N
nyt olisi hyvät neuvot tarpeen
Vieras
En ole ollut paljoakaan työelämässä, kun opiskelu on vienyt useamman vuoden ja opiskelujen jälkeen olen ollut viisi vuotta lasten kanssa kotona. Pikkuhiljaa olisi palailtava työelämään, mutta kertokaa minulle muutama juttu miten lapset ja työ sovitetaan yhteen lasten sairastaessa. Jos siis pitää viedä lapsi lääkäriin esim. korvan jälkitarkastukseen niin milläs ajalla se tehdään. Työaikani olisi siiis 8-16 eli juusri sama kuin lääkärin vastaanottoaika ja ruokkiksellakaan tuo ei onnistuisi koska työpaikka on eri paikkakunnalla kuin lääkäri ja lapset? Entäpä kun lapset ovat sairaana, tarvitaanko lääkärin todistusta ja kauanko saako tosiaankin (näin olen jostakin kuullut) vain 3 pvä saikkua, koska harvoin kuumeinen lapsi on kolmessa päivässä terve ja hoitoonmeno kunnossa. Entäpä lasten neuvolat ja hammaslääkärit milloinkas niissä käydään? Lomillako?
Nämä voi olla jonkun mielestä aika vähäpätöisiä asioita, mutta kun en lasten aikaan ole koskaan töissä ollut niin tälläiset asiat mietityttävät kaikkien muiden hoitoon, työhön ja kotiin liittyvien asioiden lisäksi. Kuten se millä ajalla tehdään kaikki kotityöt joitya nyt voi tehdä koko päivän?
Nämä voi olla jonkun mielestä aika vähäpätöisiä asioita, mutta kun en lasten aikaan ole koskaan töissä ollut niin tälläiset asiat mietityttävät kaikkien muiden hoitoon, työhön ja kotiin liittyvien asioiden lisäksi. Kuten se millä ajalla tehdään kaikki kotityöt joitya nyt voi tehdä koko päivän?