potkin miehen ja vauvan pois täältä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
vauva 4kk. mä oon loppu. koska päälle on isompi sisarus+KAIKKI KOTITYÖT. JA NYT LOPPU MUN JAKSAMINEN. KOHTA 3VKO OLLUT YKSIN NÄIDEN KANSSA(JA MONTA VIIKKOO ENNEN TÄTÄ TÄN 4KK AIKANA AINAKIN PUOLET SIITÄ AJASTA KU VAUVA ON OLLUT.EIKÄ MIEHESTÄ KOTONA OLLESSAANKAAN OLE JUURI HYÖTYÄ OLLUT). MÄ EN JAKSA ENÄÄN. VAUVAN SYNTYMÄ ON PILANNUT ISOMMAN LAPSEN ELÄMÄN(koska mä en enään jaksa olla sille se aikuinen ja järkevä kasvattaja), v kusipää mies ja idiootti minä. helvetti surettaa molempien lasten puolesta :'( mut tän on loputtava mun on saatava lepoa,enkä tiedä edes auttaako enään sekään.

Alkuperäinen kirjoittaja :(:
vauva 4kk. mä oon loppu. koska päälle on isompi sisarus+KAIKKI KOTITYÖT. JA NYT LOPPU MUN JAKSAMINEN. KOHTA 3VKO OLLUT YKSIN NÄIDEN KANSSA(JA MONTA VIIKKOO ENNEN TÄTÄ TÄN 4KK AIKANA AINAKIN PUOLET SIITÄ AJASTA KU VAUVA ON OLLUT.EIKÄ MIEHESTÄ KOTONA OLLESSAANKAAN OLE JUURI HYÖTYÄ OLLUT). MÄ EN JAKSA ENÄÄN. VAUVAN SYNTYMÄ ON PILANNUT ISOMMAN LAPSEN ELÄMÄN(koska mä en enään jaksa olla sille se aikuinen ja järkevä kasvattaja), v kusipää mies ja idiootti minä. helvetti surettaa molempien lasten puolesta :'( mut tän on loputtava mun on saatava lepoa,enkä tiedä edes auttaako enään sekään.

niin siis ajattelin "potkia" kokonaan ne pois, en vain yhdeksi yöksi (se ois yks tyhjän kanssa) rakastan vauvaa ja miestäkin. en vaan pysty enään,eikä tätä uupumista poista mikään hetken tauko(kun ei tää oo hetkessä syntynytkään)

jos yhtään lohduttaa niin et ole pilannut ketään .vuoden päästä kun taas nautit kun näet miten sisarukset leikki keskenään niin kaikki tämä on hämärä muisto vain.voimia ja yritä levätä

Reipasta puhetta ja toimintaa. Olisiko syytä hakea apua ja miettiä miksi olet väsynyt. Monet muut ovat jaksaneet isommankin perheen kanssa ja tehneet raskasta työtä maatiloilla lypsyjen ja muun eläintenhoidon kanssa ilman äitiyslomaa. Apu olisi nyt todella tärkeää. Neuvola, sosiaalitoimisto - nyt vain nopeasti kyselemään. Olisiko vaikka lähipiirissä apua isovanhemmat, sisarukset tms.

Toivottavasti miehesi tajuaa ottaa vastuuta perheestään ja alkaa auttamaan vaimoaan ja lapsiaan. Sinä tarvitset nyt unta ja lepoa. Tuon takia töistä mies saa ottaa vapaatakin perhesyihin vedoten! lisäksi sun pitäisi puhua tuosta johonkin, vaikka neuvolaan, sieltäkin järjestetään apua, tuohan on todella yleistä vasta synnyttäneillä, baby blues tai synnytysmasennus. Voimia ja rohkeutta sinulle, on vaikea paikka pyytää ulkopuolisen apua, mutta pian helpottaa :) :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Reipasta puhetta ja toimintaa. Olisiko syytä hakea apua ja miettiä miksi olet väsynyt. Monet muut ovat jaksaneet isommankin perheen kanssa ja tehneet raskasta työtä maatiloilla lypsyjen ja muun eläintenhoidon kanssa ilman äitiyslomaa. Apu olisi nyt todella tärkeää. Neuvola, sosiaalitoimisto - nyt vain nopeasti kyselemään. Olisiko vaikka lähipiirissä apua isovanhemmat, sisarukset tms.

Jäkä jäkä. Ketä auttaa se, että toiset on selvinnyt pahemmasta jne? Aina sama virsi. Ja aina löytyy ihmisiä joilla asiat huonommin. Ihmiset on erilaisia. Se missä toinen pärjää voi toiselle olla todella paha paikka.

joo no en mene sosiaalitoimistoon tm, isän kuuluu hoitaa oma osuutensa.

vieras: jaa miksi en jaksa mm.isompi nousee .klo7,hampaiden pesu,aamupala,isommalle huomiota, vauva herää vaipanvaihto&aamupesut,isommalle huomiota minkä vauvalta ehtii. ja KAIKKI vapaa hetket pitää tehdä kotitöitä(ei niitä kukaan muuten tee). vauva nukkuu päivisin 2-15min kerralla(tosi vähän yhteensä) ja herää yöllä usein(saattaa valvoa myöhään). vanhempi lapsi on ylivilkas. vauva huonosti nukkuva,eikä viihdy yksin.(sit iltaisin pitäis revetä kahtia että sais kaiken tehtyä) mä olen niin turhautunut tähän jatkuvaan tekemiseen/suorittamiseen. selvenskö?

niin ja mulla on itellä 8pienenpää sisarusta, ja uutinen me vanhemmat sisarukset hoidettiin tosi paljon pienenpiä sisaruksia(siinä+apujoukoissa varmaan syy että toiset jaksaa isommankin perheen kanssa. kyllä minäkin jos joku jakais nää hommat. mut kun tarpeeks kauan kaikki kaatuu yhen niskaan niin vähemmästäkin uupuu=pitkään jatkunut stressitila vrt yöuupumukseen eli burn outtiin niin voit ehkä tajuta).

nyt täällä on rauhalista onneksi.

Jos vaan asuisit lähempänä, voisin ottaa joskus vauvan hoitoon niin saisit levätä. Olen itse yh, mutta rakastan lapsia ja tykkään hoitaa heitä. Ja auttaa tietysti väsyneitä äitejä, sillä tiedän niin hyvin millaista tuo on. Oma nuorin on jo 5-vuotias, ja hengissä selvisin vaikka välillä sitä epäilinkin.
Voimia kovasti!

(Onko sulla mustaa nikkiä?)

voimia, tiedän tasan tarkkaan mistä puhut.itsellä oli samnlainen olo..sain apua pahaan synnytyksen jälkeiseen masennukseen lääkkeillä ja niin että lapset olivat pari viikkoa poissa jolloin vaan nukuin ja lepäsin. mies hoiti kaikki kotityöt. pari kk meni pimennossa nyt nautin taas elämästä ja lapsista!

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen vaan:
vai että oikein kaksi lasta ja kotityöt päälle etkä jaksa. miten suurperheiden äidit pärjää?

sillon kun on masentunut niin ei vaan yksinkertaisesti jaksa.se joka ei ole sitä kokenut ei voi sitä tietää.

Onpas taas lohduttavia ihmisiä. Siinä on vissi ero, jos hoitaa vaikka 10 lasta ja nukkuu kunnon yöunet tai hoitaa yhtä lasta ja ei saa nukkua ollenkaan. Uni on ihmisen perustarve ja sen puute tekee ennenpitkää hulluksi. Ymmärrän sua täysin. Itellä on kaksi lasta ja välillä on todella helppoa. Vaan auta armias, jos tulee aikoja, kun ei saa nukkua... Sit en vaan pysty mihinkään.

Toivottavasti lapsesi alkavat nukkumaan paremmin. Voimia sinulle. Yleensä se on vain lyhyt aika.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen vaan:
vai että oikein kaksi lasta ja kotityöt päälle etkä jaksa. miten suurperheiden äidit pärjää?

peesi
Ei täällä kukaan voi tietää kenenkään todellista tilannetta...jaksamista, miten vaativia lapset on, millanen on puoliso jne. Ei kenellekään voi sanoa sun täytyy jaksaa ku sulla on vaan kaks lasta ja joillain viis!!! Me ollaan niin erilaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja on:
nykymaailma laiskaa kun ei jakseta pentujaan hoitaa!MIEHET KÄY PÄIVÄT TÖISSÄ JA ÄMMÄT JAKSAA VALITTAA MINÄ ROBOTTEINA TE MIEHIÄ PIÄTTE????

Ole sinä hiljaa ja mene passaamaan sitä ukkoas.

koetappa ite MENE TÖIHIN TUUT KOTIIN NI UKKO VALITTAA
HUH HUH JOSKUS VOIS AJATELLA MUITAKIN
IDIOOTTI

Alkuperäinen kirjoittaja JOO:
nykymaailma laiskaa kun ei jakseta pentujaan hoitaa!MIEHET KÄY PÄIVÄT TÖISSÄ JA ÄMMÄT JAKSAA VALITTAA MINÄ ROBOTTEINA TE MIEHIÄ PIÄTTE????

IDIOOTTI

No josko se toinen on saanut pitää lakisääteiset tauot ja se toinen ei tauon taukoa niin valittaa kyllä syystäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja JOO:

IDIOOTTI

No en kyllä kehtais olla ensin päivän töissä jolloin saa olla rauhassa maailman stressaavimmalta ääneltä (=lapsen itku) ja tulla sitten kotio sohvalle makoilemaan ja katselemaan kun toinen yötäpäivää juoksee väsyneenä lasten perässä ja siivoaa ja laittaa ruokaa ja ripustelee pyykkejä kuivumaan, kyllä siinä tulis itsekin jotain tehtyä.

Yhteistyössä