Poskionteloiden punkteeraus

Onko teillä tarvinnut punktioida poskionteloita? Minkälaisia kokemuksia, tehtiinkö missä ja oliko tavan lääkäri vai kunnon korva-nenä- ja kurkkutautien lekuri?

Mulla nyt toinen kuuri putkeen menossa ja lääkäri sanoi että punktio edessä jos tää ei nyt tehoa. Viimeksi siis sain kuukausi sitten syödä kaksi kuuria ennen kun oireet helpotti. Mua NIIN hirvittää ajatuskin siitä mahdollisesta punktiosta. Vaikka olen sen kokenut lähes toistakymmentä kertaa ja josku sitä jopa anellut :whistle: , niin viimeisimmästä kerrasta mulla jäi niin hirveä kammo...

 
joo
On punkteerannu ihan kokeneesta yleislääkäristä opiskeliaan ja kaikki on asian osanneet tehdä hyvin. Eihän se kivaa ole, mutta ei se satu, vaan tuntuu epämiellyttävältä.
Viimeksi kun opiskelia punkteerasi, osui neula hampaan hermoon, vähän säväytti ja hammas oli tunnoton muutaman viikon, onneksi tunto siihen kuiteskin palasi. Minä en nykyään edes pyydä kuuria, vaan annan heti punkteerata, koska kuurit ei mulle pure. Yleensä mulla joudutaan punkteeraamaan 2-6 kertaa 3 päivän välein, muuten ei aukee röörit, vissiin onteloiden tuuletuksessa vikaa, odotan lähetettä erikoislekurille.
 
No mä tosiaan olen aina enne huoletta antanu punktioida, viimeks vaan joku lekuri "treenas" siihen malliin, että repi limakalvot rikki kunnolla, sitten kun vuosi verta, ei nähny mihin sorkki ja loppujen lopuksi puudutus haihtui, joten sillon voin sanoa että se teki kipeetä.

Entä oletko kokeillu sellasta sarvikuonokannua, jolla voi ite huuhtoa? Mulla sellanen nyt tuolla odottaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja hipsu:
No mä tosiaan olen aina enne huoletta antanu punktioida, viimeks vaan joku lekuri "treenas" siihen malliin, että repi limakalvot rikki kunnolla, sitten kun vuosi verta, ei nähny mihin sorkki ja loppujen lopuksi puudutus haihtui, joten sillon voin sanoa että se teki kipeetä.

Entä oletko kokeillu sellasta sarvikuonokannua, jolla voi ite huuhtoa? Mulla sellanen nyt tuolla odottaa...

Hei, älä anna sen kannun odottaa vaan ala huuhtoa! =) Mulla oli pirunmoinen poskiontelotulehduskierre kunnes hommasin sen kannun! Aina kun hiukankin on nuhaa tai merkkejä poskiontelujuttuun niin heti huuhtelen kannulla useita kertoja päivässä. Nyt ei ole kahteen vuoteen ollut ainuttakaan tulehdusta ja siitä huuhtelusta tulee hyvä olokin. Kokeilepa heti! :)
 

Yhteistyössä