Pph:lla eri ruoka hoitolapsille ja omille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja poika 4 v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ateriakorvaus/lapsi/päivä on noin 2,70 euroa. Sillä sitten taiotaan aamupala, lounas ja välipala... Laskekaa siitä.... Sitten vielä ihmetellään miksei pph:lla ole tarjolla aamuisin muroja ja leipää ja leikkeleitä kera jogurtin vaan sitä puuroa vaan....

Kyllähän tuo ehkä oudolta kuullostaa, mutta jos kyse on kuitenkin jostain allergiasta.
Tai sitten tää kysymys menee samaan kastiin, kun muutkin pph toimintaan liittyvät kysymykset:
-miksi hoitolapsilla ei ole oikeutta mennä pph:n lapsen huoneeseen yläkertaan, jos hoitajan oma lapsi saa sinne mennä?
tai
-miksi pph työajallaan lakaisee keittiön lattiaa?

Voi voi.

Muistan itse omasta lapsuudestani, kun oltiin veljen kanssa pph:lla, niin hoitolapset söi joka aamu sitä kaurapuuroa voisilmällä ja hoitotädin omat lapset söi siinä vieressä muroja. Ja tässä oli kyllä tasan tarkkaan rahasta kyse.

pph:t saa tietyn ateriakorvaus summan elikkäs epäilisin samaa kuin muutkin.omat muksut saa kalliimpaa sapuskaa. vai olsiko mahdollista että hoitomuksujen ruoka tulee jostain keiitöstä valmiina?niinkuin helsinkgissä esim kesäisin puisto ruoka.. tai vanhuksille kotiin tuotuna.
voihan sitä kysyä.ei siinä mitään pahaa ole.luulisi lastenkin ihmettelevän.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllähän tuo ehkä oudolta kuullostaa, mutta jos kyse on kuitenkin jostain allergiasta.
Tai sitten tää kysymys menee samaan kastiin, kun muutkin pph toimintaan liittyvät kysymykset:
-miksi hoitolapsilla ei ole oikeutta mennä pph:n lapsen huoneeseen yläkertaan, jos hoitajan oma lapsi saa sinne mennä?
tai

Voi voi.

Voi perskule... Et kai ole tosissasi? Eikö pph:n omat lapset saa liikkua vapaasti OMASSA KODISSAAN?

Itse olimme siskoni kanssa pieninä perhepäivähoitajalla, joka eristi meidät omista lapsistaan ja syötti joka päivä maksalaatikkoa. Onneksi olin sen verran iso (4v), että osasin kertoa äidille, joka otti meidät sieltä sitten pois tämän kuultuaan. Eristys oli kuulemma sitä varten, ettemme tarttuttaisi toisiamme. Lähinnä siis, ettem me tartuttaisi hänen lapsiaan.

Näit kun lukee ei tule mieleenkään viedä lapsia perhepäivähoitoon. Vaikka ei kai ne kaikki voi olla noin pönttöjä?
Ilmeisesti ainoa syy haluata alalle on omien lasten kotihoito. ne muiden kakarat ovat sitten siinä sivussa.

Alkuperäinen kirjoittaja eräs ihmettelijä:
tai

Voi voi.

Voi perskule... Et kai ole tosissasi? Eikö pph:n omat lapset saa liikkua vapaasti OMASSA KODISSAAN?

Siis tosta asiasta on tällä palstalla oltu tota mieltäkin että on väärin ku hoitolapset ei pääse omien lasten huoneisiin hoidossa ollessaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja pph:
EI SAA OMISTA MITÄÄN!
Sitten ymmärrän tuon, mistä ap kirjoitti. Jos pph saisi omistaankin sen 2,70 e - vai paljonko se nyt olikaan - , niin silloin olisi ihan perusteltua, että myös oma lapsi söisi samaa "halparuokaa" kuin hoitolapsetkin. Mutta jos kunta ei osallistu ateriakorvauksen muodossa pph:n oman lapsen ruokakustannuksiin, niin silloin ei mun mielestä ei kunnalla - eikä siten hoitolasten vanhemmilla - ole sanomista siihen, mitä nämä pph:n omat lapset päivän aikana syövät.

Alkuperäinen kirjoittaja unna-manna:
Näit kun lukee ei tule mieleenkään viedä lapsia perhepäivähoitoon. Vaikka ei kai ne kaikki voi olla noin pönttöjä?
Ilmeisesti ainoa syy haluata alalle on omien lasten kotihoito. ne muiden kakarat ovat sitten siinä sivussa.

Kokeilepa alaa hetken aikaa kera omien lasten ja tule sitten valittamaan tänne :) Onnea matkaan!

tai

Voi voi.

jos joku oikeesti miettii miks lakastaan lattiaa kesken työpäivän niin kaikki semmoset vois kokeilla ite olla pph..... hoh hoijaa

Alkuperäinen kirjoittaja ei reilua:
kyllä tuo minusta törkeältä kuullostaa. pistää lapset eri asemaan. hoitolapset voi miettiä että miks mekin ei saada tuota parempaa.... selitäpä se niille.

Kai ne hoitolapset omissa kodeissaan saavat, miksi siis hoitajan omat lapset eivät saisi saada omassa kodissaan myös?

tai

Voi voi.

jos joku oikeesti miettii miks lakastaan lattiaa kesken työpäivän niin kaikki semmoset vois kokeilla ite olla pph..... hoh hoijaa

peesi. annetaan lasten astua likaan, ei pph saa missään nimessä käyttää työaikaa lattian lakaisuun...

Meillä ei hoitolapset pääse omien lasten huoneisiin ollenkaan. Tämä ihan siitä syystä, että siellä on paljon pikkukamaa mitkä joutuu pienten suihin.... Ja onhan omilla lapsillakin oltava jotain omaa! He jakavat päivän ajan jo äidin ja suurimman osan leluista. Pitäiskö vielä päästä sotkemaan pph:n omien lasten huoneet samaan hintaan? Eikö yhteinen leikkitila lukuisine leluineenkaan riitä?

Miksi viette lapsia perhepäivähoitoon, jos se kerran on teistä noin kamalaa ja epäilyttävää? Hoitaisitte itse kotona, jos on valitettavaa!

Itse en ole pph, mutta tunnen monia, jotka ovat/ovat olleet. Monet heistä tekevät antaumuksella arvokasta työtä parhaansa yrittäen ihan naurettavan pienellä palkalla. Olisitte kiitollisia, että joku siihen työhön vielä ryhtyy!

Tosi paljon olen kuullut, miten hankalia vanhemmat on pph:ta kohtaan. Monet esittää ties mitä ihme vaatimuksia ruoasta, päiväohjelmasta, jne. Miksette maksa pph:lle kunnon palkkaa ja kunnollisia ateriakorvauksia, niin voisi olla jotain saumaa vaatiakin jotain! Jos ihminen ottaa kotiinsa 4 vierasta lasta, ei siinä voi jokaisen vanhemman pillin mukaan tanssia.

Alkuperäinen kirjoittaja ex-pph:

Kokeilepa alaa hetken aikaa kera omien lasten ja tule sitten valittamaan tänne :) Onnea matkaan!

Ei tulisi mieleenkään. Kehno palkka enkä todella haluaisi vieraita lapsia taloon. Ymmärrän, ettei moni muukaan halau, mutta kai kouluttamattoman on pakko jotain työtä tehdä. Ja jos ei vielä raaski niitä omia kullannuppuja viedä kotoota ulos niin pph on ainoa vaihtoehto. Sääli vain niille hoitolapsille jotka sen kotiäidin kiusaksi lykätään.

Mun mielestä perhepäivähoitajan pitäisi olla edes jollain tasolla kasvatustyön ammattilainen. Sellainen ihminen, joka ymmärtää jotain lapsista ja lasten kehityksestä. Ja jos nyt yhtään miettii, niin onhan se lasten kannalta huono asia, että ruokapöydässä ollaan kahdessa kastissa. Kyse on kuitenkin hoitoryhmästä, johon myös hoitajan omat lapset kuuluvat. En usko yhdenkään kunnianhimoisesti ja sydämellä työtään tekevän pph:n toimivan noin.

No elähän nyt yleistä. Meillä on todella ihana hoitotäti ja kotona asuu ainoastaan 20v opiskelijanuorukainen ja tekee samaa ruokaa kyllä kaikille ja videonkin katseluun kysyi multa luvan. Meidän tyttö ei nuku päikkäreitä, niin kysyi että voiko Iisa kattoo sen ajan videota kun hän vie muut nukkumaan. Ulkoillaan joka päivä ja tehdään metsäretkiä yms.

Alkuperäinen kirjoittaja Kipsu:
Miksi viette lapsia perhepäivähoitoon, jos se kerran on teistä noin kamalaa ja epäilyttävää? Hoitaisitte itse kotona, jos on valitettavaa!

Itse en ole pph, mutta tunnen monia, jotka ovat/ovat olleet. Monet heistä tekevät antaumuksella arvokasta työtä parhaansa yrittäen ihan naurettavan pienellä palkalla. Olisitte kiitollisia, että joku siihen työhön vielä ryhtyy!

Tosi paljon olen kuullut, miten hankalia vanhemmat on pph:ta kohtaan. Monet esittää ties mitä ihme vaatimuksia ruoasta, päiväohjelmasta, jne. Miksette maksa pph:lle kunnon palkkaa ja kunnollisia ateriakorvauksia, niin voisi olla jotain saumaa vaatiakin jotain! Jos ihminen ottaa kotiinsa 4 vierasta lasta, ei siinä voi jokaisen vanhemman pillin mukaan tanssia.

Ei ole toisten ammattikuntien asia hoitaa perhepäivähoitajien palkkausta kuntoon. menköön lakkoon ja vaatikoot ihan itse parempaa palkkaa. Niin joo, mutta ei se taida käydä, kun moni tekee sitä hommaa vasemmalla kädellä siinä samassa, kun hoitaa omiaan...

Itse olimme siskoni kanssa pieninä perhepäivähoitajalla, joka eristi meidät omista lapsistaan ja syötti joka päivä maksalaatikkoa. Onneksi olin sen verran iso (4v), että osasin kertoa äidille, joka otti meidät sieltä sitten pois tämän kuultuaan.

Meillä syötiin kalaa joka päivä (pph:n mies oli kalastaja). Ongelma oli siinä, että sisko oli allerginen kalalle... :( Onneksi osasin myös itse kertoa äidille, että ei kalaa kotona kun sitä on aina hoidossa. Hoitopaikka vaihtui, mutta kalaa en ole vapaaehtoisesti syönyt kuin vasta nyt pikku hiljaa...

Meillä ei hoitolapset pääse omien lasten huoneisiin ollenkaan. Tämä ihan siitä syystä, että siellä on paljon pikkukamaa mitkä joutuu pienten suihin.... Ja onhan omilla lapsillakin oltava jotain omaa! He jakavat päivän ajan jo äidin ja suurimman osan leluista. Pitäiskö vielä päästä sotkemaan pph:n omien lasten huoneet samaan hintaan? Eikö yhteinen leikkitila lukuisine leluineenkaan riitä?

Riittää. Jos hoidossa vain pieniä ei heitä haittaa, että isommat pääsevät tekemään isompien juttuja. Jos hoidossa samnaikäisiä lapsia kuin hoitajan omat on kohtuullista, että omilla on hoitoryhmän yhteiset säännöt sillä aikaa kun ovat hoidossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kipsu:
Mä just mietin, että jos vanhemmat haluavat lapselleen parempaa sapuskaa kuin mitä sillä 2,70 eurolla saa, niin mikseivät he anna pph:lle lisärahoitusta lastensa ruokiin?

Yhteistyössä