Posti hukannut joulukortteja

vakava sosiaalitapaus

Aktiivinen jäsen
25.07.2009
8 060
0
36
Minulle tuli perjantaina jonkun muun joulukortit. Ko. perhe asuu samalla kadulla, mutta nimi, talonnumero ja muut tiedot olivat luonnollisesti erilaiset kuin omani. Kävin palauttamassa kortit oikeaan osoitteeseen, siellä ei oltu kotona. Toivoin, että omat korttini palautuisivat myös sieltä missä sitten olivatkin.

Tänäänkään en saanut yhtään joulukorttia. Torstaihin mennessä kortteja on tullut noin 20. Aiempina vuosina niitä on tullut 30-40 ja joukosta puuttuu paljon kortteja jotka tiedän lähetetyiksi.

Onko nyt niin, että posti on jostain syystä hukannut melkein puolet joulukorteistani vai onko väärään osoitteeseen menneet laitettu suoraan roskiin? Miten itse toimisit, jos saisit vääriä kortteja? Entä onko ihmisille tullut tänään vielä joulukortteja?

Minua harmittaa :(

Meille on tullut kans vain pari hassua, vaikka niitä tulee normaalisti noin 30. Minun lähettämät kortit eivät ole menneet myöskään perille vielä, eli jossain ne matkaavat... Tänään tosin ei postiauto ole edes päässyt tuomaan postia kun meidän tie oli auraamatta ja sitä mäkeä ei ilman traktoria nousta.. no, jospa huomenna sitten tulisi jo oikein iso kasa =)

meille tulisi vääriä kortteja, niin että esim. olisi naapurirappu ollut oikea osoite, tiputtaisin luukusta oikeaan osoitteeseen, mutta jos jostain kauempaa, veisin postilla ja sanoisin että tullut väärään paikkaan. Ja meille tuli tänään kortteja lisää. Varmaan riippuu myös paikkakunnistakin missä vaiheessa kortteja alettu lajittelemaan. Loppua kohden vauhti kiihtyy.;)

No tässä on vielä kaksi jakopäivää jäljellä. Monethan laittaa vasta tänään kortit postiin ykkösluokan postina ja ne tulevat vasta keskiviikkona.

Meille on tullut myös vähän mutta niin aina on. Eniten tulee ihan aattoa edeltävinä päivinä.

kyllähän niitä kortteja jaetaan 23. päivään saakka.. että onhan tässä vielä paripäivää aikaa niiden tulla...

JOs meille tulee väärin jaettuja kortteja, niin jos osoite on lähellä vie ne laatikkoon, mutta jos se on kaukana vien ne postiin ja sanon että se on jaettu väärään laatikkoon niin ne toimittaa sen perille!

Meille on tullut kaksi korttia, joissa samalla kadulla asuvien nimet ja osoitteet ihan oikein. Väärään laatikkoon vain laitettu. Vietiin oikeisiin laatikoihin. Meillä myös aika vähän tullut vasta kortteja.

Alkuperäinen kirjoittaja jos:
meille tulisi vääriä kortteja, niin että esim. olisi naapurirappu ollut oikea osoite, tiputtaisin luukusta oikeaan osoitteeseen, mutta jos jostain kauempaa, veisin postilla ja sanoisin että tullut väärään paikkaan. Ja meille tuli tänään kortteja lisää. Varmaan riippuu myös paikkakunnistakin missä vaiheessa kortteja alettu lajittelemaan. Loppua kohden vauhti kiihtyy.;)

Minä en jaksa niitä postiin viedä. Kirjoitan osoitteen viereen Jaettu väärään osoitteeseen ja pistän tuossa vieressä olevaan postin keltaiseen lootaan.

Kiitos viesteistä. Jos perjantaina on väärään osoitteeseen jaettu joulukorttejani, ne ilmeisesti ovat päätyneet roskiin, koska viikonloppuna ei laatikkoon uusia kortteja ilmestynyt :(

Mutta odotellaan vielä pari päivää, josko tulisi vielä jotain muistamisia :xmas:

Joskus jouduin aika usein pistämään vääriä kirjeitä oikeaan paikkaan. Samaan aikaan tuli kyselylappu Postilta (siis silloin vielä posti) ja pistin palautetta. Helpompaa mulle oli viedä naapurille kirje kuin kiikuttaa postilaatikkoon.

Nyt on todella huonosti lähteneet kirjeet eteenpäin. Kaveri pisti maanantaina kortit ja perjantaina ei ollut tullut. Minusta olisi pitänyt tokassa luokassakin tulla jo meille.

Meille tuli ihan väärällä nimellä joulukortti. ongelma on että osoite oli ihan oikein ja sukunimikin mutta siis se etunimi väärä :o
Ja siis kortin lähettäjä oli joku tyyliin Kumpukadun tontut :o :o
En mä nyt oikein tiedä mitä sille tekis.

Täällä meilläpäin (äänekoski) oli rikottu useita postilaatikkoja (siis niitä oransseja ihan) ja viety joulukortteja jne. ilmeisesti arvolähetysten toivossa, ei mee sit osa korteista perille kun ovat hukassa jossain.

Meille jaetaan aika säännöllisesti väärää postia. Saman kadun varrella asuu perhe jolla sama sukunimi kuin meillä.
Meidän postia menee heidän laatikkoonsa kuulemma todella usein.

Osoiteet on kyllä oikein mutta jossain vaiheessa lajittelua/jakoa ollaan hieman huolimattomia.

eipä tuo nyt niin hirveästi haittaa kunhan tulee edes joskus perille.

mä voin kertoa että ne seilaa eri puolella maata, koska ne KÄSILLÄ KIRJOITTUT osoitteet lukee nykyään kone ja VÄÄRIN
Sitten se kone lähettää ne väärälle puolelle suomea.. :whistle:

p.s postilla ollut joulukiireapulainen

Voi että ärsyttää tuollaiset joutavat ruikuttajat!

Joulu on postille vuoden kiireisintä aikaa ja monesti on kausiapulaisia töissä jouluruuhkaa purkamassa, eli varmasti virheitä sattuu! Ja sitä paitsi, tässä on kaksi päivää vielä aikaa niitten korttien tulla, ja joulukortit jotka on lähetetty 60 sentin merkillä on kakkosluokan postia, sitä ei jaeta seuraavana päivänä postituksesta!

Minäkin tiedän että äitini lähetti samana päivänä lapsilleni joulukortit mutta vain toinen niistä tuli tänään mutta en siitä huolimatta syytä postia kortin hukkaamisesta, se tulee joko huomenna tai keskiviikkona!

Yhteistyössä