Potta mukaan lakkiaisiin vai lapsi kylmästi vaippohin..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Emil
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Emil

Vieras
Poika on nyt 2 päivää ollut onnistuneesti ilman vaippaa eli on vihdoin osannut itse kertoa kun on pissahätä ja on kiireellä juostu potalle ilman housujen kastumisia.
Poika ei suostu käymään pöntöllä, potta on ihan ehdoton. Vaippaa ei enää haluaisi kun on itsekin innostunut kun on saanut olla uuden karheissa kalsareissaan eikä pissavahinkoja ole sattunut.
Lauantaina on lakkiaiset 2tunnin ajomatkan päässä.. otetaanko potta mukaan, pissatetaan lähtiessä ja juhlapaikan "parkkipaikalla" ja painutaan juhliin potta kainalossa..?
Vai pitäskö vaan jättää se potta kotiin ja laittaa pojalle vaan se vaippa ja käskeä laskea siihen vaikka toinen osais jo hienosti käydä potallakin ja me kehotetaan laskemaan alleen...

??

Me ostettiin vastaavassa tilanteessa liberon potty training pantseja! Ne oli isojen tyttöjen housut meillä! Laitettiin ne varuille aina autoon ja potta kulki matkassa myös!

Hmm hankala tilanne :/ Ottaisin varmaan sen potan mukaan, mutta en tekis siitä mitään numeroa. Eli en ottais taloon sisälle.. Ja sit se, et ku on vieras paikka ja juhlat ym, niin saattaa tulla vahinko sit juhlavaatteisiin, et siinä mieles ois se vaippa.. Mut sit ku ei raskis sitä vaipaakaan enää laittaa, ku on siitä kerta oppimassa just pois.. Ääh hankalaa :D

Hankalaa tosiaan... en millään haluis juhlavaatteista huolimatta vaippaa laittaa..kun poika on äärimmäisen ylpeä kun ei ole sattunut enää 2 päivään yhtään vahinkoa, siis edes nukkuessa tai ulkoillessa.
On poika ollut ilman vaippoja jo pari viikkoa muttei ole aiemmin kertonut hädästään kun silloin tällöin ja vahinkoja on sattunut pitkin päivää.. mut nyt 2 päivää on mennyt ilman vahinkoja ja jokaisesta pissahädästä on itse ilmoittanut, turhaan ei olla potalla käyty..

Alkuperäinen kirjoittaja Tiiteni harmaana:
mutta AP:n lapsi ei halua pöntöllä käydä.

Ei niin... eikä tosiaan tee sinne tarpeitaan vaikka minkä tekisin.. pelkää pönttöä vaikka pitäisin pojasta kiinni tai laittaisin sen "pöntön reijän pienentäjän" paikoilleen.. itkee vaan että ota pois täältä äiti, pelottaa.
En tiedä miksi pelkää, vahinkoja/vaaratilanteita ei ole ollut.

lapsilla aikoinaan mm. pidemmillä automatkoilla varuiksi vaippa tuossa kuivaksiopetteluvaiheessa, koska jos pisuhätä yllättää kesken matkan ei esim. motarilla pääse välttämättä saman tien pysäyttämään. Eli itse laittaisin kyllä sen vaipankin, mutta voithan tosiaan ottaa potankin mukaan, jos siltä tuntuu. Meidän lapset vain eivät ilmoittaneet hädästään vaippa housuissa, joten tuollaiset tilanteet mentiin sitten vaipoissa, vaikka muuten potalla jo käytiinkin. Ja tosiaan juhlat itsessään ovat lapsella kuitenkin erilainen ja jännittävä tilanne, ettei senkään takia välttämättä muista kertoa hädästään.

Laittaisin vaipan, ja ottaisin potan mukaan.
Jos pissavahinko tulee juhlakalun perheen sohvalle, kun ei malta pissalle vieraiden seasta, niin harmittaa.
Ja sitten välillä kyselisin lasta potalle.

Potta mukaan ja kannat sen saman tien tullessanne huomaamattomasti vessaan ja otatte lähtiessänne mukaan.

Pöntöllä on hankala ja pelottava istua kun jalat eivät yllä maahan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Hankalaa tosiaan... en millään haluis juhlavaatteista huolimatta vaippaa laittaa..kun poika on äärimmäisen ylpeä kun ei ole sattunut enää 2 päivään yhtään vahinkoa, siis edes nukkuessa tai ulkoillessa.
On poika ollut ilman vaippoja jo pari viikkoa muttei ole aiemmin kertonut hädästään kun silloin tällöin ja vahinkoja on sattunut pitkin päivää.. mut nyt 2 päivää on mennyt ilman vahinkoja ja jokaisesta pissahädästä on itse ilmoittanut, turhaan ei olla potalla käyty..

Miten olet ajatellut toimia, jos juhlavaatteet kastuvat jo menomatkalla autossa tai juhlapaikan sohvakalusto tai matto on litimärkä. Itse en haluaisi pissoja sohvaani tai syliini. Uudet taidot unohtuvat helposti uudessa ja jännittävässä tilanteessa...

Vaippa koipiin ja potta kotiin. Onhan se hieno uusi taito, mutta juhlassa haluaa tehdä muutakin, ku potattaa ja pissattaa. Entä jos kastuu sohva, matto tai vaikka auton penkkki? 2 päivää kuivana on lyhyt aika.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miten olet ajatellut toimia, jos juhlavaatteet kastuvat jo menomatkalla autossa tai juhlapaikan sohvakalusto tai matto on litimärkä. Itse en haluaisi pissoja sohvaani tai syliini. Uudet taidot unohtuvat helposti uudessa ja jännittävässä tilanteessa...

Juhlavaatteet mua ei olis haitannut, meillä on kyllä parit siistit varahousut mutten tosiaan ajatellut noin pitkälle et tosiaan poikahan saattaa pissata vaikka sohvalle jos käy noin että jännityksessä unohtaa pissaamiset....

Totta, oikeassa olette.. otan potan mukaan mutta vaippa laitetaan vastalauseista huolimatta.

Yhteistyössä