Posliini+synnytys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ne karvat ajetaan synnärillä joka tapauksessa ja voihan se olla mukavampaa itse ajella niin ettei tarvi pelätä et hoitajalla menee huti jos vaan onnistuu ison mahan kans...

Luitteko nimim. Jaakon kommentin alhaalta.. Siinä oli miesnäkökulmalla mainittu että hänen mielestään on naurettavaa jos aikuinen nainen on alapäästä kuin lapsi, että nauraisi kuulemma päin naamaa jos ensimmäisellä kerralla huomaisi naisen olevan posliini.

Kysäisin mieheltäni ja hänen ystäviltään eilen asiasta, ja vastaus oli, että ennemmin aikuinen nainen kuin pikkutytön pimpsaa muistuttava.

Hekottelua sen sijaan tuli punaisista häpykarvoista ja ""puikulatisseistä"".

Useimmissa sairaaloissa EI enää ajella karvoja. Muinaisjäänne se rutiinisheivaus, täysin turha ja haittaa paranemista. Jos joku haituva sattuu olemaan juuri ompeleiden tiellä tms., se ajellaan, ei muuta.

No johan on kumma, kun jopa tällainen asia pitää kääntää keskusteluksi siitä, kuka on maalta ja kuka ei.

Pienet on arvot jos asuinpaikka määrä arvostuksen asteen ihmisiä kohtaan.

Kaikki Stadilaiset (kautta muu pääkaupunkiseutu) eivät ole yliylpeitä nipoja. Ja kaikki ""maalaiset"" eivät ole juntteja.

Yksinkertaista.

Itse koko ikäni helsingissä asuneena ja syntyneenä en voi olla ihmettelemättä teitä muita (niin maalaiset kuin ne ""suuren kuuluisat"" pääkaupungissamme asuvat)jotka haluavat korostaa omaa paremmuuttaan muiden kustannuksella.

Minulle olisi aivan sama, vaikka olisin Ivalosta kotoisin -olisin siltikin ylpeä- niin itsestäni kuin kaupungistani, maastani ja muista ihmisistä.

Ehkäpä jokaiseen provoyritykseen ei kannattaisi edes vastata...Eipä tämäkään teksti meinaan mitään muuta, joku lukee ja haukkuu lyttyyn.
Nykyään kun ei saa olla omia mielipiteitä, vaan pitää kulkea massan mukana ""Joko sä oot meidän puolella tai meitä vastaan"" -asenteella.

niin ja muuten... Kaveripiirissäni nykyään harrastetaan tätä paljaaksi ajelu niin miehet kuin naisetkin, se tuli selväksi kesällä saunomisen yhteydessä.
Mutta eipä kukaan siitä ollut moksiskaan, kun minä ilmoitin etten ikinä ajaisi itseäni paljaaksi.
Itse en ole ennen tätä vuotta paljoa alapääni karvoja siistinyt ja eipä ole mieskään valittanut, kuitenkin on jo seitsemän vuotta jaksanut nuoleskella karvaista ilman valituksia.

Onpas tästä karva asiasta kehkeynyt melkoinen keskustelu. =) Itse olen parin vuoden ajan siistinyt alapääni, välillä täysposliini mutta yleensä jätän pienen tupsun. Raskausaikana mies siisti alapääni... Itse en enää oikein loppuajasta ylettänyt ja se on kiihottavaa kun mies ne ajeli. Joku voi ajatella että onpas irstasta touhua mut meillä ihan luonnollista. Ajelleen monesti toinen toisemme. Nyt tietenkin kun on lapsi niin harvemmin päästään yhdessä saunaan. Eikä asuta pääkaupunki seudulla, vaan aika pohjosessa.
Kun menin synnyttämään, olisivat raakanneet alapään mut olin jo itse hoitanut sen ja oli paljon helpompi pitää alapää puhtaana siitä kamalasta veri määrästä kun ei ollut karvat tiellä. Samoin kuukautisten aikana. Eli kyse on hiukan myös hygieniasta.
Mut alkuperäiseen kysymykseen. Jos sul on laskettuun aikaan vain vähän aikaa niin ei kyl kannata enää alkaa täysposliiniksi vetäsee just ton kutituksen takia josta on ollu jo puhetta. Korkeintaan kannaattaa ajella ihan tuolta alhaalta suurimmat tuherot pois. Jos aikaa on viel vaik kuukausikin tai enemmän, ni sit voi alkaa alapäätäs totuttaa karvattomuuteen pikkuhiljaa, mut älä silti aja kaikkea kerralla. Tämä mun mielipide. =o)

Ompas viihdyttävä keskustelu, hauskaa että välillä puhutaan muustakin kuin hiusten värjäämisestä tai vaunuvalinnoista...ei silti luen minä nekin tekstit innolla :)
Juu, itse ajelen säännöllisesti enkä tavastani luovu, tosin näin viikkojen ollessa 32 ja rapiat alkaa homma olemaan jo melkoisen hankalaa. Mies onneksi avustaa pyydettäessä. ja hänen mielipiteensä on ehdottomasti karvattoman puolesta. Yleensä ajelen muuten paljaaksi, mutta jätän pienen tupsun eteen, myös mieheni ajelee pallit ja varren, ja hyvä niin, eipä tarvi niitä kurkustaan kakoa..
Kaiken lisäksi asun maalla, keskellä peltoja, apuaaa olen varmaan perverssi karvaton yhteiskunnan hylkimä pedofiili miehen vaimo, mutta ah....niiin onnellinen!!!!
Hyvää syksyä kaikille ja hymyä huuleen!

No jos nyt vastais ihan tuon ap:n kysymykseen. Mulle sanottiin jo neuvolassa kun laskettu aika lahestyi etta karvoja ei saa ajella (kysyin tasta) koska riski siita etta se 'karvatuppi' saattaa tulehtua on suuri ja etta siita menee sitten jotain popoja mahd haavoihin yms.
Synnarilla (synnytin suunnitellulla sektiolla) karvat sitten ajettiin sektiohaavan lahelta pois just ennen operaatiota.

Niin ette ihan tainneet ymmärtää tuota kysymystäni.... tarkoitin vaan sitä, että tässä ketjussa nimenomaan kaikki (tai ainakin useimmat) karvaiset tuntuivat olevan kovin tuomitsevaisia (pedofilia yms. jutut), kun taas posliinit kannustivat toimimaan kukin omalla tyylillään. Halusin vain tosiaan tietää missä tällaisia asenteita on oikeasti olemassa!!!

Ja kysymykseni oli huonosti muotoiltu, onhan niitä kaupunkeja todella kehä III:n ulkopuolellakin, ja niissä ihmiset myös suvaitsevaisempia kuin maalla. Mutta kiva kuulla että pellon keskelläkin ajellaan posliiniksi!!!

""""taidatte karvankasvattajat olla maalta kotoisin? Täällä pääkaupunkiseudulla ihmiset (etenkin täällä syntyneet) ovat nimittäin paljon suvaitsevaisempia, ei siis tarvi kaikilla olla karvat samalla tavalla, vaan kukin tyylillään...""""""

Mielestäni maalaisuudella, siis ihan oikealla maalaisuudella, ei ole mitään tekemistä suvaitsevaisuuden kanssa?? Ja kylläpä kaikki taisi tuon kysymyksesi käsittää sen juuri niinkuin sen esititkin.

""""""Halusin vain tosiaan tietää missä tällaisia asenteita on oikeasti olemassa!!!""""""

Kuule tuskinpa jokainen helsinkiläinenkään pitää posliiniutta coolina juttuna, kuten varmasti esim. Tampereelta tai Kuopiosta löytyy ihmisiä joiden mielestä se on tosi jees.
Eli ei tässä nyt ole siitä kyse, mistä ihminen on kotoisin.
Ihmisillä nyt vaan on eriäviä mielipiteitä asiasta kuin asiasta vaikka asuisivat missä päin maailmaa.

Älkää nyt niin kovasti höykyttäkö toisianne...Ei varmasti kukaan mitään pahaa ole tarkoittanut - Jannakaan.

Itse olen ""maalainen"" täällä Helsingissä ja yli kaksikymmenta vuotta asunut täällä. Vuosien mittaan oma kokemukseni on, että kyllä täältä enimmäkseen hyvin suvaitsevaisia ja avarakatseisia ihmisiä löytyy, sekä syntyjään helsinkiläisiä että tänne muualta muuttaneita. Toisin kuin esimerkiksi kotipaikkakunnaltani, joka on noin 7000 asukkaan pikkukunta.

Posliini on ihan yees, vaikka itselläni ei sellaista olekaan :-)