Possunsuikaleille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onko hyvä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Onko hyvä?

Vieras
Laitoin juuri marinadiin possua mitä teen päivällä. En ole ennen marinaadia laittanut ja tuleeko tosta nyt ok. Öljyä,valkosipuli jauhetta, sweet and sour kastiketta, tavallista paprika jauhetta, mausteista paprika jauhetta? Makeeta ja vähän mausteita mut riittääkö vai lisäänkö vielä muuta? Tulis kermakastikkeen kanssa eli teen ruskeen kastikkeen ja siihen desi kermaa. Sinappia vielä lopuksi ja sipulia kastikeeseen muuten. Meneekö nyt ihan metsään koko homma?

Jos multa kysytään niin kuulostaa ihan kamalalta.Mä olisin laittanut mustapippuria ja merisuolaa lihan mausteeksi,sipulia kastikkeen joukkoon ja purkin mustapippuriruokakermaa.

[QUOTE="akka";25990057]Jos multa kysytään niin kuulostaa ihan kamalalta.Mä olisin laittanut mustapippuria ja merisuolaa lihan mausteeksi,sipulia kastikkeen joukkoon ja purkin mustapippuriruokakermaa.[/QUOTE]

Voi ei. Ei ole merisuolaa ja toi suikale on jo kevyesti suolattua muutenkin ja en siihen haluis lisätä oikeastaan lisää suolaa. Kermaa ei nyt ole kun tavallista.Itse kyl tykkään vähän kiinalais tyyppisestä lihasta eli makeasta, mut onnistuuko toi nyt lainkaan saamaan sitä makeutta lihaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Onko hyvää?;25990060:
Voi ei. Ei ole merisuolaa ja toi suikale on jo kevyesti suolattua muutenkin ja en siihen haluis lisätä oikeastaan lisää suolaa. Kermaa ei nyt ole kun tavallista.Itse kyl tykkään vähän kiinalais tyyppisestä lihasta eli makeasta, mut onnistuuko toi nyt lainkaan saamaan sitä makeutta lihaan?

Niin ja ois tarkotus laittaa myös kastikkeeseen tuoretta paprikaa eli saa muhia sit tunnin verran ainakin. Otanko pois lihat marinadista jos on ihan omituinen marinadi?

Mun mielestä tuo kuulostaa ihan hyvältä =)

Miksi muuten sekoitat sen ruskean kastikkeen siihen? Laita pelkkää kermaa niin tulee maukkain kastike.

Syöjiä olis kuitenkin 3 eli ei taida kerma pelkästään riittää ja lisään sit kerman valmiiseen ruskeeseen kastikkeeseen. Jos toi olis marinadina ok, niin huh huh :) Lupasin vasta illalla et tulee pari ystävää syömään ja pakkasessa oli tota possua jonka sit otin illalla sulaamaan. Kauppaan on sen verran nyt matkaa etten taida lisää kermaa lähteä hakemaan :) Kerma oli tarkotettu ihan toiseen ruokaan alunperin :) Teen joskus tosta pelkästä possusta wokkia ja sinnehän tulee sit mausteita muitakin, mut nyt ei ole edes wokki vihanneksia ja siks tuli mieleen toi kastike.

Joo jättäisin kans ruskean kastikkeen pois :x

Ruskee kastike muuttuu kyllä kermakastikkeeks kun siihen lisää kermaa 1-2 desiä, nyt taitaa olla vaan täällä semmosia jotka ei tee koskaan ruskeeta kastiketta itse :) Se kastike ei ole nyt ongelma ei lainkaan ja siihen kastikkeeseen en kaipaa neuvoja, sitä tehnyt viimeset 25 vuotta ja sen mukaan onko lihaa vai makkaaa siinä, lisään valkosipulia ja ketsuppia tai tomaattipyrettä, vaan toi marinadi :D

Lihat paistettu eli oli marinadissa noin 4 tuntia. Kastike hautumassa ja vinetto kun on hyvää :D Potkua löytyy vähän niinkun pitääkin. Oli hyvä kokeilu hyvä minä :D Nyt saa hautua muutaman tunnin ihan hissukseen. Vieraat tulee vasta klo 13 :)

Yhteistyössä