M
mä
Vieras
Kertokaas hyvät ihmiset mikä ero on poste restantella ja postilokerolla (siis se postista vuokrattava lokero) ???
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja mä:Toimiiko tuo poste restante kenties kaikissa posteissa, siis pienillä paikkakunnillakin? Kuinka äkki tuon poste restanten saa? Siis jos tänäin meen postiin, niin saako sen heti vai joutuuko sitä kenties odottamaan jokusen viikon?
Alkuperäinen kirjoittaja mä:Vielä vaivaisin. Siis voin nyt saman tien laittaa tuolta muuttoilmoituksen sivuilta itselleni poste restante osoitteen? Siis esimerkiksi: etunimi sukunimi, poste restante, 00100 tampere. Eikä minun tarvitse käydä postissa ilmoittamassa, että olen ottanut poste restante osoitteen heidän postiinsa??
Mä ainakin otin osoitteekseni poste restanten kun vanhempien luota halusin pk-seudulla omilleni muuttaa. Eli siis asuinosoite oli poste restante ja postiosoite oli yhä vanhemmille, kun siellä oikeasti asuin. Maistraatista kävin asunnottomuustodistuksen hakemassa ja kämpän sain melko pian..
Nykyään kun on paljon asiamiesposteja, niin poste restante ei (käsittääkseni, ei ihan varma tieto) toimi kaikissa posteissa. Eli paikkakunnalla saattaa olla vain tietyt toimipisteet, joihin poste restante ohjataan. Tästä voisi ajatella, että isommillekin paketeille olisi varattu tilaa. Niin tai näin, 14 päivää on säilytysaika. Itse kyllä lähettäisin paketit jonkun autollisen tutun nimellä.Asunnottomuustodistus? Vaikka et kuitenkaan kadulla nuku? No, joka tapauksessa Poste Restante vain tarkoittaa etta posti menee tiettyyn postitoimistoon omalla nimella, josta sen voi hakea todistamalla henkilollisyyden. Jos vain tietais kuin isoja paketteja pystyy, kun pitais ulkomailta takaisin muuttaa... ja kuinka kauan siella sailyy ennen kuin hakee?