Potilaalle lasku B-lausunnosta?

Yllätyin, kun kotiin tuli sairauslomatodistuksen lisäksi lasku sen kirjoittamisesta tms. Olen siis ollut pitkällä sairauslomalla, ja aikaisempiakin B-lausuntoja on kirjoitettu.

Hätäännyin vähän, että olenko edelliset laskut hävittänyt vai onko tämä lääkärikohtainen käytäntö. Erikoissairaanhoidosta sain siis tuon lausunnon. Muita, joilla asiasta kokemusta?
 
määä
Joo, kyllä niistä aina lasku on tullut. B-lausuntoja siis olen tarvinnut kelalta kuntoutustuen hakemiseen. Onko se raja joku pari kuukautta jonka jälkeen saikkuun tarvitaan b.
 
[QUOTE="vieras";29156548]Lääkäri saa ottaa siitä maksun. Kaikki eivät ota, jotkut ottaa... näin siis kunnallisella puolella, yksityiskääkärit tietty laskuttaa kaikesta.[/QUOTE]

Ok, tämä selvittikin asian. Lasku oli sen himpun vajaat 15 e ja siis kunnallisella puolella erikoissairaanhoidossa.
Kiitos vastauksista!
 
"Äh"
[QUOTE="vieras";29156548]Lääkäri saa ottaa siitä maksun. Kaikki eivät ota, jotkut ottaa... näin siis kunnallisella puolella, yksityiskääkärit tietty laskuttaa kaikesta.[/QUOTE]

Jaahas, kaikkialla missä olen kunnallisella ollut töissä on lausuntomaksu mennyt kaikilta, ihan lautakunnan vahvistamana. Ihan sama onko ollut toimenpidepalkkiojärjestelmä käytössä vai ei eli saako lääkäri itselleen palkkion lausunnosta vai ei. Eli potilas on maksanut, vaikka lääkäri otti/pystyikö ottamaan palkkion vai ei. Ainut, että ainakaan jossain ei ole sairauslomalausunnoista mennyt maksua, ainoastaan lääkkeiden erityiskorvattavuudesta tai kuntoutuksista.
 
v.l
No onko 15e mielestäsi kallis hinta B-lausunnosta? Itsellenikin on pahan autokolarin jälkeen kirjoitettu tuo lausunto useaan kertaan ja tuo 15-24e kunnallisella puolella monisivuisesta lausunnosta ei ole yhtään mitään. Mietipä paljonko se olisi yksityisellä puolella: 80-150e on ollut hintahaitari. Eikö mikään terveydenhuollossa saisi sitten maksaa yhtään mitään?
 

Yhteistyössä