postikulut, siis huutonet..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itsepähän huusin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

itsepähän huusin

Vieras
miten itse toimitte ylensä, kun joku kyselee postikuluja? jos laitatte että tulee ihan kirjeenä, postikulut muutaman euron niin mites sitten kun ne ovatkin 7€.

pakko myöntää että itsellä ois jäänyt huutamatta tuote, kun postikulut ovat enemmän kuin itse tuote..

ja kun oikeasti luulin, että tuon tuotteen olisi saanut pakattua kirjeeksi, ainakin samantyylisiä tuotteita on tullut ihan muutaman euron postikuluilla..

No jos myyjä lupaa että postikulut on muutaman euron niin silloin sitä tosiaan kuvittelee että se muutama euro on max 2-3€, ei 7€. Eli koittasin perua kaupan tähän vedoten.

Jos mokaan noin pahasti, niin omaan piikkiin menee. Vaatteet, kestovaipat yms. saa hyvin pakattua minigrip pussiin ja ilmat pois, niin menee yleensä kirjeenä tai sitten maksikirjeenä ja nyt kannattaa muistaa se edullisempi 2.luokka.

Mä hhudan vaan tuotteita, joissa postikulut ilmoitettu tarkasti. Pelkään just tota että "muutamasta" ollaan eri mieltä. Ja toiset rahastaa niillä postikuluilla, ilmoitetaan vaikka 4,2 ja oikeesti menee 1,2 mutta ei niitä palautella. Kun ne on LÄHETYSkulut siellä eikä postikulut.

no myyjä laittoi vielä, että tarkistaa ne psotikulut samalla kun vie postiin, että meni isoon kirjekuoreen ja ne postikulut muutaman euron luokkaa, eivätkä nouse korkeiksi.. mutta jos olisin tiennyt niiden olevan noin suuret, olisin koittanut kaupat purkaa.. nyt tosin vähän myöhä kun huuto on postitettuna..

itse ainakin yritän arvioida yläkanttiin ja sitten palautan ylimääräiset..

Itse otan postikuluja vain sen mitä olen ilmoittanut. Jos on enemmän, niin maksan itse loput.Ostajana jätän huutamatta, jos postikulut selvästi yläkanttiin. Eilen esim. katsoin yhtä lasten kirjaa, jossa kirjan lähtöhinta 1€ ja postikulut 8€.

[QUOTE="aloittaja";25609780]no myyjä laittoi vielä, että tarkistaa ne psotikulut samalla kun vie postiin, että meni isoon kirjekuoreen ja ne postikulut muutaman euron luokkaa, eivätkä nouse korkeiksi.. mutta jos olisin tiennyt niiden olevan noin suuret, olisin koittanut kaupat purkaa.. nyt tosin vähän myöhä kun huuto on postitettuna..

itse ainakin yritän arvioida yläkanttiin ja sitten palautan ylimääräiset..[/QUOTE]

Myyjänä tulisin ainakin vähän vastaan eli postikulut puoliksi vaikka.

Myyjänä tulisin ainakin vähän vastaan eli postikulut puoliksi vaikka.

Itse en aina jaksa punnita ja etsiä postistushintaa, silloin arvioin jotakin sinnepäin. Kun enemmän tuotteita myy , niin jonkinlainen arvio aina tulee että mitä olisi ja jos en osaa arvioida, tarkistan ne ilmoitan ostajalle huudon loputtua..

Jos olisin itse myymässä ja joku ostaa, ja postimaksut olisikin aika isot - niin kyllä se huutaja maksaa kaikki postikulut! En minä maksa postikuluja ostajalle.

Joskus on niin, että tuotteen huutohinta on 2 e ja postikulut sitten 7 e, jos siitä tulen puoleen väliin vastaan ja maksan puolet postikuluista, niin minähän silloin maksan itse enemmän kuin mitä saan! Saan 2 e, maksan postikuluja 3,50, häviän 1.50 e. Mitä järkeä?

laitoin myyjälle juuri mailia postikulujen (mielestäni kohtuuttomasta) noususta.. tosin voi olla, että tappio se on vain nieltävä ja postikulut maksettava..

[QUOTE="ihmettelen";25609877]
Jos olisin itse myymässä ja joku ostaa, ja postimaksut olisikin aika isot - niin kyllä se huutaja maksaa kaikki postikulut! En minä maksa postikuluja ostajalle.

Joskus on niin, että tuotteen huutohinta on 2 e ja postikulut sitten 7 e, jos siitä tulen puoleen väliin vastaan ja maksan puolet postikuluista, niin minähän silloin maksan itse enemmän kuin mitä saan! Saan 2 e, maksan postikuluja 3,50, häviän 1.50 e. Mitä järkeä?[/QUOTE]

Eipä se kovin vaikeaa ja aikaa vievää ole niitä postikuluja selvittää. Ei mulle ainakaan ikinä ole tullut postissa yllätyksiä, kun olen kotona punninnut paketin.

Ite en koskaan huuda jos ei ole postikuluja ilmoitettu - ei se nyt myyjältä ole niin saakelin vaikeaa tehdä se paketti etukäteen ja käydä tarkistamassa, jos on epävarma postikuluista! Myyjänä ilmoitan postikulut, ja jos ne onkin enemmän, niin oma moka.

• Tykkää
Reactions: Scindapsus

Yhteistyössä