos tänään jotain ruokaa haluat niin pitää sitä eka käydä ostamassa" ja samalla haukkuu näitä lapsia sille toiselle pph:lle.
Mä en tajua kuinka noin negatiivinen ihminen voi toimia pph:na.

ja käyttäytymistä yleisillä paikoilla yleensä vielä sellaiseen aikaan, jolloin kauppa ei ole täynnä. Eli minun puolesta käyköön lasten kanssa kaupassa. Näkemäni pph:t käyvät yleensä ostamassa jotain ihan pientä vaan ei koko viikon ostoksia tekemässä. Ei meillä päin ne lapset siinä mitenkään huuda vieressä vaan hienosti kulkevat ja todella hyvin tottelevat pphoitajia.

Minunkaan mielestä ei kuitenkaan ole tarkoitus tehdä kaikkia osotksia lasten kanssa vaan aina joskus käydä ostamassa jotain, mitä tarvitsee. Viikon ostokset työajan ulkopuolella ja ulkoilu ei ole retki ruokakauppaan.

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ihan joka päivä. Itse käymme aina aamupäivisin kaupassa ja aina siellä näemme nämä 2 pph:ta lapsineen. Ja sit kun lapsi itkee, et " en haluu kauppaan" niin pph raivoo ja pärrää, et "on se kumma! Jos tänään jotain ruokaa haluat niin pitää sitä eka käydä ostamassa" ja samalla haukkuu näitä lapsia sille toiselle pph:lle.
Taitaa sit tosiaan olla hieman väärällä alalla. Mun lasten pph kyllä kävi aina ihan työpäivän jälkeen kaupassa, koska teki seuraavan päivän ruuat aina niin valmiiksi kun mahdollista edellisenä päivänä. Oli kyllä muutenkin niin mahtava hoitaja, ettei toista!
Harmi, että jotkut ovat tuollaisia. Mun mielestä hoitolapsille ei kuulu huutaa, varsinkaan tuommoisesta asiasta.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikös perhepäivä hoitajien kuuluisi hoitaa kauppa-asiat työajan ulkopuolella?

Raivostuttaa kun joka ikinen kerta kun menen kauppaan niin ne samat pph:t huudattaa lapsiaan siellä. Ei siinä lapsen huudossa mitään pahaa ole, mutta kun ne pph:t huutaa niille lapsille ja raivoo kokoajan. Eihän hoitolasten kaa pitäisi ruokaostoksia tehdä... :(

vai pitäisikö?
No mieti mitä se on sisällä kun puistoissa ja kaupoissa on kaikki keskustelu yhtä komentamista ja käskemistä ja kieltämistä. Ei koskaan kannustuksen sanaa tai kehua.
En halua arvostella, olisin minäkin surkea lasten hoitaja. lasten hoitaminen on amaailman raskain työ.

Ihmettelen kovasti
Onko joku laki tai asetus joka kieltää pphoitajia käymästä lasten kanssa kaupassa?

Moniko työntekijä hoitaa työasioita vapaa-ajallaan (niin paitsi tietty pph, joka siivoo, käy kaupassa yms. työajan jälkeen EIKÄ SAA SIITÄ erillistä korvausta).

Ihmettelen myös kovasti kenellä on niin paljon vapaa-aikaa, että pystyy näitä perhepäivähoitajia jatkuvasti kyttäämään ja niiden toimia tänne raportoimaan.

pph

jos on tuommonen asenne pph:lla niin jonkunhan on asiaan puututtava! kuka lapsien puolta pitää jos ei aikuinen?

kauppa-asiat voi hoitaa työajan jälkeen kun KÄYTÄVÄHÄN on muutenkin ostoksia tekemässä niin samalla ne ruuat seuraavan hoitopäivään ostaa!

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Ihmettelen kovasti:
Ihmettelen myös kovasti kenellä on niin paljon vapaa-aikaa, että pystyy näitä perhepäivähoitajia jatkuvasti kyttäämään ja niiden toimia tänne raportoimaan.
Minä, kotiäitinä eksyn usein vahingossa pphoitajien kanssa samaan puistoon ja satutaan juurikin samoihin aikoihin kauppaan, sillä aina käydään kaupassa joskus 11-12 välissä ja ne pph:t on siellä aina.
Ja silmätikuiksi he ovat tulleet ainakin minulle, sillä olen vakavissani ajatellut tehdä siitä toisesta akasta jonkun ilmoituksen. Moni muukin äiti-tuttavani on sitä päivitellyt kuinka he aina huutavat lapsille ja alle 2v:t ei saa puistossa edes nousta rattaista pois. Ja sekin puistoreissu kestää sen kokonaiset 30 min.

ihmettelen kovasti
Minä, kotiäitinä eksyn usein vahingossa pphoitajien kanssa samaan puistoon ja satutaan juurikin samoihin aikoihin kauppaan, sillä aina käydään kaupassa joskus 11-12 välissä ja ne pph:t on siellä aina.
Ja silmätikuiksi he ovat tulleet ainakin minulle, sillä olen vakavissani ajatellut tehdä siitä toisesta akasta jonkun ilmoituksen. Moni muukin äiti-tuttavani on sitä päivitellyt kuinka he aina huutavat lapsille ja alle 2v:t ei saa puistossa edes nousta rattaista pois. Ja sekin puistoreissu kestää sen kokonaiset 30 min.
Selvä, selvä... Hyvä jos teet ilmoitusen asiasta, mutta tuo kaupassa käyminen päivittäin ei todellakaan yksin ole mikään peruste valitukseen. Toki kukaan ei estä, mutten vain saavuta sillä mitään.

Lakia en toki tarkkaan tuolta osalta tunne, mutta se mitä tiedän, niin kaupassa käyminen lasten kanssa ei ole missään kielletty. Pitänee ihan tuo huomenna töissä selvittää, kun täälläkin siitä aina tunnutaan vaivaa näkevän ja valittavan.

minä vaan
joo,tästä sen näkee miten täynnä virikkeitä ym.ihanaa ne hoitolapsen päivät on!!! eihän ne ees oppis mitään,jos lapsiraukat kotona hoidettais...on tää järjestelmä tosi hyvä ja asiantunteva.

ihmettelen kovasti

Kauankohan siltä hoitajalta lapsineen kestää kävellä sinne puistoon ja menevätkö siitä sitten kotiin vai mihin?

Ajattelin vain kun omien lasten pph ei voi ainakaan kuin joskus harvoin käydä puistossa kun lapset ryhmässä pieniä ja kävely puistoon vie niin kauan aikaa, ettei siellä juuri ehdi olemaan. Olen kuitenkin tyytyväinen, että hoitaja viitsii nähdä vaivaa ja joskus roudata ryhmän sinne puistoon.

Aina kuitenkin riittää ihmisiä joille mikään ei riitä!

ap
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen kovasti:

Kauankohan siltä hoitajalta lapsineen kestää kävellä sinne puistoon ja menevätkö siitä sitten kotiin vai mihin?

Ajattelin vain kun omien lasten pph ei voi ainakaan kuin joskus harvoin käydä puistossa kun lapset ryhmässä pieniä ja kävely puistoon vie niin kauan aikaa, ettei siellä juuri ehdi olemaan. Olen kuitenkin tyytyväinen, että hoitaja viitsii nähdä vaivaa ja joskus roudata ryhmän sinne puistoon.

Aina kuitenkin riittää ihmisiä joille mikään ei riitä!
Tuohon lähipuistoon kävelevät sen 10 min ja siitä kauppaan 10 min ja kaupasta kotiin 2 min.

ihmettelen kovasti
Alkuperäinen kirjoittaja luottamusmies:
Kuinka monella on oikeesti on työnantajan lupa käydä kaupassa työaikana? Miksi pph olisi poikkeus?
Edelleen kysyn

Moniko hoitaa niitä työasioitaan omalla ajalla???

Hoitaja lienee hakee ruokatarvikkeita niiden lasten ruokaa varten, vai oletko tarkistanut myös mitä se hoitaja OIKEESTI ostaa?

mie
Meilläpäin on nykyisin kielletty kaupassa käynti lasten kanssa. Sitä on ihan puitu kokouksissa ja nyt se on ihan täysin kielletty.
Tämä määräys ei kovin kauan ollut voimassa, en vaan tiedä onko vain meidän alueen. Miksei sitten koko maan...en osaa sanoa..

luottamusmies
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen kovasti:
Alkuperäinen kirjoittaja luottamusmies:
Kuinka monella on oikeesti on työnantajan lupa käydä kaupassa työaikana? Miksi pph olisi poikkeus?
Edelleen kysyn

Moniko hoitaa niitä työasioitaan omalla ajalla???

Hoitaja lienee hakee ruokatarvikkeita niiden lasten ruokaa varten, vai oletko tarkistanut myös mitä se hoitaja OIKEESTI ostaa?
Eli pph ei itse syö ja ruokakaupassa käynti on vaan hoitolapsia varten?
Mä hoidan työasioita vapaallakin ja ruokakaupassa käyminen on mielestäni ihmisen perusasioita, ei mitään spesiaalitouhua.

Yhteistyössä