Posti perhana :/

Mulle tuli joskus kans tollanen lappu ja ihmettelin ku lähettäjänä oli työpaikka. No sit ku hain sen "ylisuuren kirjeen" niin se oli perus A4 kokonen kirje jossa oli työvuorolista, tiedote yms eli max 5 normaalia A4 :eek: Sitä sit ihmeteltiin jo postinvirkailijanki kans
 
A shadieeyah
Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsunuusku:
ite olen töis postissa, ja postinkantajalla kuuluu olla maxikirje mukana, ja sitä kuuluu kerrostalossa tarjota ovikelloa soittamalla, jos asiakas ei ole kotona ja kirje ei mahdu postiluukusta ja /tai väliovi on kiinni eikä posinkantaja saa kirjettä pudotettua laitetaan asiakkaalle pienestä kiinni-kortti ja lähetys pitää noutaa postista tai asiamiespostista..Eli postin sääntöjen mukaan lähetystä ei sais tumpata luukkuun sillai että se jää näkyviin.
entäs sitten kun sitä ei oteta edes mukaan vaan suoraan tuodaan lappu?
Monta kertaa näin tapahtunut että on vaan puotettu se lappu luukusta. Ei ole otettu edes sitä maksi kirjettä mukaan eikä yritetty edes puottaa sitä luukusta.
kotiin kun hain niin se ois muuten mahtunut ihan simppelisti siitä lootasta kaiken lisäks..
No juuri näinhän mullekin kävi. Ei sillä jakajalla ollu mitään mukana, mut tänään vaan pudotettiin lappu, että yritetty on eilen :/
no kaikkeen huvittavinta tässä yks kerta oli et sanotaan vaikka et eilen kävi postitäti ja puotti lapun . Lapussa luki päivämäärä että muka just sinä päivänä sillä hetkellä kun olin kotona ja sain sen lapun yritetty muka tavottaa(hah).
 
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsunuusku:
ite olen töis postissa, ja postinkantajalla kuuluu olla maxikirje mukana, ja sitä kuuluu kerrostalossa tarjota ovikelloa soittamalla, jos asiakas ei ole kotona ja kirje ei mahdu postiluukusta ja /tai väliovi on kiinni eikä posinkantaja saa kirjettä pudotettua laitetaan asiakkaalle pienestä kiinni-kortti ja lähetys pitää noutaa postista tai asiamiespostista..Eli postin sääntöjen mukaan lähetystä ei sais tumpata luukkuun sillai että se jää näkyviin.
entäs sitten kun sitä ei oteta edes mukaan vaan suoraan tuodaan lappu?
Monta kertaa näin tapahtunut että on vaan puotettu se lappu luukusta. Ei ole otettu edes sitä maksi kirjettä mukaan eikä yritetty edes puottaa sitä luukusta.
kotiin kun hain niin se ois muuten mahtunut ihan simppelisti siitä lootasta kaiken lisäks..
No juuri näinhän mullekin kävi. Ei sillä jakajalla ollu mitään mukana, mut tänään vaan pudotettiin lappu, että yritetty on eilen :/
no kaikkeen huvittavinta tässä yks kerta oli et sanotaan vaikka et eilen kävi postitäti ja puotti lapun . Lapussa luki päivämäärä että muka just sinä päivänä sillä hetkellä kun olin kotona ja sain sen lapun yritetty muka tavottaa(hah).
just :LOL: Kyllä mäkin oon siinä uskossa ollut, että niiden ihan oikeesti kuuluu kulettaa mukanaan myös ne maksikirjeet ja soitella kelloa niistä, jos ei mahdu luukusta.
 
A shadieeyah
hulih: toisaalta parempi paketti ei mukana ja ehjä paketti..
kun yks kerhopaketti..yks harjottelija? runno sen väkipakolla ovesta läpi. Se oli tippunu lattialle.
Kun tulin kotiin ja nostin sen niin se hajos käsiin :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
hulih: toisaalta parempi paketti ei mukana ja ehjä paketti..
kun yks kerhopaketti..yks harjottelija? runno sen väkipakolla ovesta läpi. Se oli tippunu lattialle.
Kun tulin kotiin ja nostin sen niin se hajos käsiin :|

:/ No ei oo kyllä fiksua tuokaan. Mut mua kyllä vähän sapetti pukee kolme lasta mukaan ja käydä kävellen se paketti hakeen, jonka oisin saanu kotiovelle, jos ois postilla ollu se mukana.
 
pio
"postilla töissä" minä soitan aina ovikelloa jos ei mahdu oven luukusta sisään, mutta jos on ollut niin iso lähetys että on ollut edes turha ottaa mukaan/mahtunut menopeliin..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Asutko kerrostalossa, vai onko sulla postilaatikko ulkona?
Jos on ulkona, sillon ei tulla pimpottelemaan.
Kerrostalossa pitää ehdottomasti pimpottaa.

Kerrostalossa. Ei ollu mitään ongelmia edellisessä asunnossa (omakotitalo ), jossa oli tietysti ihan oikee postilaatikko ulkona, sinne mahtu hyvin kaikki maksit :)
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Asutko kerrostalossa, vai onko sulla postilaatikko ulkona?
Jos on ulkona, sillon ei tulla pimpottelemaan.
Kerrostalossa pitää ehdottomasti pimpottaa.

Kerrostalossa. Ei ollu mitään ongelmia edellisessä asunnossa (omakotitalo ), jossa oli tietysti ihan oikee postilaatikko ulkona, sinne mahtu hyvin kaikki maksit :)
Kyllä ehdottomasti kuuluu soittaa ovikelloa. Voisiko olla mahdollista, että et olisi kuullut?

Tai sitten se jakaja ei ole viitsinyt edes ottaa sitä pakettia mukaansa, on kirjottanut suoraan sen lapun vaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Asutko kerrostalossa, vai onko sulla postilaatikko ulkona?
Jos on ulkona, sillon ei tulla pimpottelemaan.
Kerrostalossa pitää ehdottomasti pimpottaa.

Kerrostalossa. Ei ollu mitään ongelmia edellisessä asunnossa (omakotitalo ), jossa oli tietysti ihan oikee postilaatikko ulkona, sinne mahtu hyvin kaikki maksit :)
Kyllä ehdottomasti kuuluu soittaa ovikelloa. Voisiko olla mahdollista, että et olisi kuullut?

Tai sitten se jakaja ei ole viitsinyt edes ottaa sitä pakettia mukaansa, on kirjottanut suoraan sen lapun vaan.

Ei ku mä olin ovella ja se anto mulle yhden kirjeen, mut ei sillä tää toinen ollu edes mukana, kait se senki ois muuten antanu.
 
suututtaa minuakin
Juu.. mulle tuli perjantaina lappu että on iso kirje eikä mahdu laatikkoon. Oli sade sää ja ehdin jo miettiä että mitähän mahtaa olla ja pitääkö nyt lähtee se hakemaan (kävellen kahden ipanan kans). No anoppi oli menossa postille päin ja haki kirjeen. Se kirje oli kirjakerhon paketti joka on aina ja iankaikkisesti sopinut meidän laatikkoon.
Parasta tässäkin se että jakaja oli sanonut anopille ettei hänellä ollut edes paketti mukana kun hän oli muistellut että meillä on niin pieni laatikko ettei se mahdu siihen!! Jippijee..
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Asutko kerrostalossa, vai onko sulla postilaatikko ulkona?
Jos on ulkona, sillon ei tulla pimpottelemaan.
Kerrostalossa pitää ehdottomasti pimpottaa.

Kerrostalossa. Ei ollu mitään ongelmia edellisessä asunnossa (omakotitalo ), jossa oli tietysti ihan oikee postilaatikko ulkona, sinne mahtu hyvin kaikki maksit :)
Kyllä ehdottomasti kuuluu soittaa ovikelloa. Voisiko olla mahdollista, että et olisi kuullut?

Tai sitten se jakaja ei ole viitsinyt edes ottaa sitä pakettia mukaansa, on kirjottanut suoraan sen lapun vaan.

Ei ku mä olin ovella ja se anto mulle yhden kirjeen, mut ei sillä tää toinen ollu edes mukana, kait se senki ois muuten antanu.
Niin siis se oli eilen yrittänyt jättää sitä ja toi tänään siitä lapun?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Asutko kerrostalossa, vai onko sulla postilaatikko ulkona?
Jos on ulkona, sillon ei tulla pimpottelemaan.
Kerrostalossa pitää ehdottomasti pimpottaa.

Kerrostalossa. Ei ollu mitään ongelmia edellisessä asunnossa (omakotitalo ), jossa oli tietysti ihan oikee postilaatikko ulkona, sinne mahtu hyvin kaikki maksit :)
Kyllä ehdottomasti kuuluu soittaa ovikelloa. Voisiko olla mahdollista, että et olisi kuullut?

Tai sitten se jakaja ei ole viitsinyt edes ottaa sitä pakettia mukaansa, on kirjottanut suoraan sen lapun vaan.

Ei ku mä olin ovella ja se anto mulle yhden kirjeen, mut ei sillä tää toinen ollu edes mukana, kait se senki ois muuten antanu.
Niin siis se oli eilen yrittänyt jättää sitä ja toi tänään siitä lapun?
:D Ei, ku se jätti mulle eilen yhden maksikirjeen (antoi käteen, kun oven aukaisin ) ja tänään jätti lapun, että eilen ois yrittänyt jättää TÄN maksikirjeen, jonka mä sit kävelin tänään sieltä postista hakemaan, kun ei ollut mahtunut luukusta :whistle:

 
:LOL: Eiiiii, ku nyt on kyse kahdesta eri maksikirjeestä. Toisen sain eilen käteen, kun oven posteljoonille avasin. Toisesta tuli tänään lappu. Siinä kortissa, joka tänään tuli oli viesti, että eilen ois yrittäny jättää kookkaan kuoren, joka ei ollu mahtunut luukusta ja sen vois tänään hakee postista. Ei se mitään toista kirjettä mulle eilen tarjonnu :whistle:
 

Yhteistyössä