pph:n työ..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mettiäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mettiäinen

Aktiivinen jäsen
10.10.2005
1 491
0
36
elikkäs millasta työtä?mitä teette päivisin lasten kanssa?millaset työajat?miten keksitte ruoat?tarvitaanko koulutus?

Mulla kun rupee tuo töihinlähtö lähenee niin tuota mielessäni pyörittelin...

olen määräaikainen ilman koulutusta. toimitaan suunnilleen samoin ku päiväkodissakin. aamupala, ulkoilu, ruokailu, lepoaika, välipala, ulkoilu... teen ruoat koulun ruokalistojen mukaan. työajat vaihtelee lasten vanhempien työaikojen mukaan.. on kyllä jopa 12 tunnin työpäiviä välillä.

Ja perhepäivä hoitajaksi ei pidä ruveta sen takia,että saa siinä SIVUSSA hoitaa omat muksut !!!
Vaan ala täytyy kiinnostaa ja olla siihen luonteeltaan sopiva...

Järkytyin kun näin poikani hoitajan työaikalistan. Eka lapsi oli yhtenä aamuna tullut jo vartin yli viisi ja viimeinen lapsi lähtenyt samana päivänä kello 17.30... Oli siinä tunteja!!!
Pph.lla taitaa olla jotkut ruokalistat miunkä mukaan ne aina tekee sapuskat.
Meidän pojan hoitaja ainakin päivisin ulkoilee, askartelee, leikkii, lukee yms lasten kanssa. N. kerran viikossa on myös toimintapäivä, jolloin kaikki tietyn alueen hoitajat lapsineen kokoontuvat esim muskariin, luontoretkelle, pyhäkouluun tms. Ja hengähdytauon hoitaja saa kun lapset nukkuvat.

En siis ole itse hoitaja, mutta näin poikani hoitaja on mulle kertonut.

Palkka ei taida olla kovin häävi, ainakaan työmäärään nähden.

Mä just mun entiseltä pomolta kysyin kun mietin pph:n työtä, mutta sain päiväkodista töitä.

Kelpaa kuulema lähihoitajan tutkinto ja pph tutkinnon voi vissiin suorittaa työnohessa jos sitä eikä lähihoitajan papereita ole.

hoitolapsia saa olla 4,5 ja siinä on omat alle kouluikäiset mukana. Eli jos omia on 1 niin saa olla 3,5 lasta hoidossa.
Päivärytmi on aika samanlainen kuin päiväkodissa
klo8 aikaan aamupala
leikkiä ja pihalle ja klo 11 kieppeillä syömään ja sitten lepohetki ja klo 14,30 kieppeillä välipala ja sitten taas pihalle.

ensimmäinen saattaa tulla klo 06 aikaan ja vika saatetaan hakea klo 18 aikaan. Ja täällä monet noudattaa päiväkodin ruokalistaa.

Pph ohjaaja tulee tekemään kotitarkistuksen ja juttelemaan ennen kuin voi alkaa pph:ksi.

Yhteistyössä