Pottailu kuka opettaa?

  • Viestiketjun aloittaja Kysyn
  • Ensimmäinen viesti
Kysyn
No niin, tuo toista ketjua lukiessa huomasin Tiitun kysymyksen. Kuka opettaaa potelle/kuivaksi?

Eli te joiden lapset aloittavat pottailun vasta 2 v tietämillä, oletteko edelleen hoitovapaalla ja hoidatte opetuksen itese? Vai oletteko jo töissä ja lapsi hoidossa jolloin aloitus on ja opetus on hoitajien hommaa?

Olen itse törmännyt muutamaan äitiin joiden kommentit ovat tyyliin, kyllä ne tarhassa opettaa kuivaks.... :/
 
Juu, itse olen päiväkodissa töissä ja siellä on tullut vastaan MONTA yli kolmevuotiasta vaippapöksyä, jotka sitten päiväkodissa on opetettu kuivaksi ihan muutamassa viikossa kun vanhemmilta ei ole löytynyt viitseliäisyyttä!!!
 
Poika 1v7kk ja nyt opetellaan kuivaksi (pottailua tosin harrastettu jo kohta vuoden). Mä olen pääsääntöinen opettaja. Harjoitteluajan kohdaksi otettiin mun viikon mittainen loma. Eli sillä aloitettiin. Myös isä ja mummot ovat olleet aktiivisia harjoittelun jatkajia (siis silloin kun mä en ole ollut paikalla) ja nyt harjoituksia jatketaan myös hoidossa. 1½ viikkoa on ollut vain yövaipalla ja yllättävän vähän vahinkoja sattunut.

Eli siis kaikki jotka ovat enemmän tekemisissä pojan kanssa opettavat poikaa kuivaksi.
 
Meillä alkoi just kuivaksi opettelu, päivävaippa vaihdettiin alkkareihin ja otettiin matot pois lattialta ;) Neiti on 2 v. ja itse opetetaan, koska olen hoitovapaalla. Saa nähdä kuinka kauan kestää, tänään on pesty pikkupyykkiä jonkin verran :whistle:
 
Meillä opetus on molemminpuolista eli sekä minä että päivähoito suorittaa harjoittelua. Tutustuminen pottaan alkoi pojan ollessa vielä kotona. Päivähoidossa sitten suoritettiin rytmitys pottailuun ( milloin käydään) tätä samaa jatketaan kotona.
Nyt on kotona menossa vaihe ilman vaippaa päivisin enkä ole ajatellut tätä vielä pyytää hoidossa toteuttamaan ennen kuin olen 100% varma että pysyy päivisin kuivana eikä suuria vahinkoja tapahdu.
 

Yhteistyössä