pottailu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

elli

Jäsen
24.05.2004
260
0
16

koska teidän taaperonne on tulleet kuiviksi ?

meillä tyttö 2 v eikä vieläkään tee pottaan mitään. istuu kyllä välillä siihe, mutta siinä se. vaippaan tekee kaiken. ei ilmotakaan koskaan hädästään.

sit ku sanon että muista käydä potalla kun sulla ei vaippaa, huutaa hän ei ei ei !

eli mikä neuvoksi ?

Pottailusta tehdään kivaa...käytetään vauvaa jne...no ei se meilläkään kyllä toimi...ihan sama meininki, tulee kyllä sanomaan, mutta kun kehottaa potalle niin tulee paha mieli ja huutaa kans ei ei ei... vaikkei tosiaan mitään pahoja kokemuksia oo...nooh, ajallaan se varmaan tulee...pitäs niitä positiivisia kokemuksia saaha niin siittä sitte ajallaan. Eipä sen villimpää vinkkiä oo mulla... =)

Poika nyt 2v eikä suostu potalle mitään tekemään.
Alkoi 10kk iässä lupaavasti ja pissat saatiin aikaan ehkä kk ajan,sitten täysi stoppi.
Nyt välillä menee innoissaan potalle(kun ilman vaippaa juoksentelee),kun olisi aika jotaina saada aikaan hrveä huuto ja pois.
Kakkaa yrittää,mutta huuto että vaippa,siihen kakkaakin sitten heti.

Tossa kohtaa kannattaa vann pitää vähän taukoo, saattaa pistää muuten jarrua koko pottailuu pitkäks aikaa. Mun 1v9kk pottaili mielellään keväällä ja kesällä, sit loppukesästä päätti yht´äkkiä että ei pottaa. Just samalla tavalla istu ehkä, mut kaikki teki vaippaa. Saatto jopa sanoo et kakka tulee vaippa =) ei ei pottaa =) No, pidettii vähä taukoo ehdottelin välillä et pottaanki vois tehä ja kerhos näki kun "isot" pojat kävi potalla, ni alko uudestaa pottailun nyt n.vkk sitte =) onnea pottailuu

anna olla kotona sisällä olessa ilman vaippaa ja laita vaikka potta johonkin näkysälle ja muistuttelet potalle istumisesta. Houkuttele lapsi potalle kun käyt itsekkin vessassa, varsinkin unien jälkeen on hyvä käydä. Kun sinne jotain tulee palkitset kehumalla kuinka hyvä juttu oli kun teki pottaan. Ilman vaippaa oppii nopeammin potalle kuin vaipan kanssa.

meidän neiti on nyt 2v2kk ja on jotain kaks viikoa käyny potal ahkerasti... sitä ennen on ollu totaalinén potasta kieltäytyjä! annoin asian olla, ajattelin vain et kyllä sit ens kesänä. yks kaunis päivä mä sit otin siltä vaipan pois ja sanoin että menee potalle kun tulee hätä... ja ihme sinne hän meni! ja taputin kamalasti ja juhlittiin sitä pullalla... :whistle: mut sen jälkeen on käyny itse potalla ja sanoo aina että äiti nyt taputa! :D nukkuessa ja pihalla on meillä vielä vaippa mut ajan kans edetään..

Yhteistyössä