pph möykkää maksun myöhästymisestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äitix4"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äitix4"

Vieras
Vaihdettiin hoitopaikkaa ja maksupäivä muuttui. Olis ollut jo 15pv maksussa mutta nyt pph penää 15€ /päivä myöhästymismaksua kun olen unohtanut maksaa hälle ! Tuohan oon ihan laitonta!

Se on itse ne sopimukseen kirjoittanut sakoiksi mtuta empä huomannut kun luin ja allekirjoitin.

Veeetuttaa niin kovin.

No tuota. Se hoitomaksu on sen pph:n palkka, jos on yksityinen. Möykkäisitkö itse, jos palkkasi olisi myöhässä? Haluaisitko sen korkoineen? Aika isohan tuo sakko on, mutta oletko varma, että on laiton, jos on sopimuksessa ja olet sen allekirjoittanut.

Miten voit kirjottaa että se on laitonta ja seuraavassa lauseessa, että se luki sopimuksessa, mutta SINÄ et huomannut :) Jos olet allekirjoittanut sen, niin mitä mutiset.

Millainen luulet olevan perhepäivähoitajan palkan? Ei, ei ole hyvä. Voin kertoa.

Jos saisit itse palkkasi myöhässä, niin eikö ketuttaisi?

Ja kaiken huippu. Olet allekirjoittanut sopimuksen ja nyt kiukuttelet kun hän noudattaa sopimusta. Kuka pöljä laittaa nimensä alle sopimatta? Sieltä se maksupäiväkin olisi löytynyt, niin tilannetta ei olisi edes syntynyt. Mitäs jos nyt vain katsoisit peiliin *huoh*?

niin..kyllähän se ihan laillista on palkka vaatia, ja oletko ajatellut että se pph maksaa siitä palkastaan myös verot ja yel, että ei siinä nyt niin hirveästi sitä rahaa käteen jää kun maksaa elämisestä jne. ja jos antaa periksi tässä hoitomaksu asiassa, niin hyvinpä äkkiä alkaa vanhemmat lipsua että eihän sillä niin väliä oo koska maksaa..kokemusta on. nyt onneks ihanat vanhemmat jotka ajattelee niin ettei heistäkään ois kiva jos heidän oma palkka tulis millon sattuu. suosittelen kyllä lukemaas sopimuksen huolella ennen kuin allekirjoitat, ja minä kyllä ihan joka kohdan käyn perheiden kanssa sopimuksesta läpi ennen allekirjoituksia.

Millainen luulet olevan perhepäivähoitajan palkan? Ei, ei ole hyvä. Voin kertoa.

Jos saisit itse palkkasi myöhässä, niin eikö ketuttaisi?

Ja kaiken huippu. Olet allekirjoittanut sopimuksen ja nyt kiukuttelet kun hän noudattaa sopimusta. Kuka pöljä laittaa nimensä alle sopimatta? Sieltä se maksupäiväkin olisi löytynyt, niin tilannetta ei olisi edes syntynyt. Mitäs jos nyt vain katsoisit peiliin *huoh*?

Nimensä alle LUKEMATTA piti kirjoittaa.

monet yksityiset ottavat myös "myöhästymismaksua" . eli jos et hae lasta hoidosta ajoissa tulee siitä sanktiota jokaiselta alkavalta tunnilta. inhimilliset syyt ovat sitten asia erikseen jos joku alkaa mussuttamaan nyt siitä, että bussi on myöhässä tms.

Sun moka kun et ole katsonut tarkkaan eräpäivää ja kun olet allekirjoittanut sopimuksen lukematta :(
Ei pph saa palkkaa paljoa ja ottaa varmaan häntäkin päähän jos pitää karhuta laskuja.
muistutus summa on varmaan just sen 15e jotta ihmiset todellakin maksavat ajoissa. toisille kun 5e myöhästymissakko on pieni raha.

Voiko ihmiset oikeesti olla tälläisiä???? Eli itse eivät maksa maksuja ajoissaan, mutta sitten se on vielä muiten vika? Ja yleensä on ihan normaalia otta huomatus/viivästysmaksu, mikä siitä tekisi laittoman?
Ja minuakin kiinnostaisi monen muun tapaan, että miltäs ap tuntuisi, jos oma palkka olisi myöhässä tai siitä maksettaisi vaan osa? Pomo tuumisi vaan, että eihän sillä palkalla niin väliä, saahan ne lapsilisätkin......

Sitä voi pph:lla olla myös maksuja, laskuja ja kaikenlaisia menoja. Hirmuhämmästyttävää tietysti sinulle.

Ihan oikeasti, sinä olet se kun möykkää ja pph yrittää pitää oman taloutensa kasassa.

[QUOTE="äitix4";25499047]Siis ei voi elämä olla kiinni kolmen lapsen maksuista![/QUOTE]

Luulisi kolmen lapsen äidin jo tietävän että sopimukset ensin luetaan läpi ja sitten vasta allekirjoitat. Juuri todistit itsesi provoksi, että en nyt tuohon lauseeseesi ota mitään kantaa.