Poskiontelotulehdus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kipeä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kipeä

Vieras
Kuuluuko poski/otsontelotulehdukseen huimaus, päänsärky, väsymys, "silmät oudon oloiset"?
Itselläni ollut nyt viikon verran flunssa: kurrkku kipeä, ja palelua, ääni maassa, mutta ei kuitenkaan nenästä valu mitään.
Nyt sitten ed. mainittuja oireita,ja jotenkin sellainen heikko olo, tuntuu että keinuttaakin jatkuvasti.

Kokemuksia?

no mulla ainakin huimaus ja päänsärky ja väsymys ja se että silmät tuntuu oudolle on ihan normaalia kun oon kipeenä.
Tosin yleensä se että silmät tuntuu oudolle, tarkottaa mulla sitä että on kuumetta.

Mulla pahin oire kun yrittää laittaa päänalas päin. Viimeksi oli jomotusta poskionteloissa ja puruarkuutta ylähampaissa. Tosin mulla on poskionteloissa kystät jotka oireilee samallalailla kuin poskiontelot aina flunssan yhteydessä.
Voi kuvaamasi oireet gyvinkin johtua poskiontelotulehduksesta.
Kannattaa käydä lääkärissä tarkistuttamassa koska voi levitä otsa onteloihin ja se ei kuulemma ole mikään "lastentauti" ja siinä on ainakin ihan järkyttävä päänsärky (miehellä ollut muutaman kerran ja nykyään menee kiltisti lääkäriin jos alkaa oireilla poskiontelot muuten kun ei lääkäriin saa ei sit millään)

Jos kumartuessa tuntuu painetta päässä, etenkin kasvojen alueella niin se on poskiontelotulehduksen oire. Itselläni ainakin kenkien laittaminen jalkoihin on yhtä tuskaa, jos poskionteloissa on jotakin.

Nyt mä vasta ymmärsin ton kysymyksen (täytyy nähtävästi lähtä keittämään kahvia)
luulin että ap tiesi että hänellä on poskiontelon tulehdus ja ihmetteli flunssan oireita.
Njuu, elikkäs siis mulla painaa pahasti poskiin jos on tulehdus kun laittaa pään alas päin.
Mutta viime kerrasta on niin pitkä aika etten oikeen osaa muuta sanoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Minä ja morrison:
mulla oli ainakin juuri noi oireet ja ne jatku kuurin jälkeenkin ,kävin lääkärissä ja röntgenissä näkyi limakalvoturvotusta..kaipa sekin voi aiheuttaa oireita.ei mullakaan ollu kuumetta.

Menikö oireet sit missä ajassa ohi??

no mulla toi ns pienimuotoinen huimaus on edelleen välillä ja melko varmasti niskoista johtuvaa(todettu).meillä on nyt juuri(taas)joku flunssakierre menossa että oireita tulee ja menee,tuntuu että jatkuvasti on jotakin.tän kuurin söin siis tossa joulun aikaan.
tai sit on vaan se turvotus joka aiheuttaa,ostin jotain kortisonipohjasta nenäsumutetta,josta ei kyllä oo ollu apua.. :/

kannattaa kokeilla apteekista saatavaa kärsää + huuhtelua.. ensi avuksi + voi estää sen et tarvii ab-kuuria syödä. Meil täällä lääkärit tosi nafteja alottaan kuuria, jos ei ole todella selvää löydöstä tai vaikeita oireita.. tai ennen ku oireet jatkuneet piiiitkään. Koska paranee useimmiten itekseen samassa ajassa, mitä ab-kuurillakin