PPH: nylityökorvaus ja muutakin ???

Olen pikkuisen pojan yh. Lapseni on sillä maailman parhaalla pph:lla. Normaalisti haen lapsen viimeistään klo 16.
Toimenkuvani on muuttunut siten, että minun pitäisi olla työssä silloin tällöin noin puolisen tuntia pidempään ( epäsäännöllistä ! ). Jos hoitajamme suostuu lapsen kanssa jatkamaan hoitopäivää tuon puolisen tuntia, niin saako hän siitä korvausta ? En kehtaa häneltä kysyä ennen kuin tämän tiedän. Ilmaiseksi en hoidata, sillä saanhan itsekin ylimenevästä kelpo korvauksen.
Entäpä varahoitopaikoissa, saako varahoitaja ekstraa jos vien lapseni hänelle oman hoitajan vapaapäivänä, sairastuessa, tms. Siis onko varalapsi "pakollinen" riesa vai kiva lisä tilipussiin.
Ai niin, meillä on kunnallinen pph. Pieni sisäSuomen kunta...
Vastauksesta olisin kovin kiitollinen..
=)
:wave: Löytyykö Sannannaa ? Hän varmasti tietäis, on mua auttanut ennenkin, siitä :flower: :flower:
 
pph
Meillä ainakin palkka on tuntipalkkainen, mitä kauemmin lapsi hoidossa sitä enemmän mä saan rahaa. Kyllä mä uskon et sunkin hoitaja saa rahaa lisätunneista. Ja kyllä varahoitaja saa rahaa jos tulee extra lapsia hoitoon.
 
Uuden sopimuksen mukaan työaika lasketaan kunnasta riippuen 1-3 viikon jaksoissa. Todennäköisesti hoitajasi ei saa mitään ylimääräistä tuosta puolituntisesta, kasvattaahan se kokonais tunti määrää, mutta samaisesn sopimuksen mukaan sairas ja vuosilomat "syövät" ylitöitä. Eli kysy hoitajalta suoraan mikä tilanne hänellä on. Jos lapsi sijoitetaan varahoitoon niin ettei ryhmäkoko ylity, ei varahoitaja saa ylim. korvausta, mutta jos on ns. ylimääräinen joita ei kyllä nykyään enää saisi olla, saa hoitaja satunnaisen lapsen korvauksen ko. päivältä.

Ajatuksesi on kaunis, lämmitää näin ulkopuolisenkin hoitajan mieltä että joku ajatteleee lapsensa hoitajia! =) Mutta mielestäni sinun ei kannata kuitenkaan nähdä liikaa vaivaa asian miettimiseen. Hoitajien sopimuksessa on niin paljon epäreiluja kohtia, ettei puolituntia ylitöitä tunnu missään.

niin ja vielä yleiseen tietoon.. en kirjoita tätä työpäivänä vaan talvilomalla..
 
PPH
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.03.2006 klo 13:45 hoitaja kirjoitti:
Uuden sopimuksen mukaan työaika lasketaan kunnasta riippuen 1-3 viikon jaksoissa. Todennäköisesti hoitajasi ei saa mitään ylimääräistä tuosta puolituntisesta, kasvattaahan se kokonais tunti määrää, mutta samaisesn sopimuksen mukaan sairas ja vuosilomat "syövät" ylitöitä. Eli kysy hoitajalta suoraan mikä tilanne hänellä on. Jos lapsi sijoitetaan varahoitoon niin ettei ryhmäkoko ylity, ei varahoitaja saa ylim. korvausta, mutta jos on ns. ylimääräinen joita ei kyllä nykyään enää saisi olla, saa hoitaja satunnaisen lapsen korvauksen ko. päivältä.

Ajatuksesi on kaunis, lämmitää näin ulkopuolisenkin hoitajan mieltä että joku ajatteleee lapsensa hoitajia! =) Mutta mielestäni sinun ei kannata kuitenkaan nähdä liikaa vaivaa asian miettimiseen. Hoitajien sopimuksessa on niin paljon epäreiluja kohtia, ettei puolituntia ylitöitä tunnu missään.

niin ja vielä yleiseen tietoon.. en kirjoita tätä työpäivänä vaan talvilomalla..
NÄIN MEILLÄKIN!
 
:D Hyviä vastauksia oletkin jo saanut.

Mä suosittelisin että muutatte hoitosopimusta sillä puolella tunnilla lisää. Vaikka ne satunnaisia onkin ne päivät mutta se olisi kiva löytyä sieltä hoitosopimuksesta. Hoitajan palkka määräytyy mitä hoitosopimukseen on kirjattu ja mitä lapset on paikalla.

Varahoidosta, Kyllä jos multa on omia lapsia pois ryhmästä niin otan mielelläni varahoitolapsia. Sillä ei se kuukausi palkkaan vaikuta, mutta kustannuskorvauksiin kyllä. Eli jos ei lapsi ole hoidossa, ei tule myös kustannuskorvauksia siltä päivältä siitä lapsesta. Näin ollen pyrin pitämään ryhmän täynnä jos omat on lomalla.

Toiset hoitajat kyllä tykkäävät vaikka ei sille vapaalle paikalle ketään tulisikaan *mukamas helpompi päivä* mutta mä tykkään tehä mielummin töitä kun ryhmä on täysi.

Mutta keskustele oman hoitajasi kanssa näistä asioista ja mitä mieltä hän on :wave:
 

Yhteistyössä