Pottaongelmia-apua kaivataan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

äippä

Aktiivinen jäsen
28.04.2004
2 972
0
36
Olen yrittäny opettaa meidän poikaa (täyttää kohta 2v.) potalle jo tässä hyvän aikaa.Hän on välkky kaveri, et varmasti tietää et mistä on kysymys. No, pissat tulee aina kun pojan potalle vie. Mut sitten kun antaa hänen olla ilman vaippaa kotona, pissat tulee eka lattialle ja sitten hän vasta juoksee äkkiä potalle pisulle ja lirauttaa ihan minipissat sit pottaan.
Ja se kakka! Ei sit millään ala kakkaan pottaan tai ihan vessan pönttöön. Tiedän varsinkin aamuisin et pojalla tulee kohta kakka vaippaan ja sit kun hänet potalle saan niin ei mitään. Ja jos siitä päästän sit ilman vaippaa leikkimään, niin hups vaan, kakka tulee vaikka lattialle!! Mut ei mitenkään sinne pottaan.
Poika ei pelkää pottaa, ei ikinä itke kun vien hänet potalle, ei koskaan olla pakotettu istumaan tms.
Mulla alkaa jo toivo loppua et poika ei opi vaipasta pois! Aina vaan mennään tätä samaa rataa, tuntuu et ei mitään edistystä tapahdu.
Älkääkä sanoko et ajan kans, mä en jaksa sitä aikaa ja aikaa, kun ollaan oikeesti yritetty koko kesä opettaa.
Antakaa hyviä vinkkejä tai kertokaa ihan omien lasten kokemuksia ja myös niitä aikoja et kauanko teillä on tää opettelu kestäny. Kiitos tosi paljon jos joku vastais, mulla loppuu keinot. :flower:

Meiän poika oppi suht koht hyvin oleen 2 1/2 vuotiaana ilman vaippaa päivisin. tosin vahinkoja tuli. 3 vuotiaan kokonaan kuivaksi. Kuulostaa samalta kuin meiän poika. Kakan tekeminen on sen verran jännittävämpi juttu että siihen oppii vasta kun lapsi on itse valmis. Lattialle ruikkiminen on turvallisempaa :)
Ei kannata murehtia. Mä kans koitin hirveellä paineella opettaa poikaa kuivaksi mutta ei se silti oppinut ennen 3 vuotta. Sisko ei opettanut ollenkaan mut silti samoihin päästiin.
Lapsi oppii ja kykenee kun on itse valmis. Jos liiaksi alkaa lasta tressaamaan asia, kannattaa laittaa potta hyllylle ja kokeilla hetken ajan päästä uudestaan. Jossakin ohjelmassa ehdotettiin etta pissattaa nukkea potalla ja sitten kehua hirveästi ja järjestää sen kunniaksi juhlat. Empä oo ite testannut... :)

meillä 2v tytteli hiffas potalla käynnin kun kaverin muksu näytti mallia.mutta nyt onkin seuraava ongelma..ei käy potalla kuin alasti ollessaan,vaikka ois pelkät pikkuhousut jalassa niin tekee housuun

Muistan, että esikoiselleni se kakka oli tooosi tärkee =) juttu, sitä pottaa ei saanu tyhjentää kun sen kakan oli siihen saanut tehtyä =) ja se vasta kamalaa olikin kun se aarre piti vetää pöntöstä alas. No muistelisin, että kun sai itse alkaa avustuksella tyhjentää pottaa ja vetää vessaa niin sitten se alkoi sujua paremmin. Mutta en millään jaksa muistaa miten se eka kakka sinne pottaan saatiin :ashamed: kun tuo nyt kuitenkin on jo 8v nykyään.

Mutta tämä meitin pikkuneiti on käynyt potalla jo 8kk asti ja siitä asti on tehnyt kakat pelkästään pottaan, että meillä yritetään nyt saada niitä pissojankin, että jos ne vaikka alkaisi joka kerta menemään sinne pottaan eikä kastuisi housut pari kertaa päivässä =) . Olen huomannut, että jos on housut jalassa niin tulee helpommin vahinko kun, että jos on pyllypaljaana niin silloin pissa tulee aina pottaan, mutta kun ei viitsisi aina pitää lasta ilman housuja :/ toki hän ei ole vielä kahta vuotta, että ei tässä mitään kiirettä ole, enkä aio ottaa asiasta ylimääräisiä herneitä nenään =)

Yhteistyössä