pph:t ja kaupassa käynti?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
ihmettelen kovasti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen kovasti:
Alkuperäinen kirjoittaja Ihmettelen kovasti:
Ihmettelen myös kovasti kenellä on niin paljon vapaa-aikaa, että pystyy näitä perhepäivähoitajia jatkuvasti kyttäämään ja niiden toimia tänne raportoimaan.
Minä, kotiäitinä eksyn usein vahingossa pphoitajien kanssa samaan puistoon ja satutaan juurikin samoihin aikoihin kauppaan, sillä aina käydään kaupassa joskus 11-12 välissä ja ne pph:t on siellä aina.
Ja silmätikuiksi he ovat tulleet ainakin minulle, sillä olen vakavissani ajatellut tehdä siitä toisesta akasta jonkun ilmoituksen. Moni muukin äiti-tuttavani on sitä päivitellyt kuinka he aina huutavat lapsille ja alle 2v:t ei saa puistossa edes nousta rattaista pois. Ja sekin puistoreissu kestää sen kokonaiset 30 min.

Kauankohan siltä hoitajalta lapsineen kestää kävellä sinne puistoon ja menevätkö siitä sitten kotiin vai mihin?

Ajattelin vain kun omien lasten pph ei voi ainakaan kuin joskus harvoin käydä puistossa kun lapset ryhmässä pieniä ja kävely puistoon vie niin kauan aikaa, ettei siellä juuri ehdi olemaan. Olen kuitenkin tyytyväinen, että hoitaja viitsii nähdä vaivaa ja joskus roudata ryhmän sinne puistoon.

Aina kuitenkin riittää ihmisiä joille mikään ei riitä!
Tuohon lähipuistoon kävelevät sen 10 min ja siitä kauppaan 10 min ja kaupasta kotiin 2 min.
Oletkos ajatellut kauanko hoitajalla kestää pukea ne lapset joita kai on 4? Entä riisuminen? Sitten kun hoitaja pitäisi niitä lapsia pidempään siellä puistossa niin joku itkisi kun lasten päiväuniaika kärsii.

Nää pph jutut on täällä niin rasittavan typerää valitusta. Onkohan kaikilla niiden hoitajien työstä valittavilla edes omia lapsia, jotta tietäisi mitä on arki ja rutiini lasten kanssa.

ex pph
Alkuperäinen kirjoittaja luottamusmies:
Alkuperäinen kirjoittaja luottamusmies:
Kuinka monella on oikeesti on työnantajan lupa käydä kaupassa työaikana? Miksi pph olisi poikkeus?
Edelleen kysyn

Moniko hoitaa niitä työasioitaan omalla ajalla???

Hoitaja lienee hakee ruokatarvikkeita niiden lasten ruokaa varten, vai oletko tarkistanut myös mitä se hoitaja OIKEESTI ostaa?
Eli pph ei itse syö ja ruokakaupassa käynti on vaan hoitolapsia varten?
Mä hoidan työasioita vapaallakin ja ruokakaupassa käyminen on mielestäni ihmisen perusasioita, ei mitään spesiaalitouhua.
söin hoitolasten kanssa sen ruuan mitä heidän kanssaan kaupasta haettiin ´. usein monen päivän tarvikkeet kerralla. omalle perheelle hain ruuat ihan erikseen ja sen tein omalla ajallani. ja meilläpäin tuohon oli pph:n ohjaajalta lupa.

Harmis
Ehdottomasti pitäisi kieltää lailla kaupassa käynti. Ja jos hoitaja aamulla huomaa, että ei olekaan perunoita tarpeeksi niin sitten voi lapsille selittää, että sori, ette saa ruokaa kun ei saada käydä kaupassa.... Ja tämä oli nyt vitsi!!!

Itse toimin pph ja joskus käyn lasten kanssa kaupassa. Ja se joskus on juuri silloin, kun joku on unohtunut tai on vain yksi pieni lapsi hoidossa. Muuten vietetään aamut leikkikentällä. Mutta ei ehdotonta kieltoakaan kaupassa käyntiin.

Tuohon siivoukseenkin. Kenes kodin ulkopuolella töissä käyvän kotona joku käy sotkemassa päivän aikana paikat?? Jos päivät ovat muutenkin jo 10 tuntisia ilman ylityökorvauksia niin miksi sitä huushollia ei saa vähän siistiä? Mulla on aamulla koti siisti, kun hoitolapset tulevat ja kun työpäivän lopetan talo on samassa kunnossa. Lelut siivottuna, eteisen hiekat ja keittön murut lakaistuna. Mun työpäivä loppuu siihen, kun vipa lapsi haetaan. Ja sitten on aikaa omalle perheelle eikä suinkaan työpäivä jatku seuraavan päivän ruokien valmistuksella tai askartelu sotkujen siivouksella.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Ihmettelen kovasti:
Ihmettelen myös kovasti kenellä on niin paljon vapaa-aikaa, että pystyy näitä perhepäivähoitajia jatkuvasti kyttäämään ja niiden toimia tänne raportoimaan.
Minä, kotiäitinä eksyn usein vahingossa pphoitajien kanssa samaan puistoon ja satutaan juurikin samoihin aikoihin kauppaan, sillä aina käydään kaupassa joskus 11-12 välissä ja ne pph:t on siellä aina.
Ja silmätikuiksi he ovat tulleet ainakin minulle, sillä olen vakavissani ajatellut tehdä siitä toisesta akasta jonkun ilmoituksen. Moni muukin äiti-tuttavani on sitä päivitellyt kuinka he aina huutavat lapsille ja alle 2v:t ei saa puistossa edes nousta rattaista pois. Ja sekin puistoreissu kestää sen kokonaiset 30 min.

Kauankohan siltä hoitajalta lapsineen kestää kävellä sinne puistoon ja menevätkö siitä sitten kotiin vai mihin?

Ajattelin vain kun omien lasten pph ei voi ainakaan kuin joskus harvoin käydä puistossa kun lapset ryhmässä pieniä ja kävely puistoon vie niin kauan aikaa, ettei siellä juuri ehdi olemaan. Olen kuitenkin tyytyväinen, että hoitaja viitsii nähdä vaivaa ja joskus roudata ryhmän sinne puistoon.

Aina kuitenkin riittää ihmisiä joille mikään ei riitä!
Tuohon lähipuistoon kävelevät sen 10 min ja siitä kauppaan 10 min ja kaupasta kotiin 2 min.
Oletkos ajatellut kauanko hoitajalla kestää pukea ne lapset joita kai on 4? Entä riisuminen? Sitten kun hoitaja pitäisi niitä lapsia pidempään siellä puistossa niin joku itkisi kun lasten päiväuniaika kärsii.

Nää pph jutut on täällä niin rasittavan typerää valitusta. Onkohan kaikilla niiden hoitajien työstä valittavilla edes omia lapsia, jotta tietäisi mitä on arki ja rutiini lasten kanssa.
Mulla on 3 omaa alle kouluikäistä lasta. Lisäksi mulla oli väliaikaisena hoidossa puolen vuoden ajan 2 eskarilaista ja yksi vajaa 2v lapsi. Joka päivä oltiin puistossa, puin ja riisuin 3 pienintä lasta, haettiin eskarilaiset eskarista ja syötiin ruoka, jonka olin valmistanut edellisenä iltana. Laitoin pikkuiset päikkäreille ja pelailtiin/piirreltiin isompien kanssa. Nämä eskarilaiset olivat vaan tuon puoli vuotta hoidossa, mutta tuo 2v lapsi oli omieni lisäksi täällä vuoden verran.
Eli kyllä mulla on kokemusta ja tiedän mistä valitan.

PPH
Jos minä käyn työajalla kaupassa, niin hoitolapseni ovat sillä aikaa kaupan pihassa toisen pph:n kanssa ja se on ihan sallittu asia, on näistä juteltu ylempien kanssa. Mutta yleensä hoidan kauppa-asiani vapaa-ajalla.

Kunnallinen pph
Kaupassa käyminen lasten kanssa ON sallittua, ellei ohjaaja sitä erikseen kiellä. Itse kysyin asiasta kun aloitin perhepäivähoitajana, ja ohjaaja sanoi, että kaupassa saa käydä, kunhan ulkoilua ei jatkuvasti kuitata kaupoissa pyörimisellä. Meiltä tosin on kauppaan niin pitkästi, että siellä ei käydä kuin pari kertaa vuodessa muiden kaupunkireissujen ohesa, silloinkin haetaan lähinnä jätskit tai jotain herkkua välipalaksi.

Mutta siis, kaupassa saa käydä, mutta lapsia ei saa kohdella huonosti, kuten ap:n kertoma hoitaja ilmeisesti tekee.

Yhteistyössä