Poskihampaasta lähti sitten puolet pois...

Multa on poistettu kolme poskihammasta sen takia, että on kattottu ettei niitä oo enää mitää järkiä korjata. Yks hammas ylhäällä oli viä kaiken lisäksi lähteny laskeutumaan ku etti vastakappaletta alhaalta jota ei kuitenkaa ollu enää.

Edestä yks hammas meni usiemman kerran eikä sitä kannattu lopulta paikata. Siihen laitettiin sitte nasta, että kestää paremmin kuin pelkkä paikka.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;26119408:
Kai tuollasen takia saa aika nopeastikin ajan? Ei oo kauhean mukavaa joutua varomaan koko ajan.
Uskon näin. Edelliskerroilla minulla oli tuuria, kun olin muutamaa viikkoa aikaisemmin muutenkin varannut hammaslääkäriajan.
 
Multa on poistettu kolme poskihammasta sen takia, että on kattottu ettei niitä oo enää mitää järkiä korjata. Yks hammas ylhäällä oli viä kaiken lisäksi lähteny laskeutumaan ku etti vastakappaletta alhaalta jota ei kuitenkaa ollu enää.

Edestä yks hammas meni usiemman kerran eikä sitä kannattu lopulta paikata. Siihen laitettiin sitte nasta, että kestää paremmin kuin pelkkä paikka.
Okei. En ole vielä nastoihin asti itse päässyt.
Tämä samainen hammas meni mäsäksi odottaessani esikoista.
 
Okei. En ole vielä nastoihin asti itse päässyt.
Tämä samainen hammas meni mäsäksi odottaessani esikoista.
No eiköhän hammaslääkäri sellaasta ehdota jos kattoo tarpeelliseksi. Paikka ku menee helpommin hajalle. Varsinki mulla ku on hampaat huonos kunnos ja narskutan hampaita unissani. Usiemmin ku kerran heränny siihen, että on hampaanpala suus. Mulla on sädehoito vaikuttanu sylkirauhasiin, syljen koostumus muuttunu ja suu kuivuu helposti eli sylki ei suojaa hampaita kuten pitääs.
 
Anonyymitär
Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;26119408:
Kai tuollasen takia saa aika nopeastikin ajan? Ei oo kauhean mukavaa joutua varomaan koko ajan.
Helsingissä ei saa, jos ei särje, vaikka kuinka olisi puolet hampaasta lähtenyt. Mulle kävi pari vuotta sitten niin, tarjottiin aikaa 4 vkon päähän , ei aiemmin vaikka kuinka tiukkasin. Kun en viitsinyt valehdella että hulluna särkee, vihloi vaan. Ja kerroin että rosoinen hammas rikkoo kielen reunan. Menin yksityiselle.

Nyt toissapäivänä lähti puolet hampaasta, ei särje eikä vihlo vielä ainakaan, mutta kielen reunaa repii taasen. Taidan mennä suoraan yksityiselle, kun en jaksa sitä jankkaamista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anonyymitär;26119682:
Helsingissä ei saa, jos ei särje, vaikka kuinka olisi puolet hampaasta lähtenyt. Mulle kävi pari vuotta sitten niin, tarjottiin aikaa 4 vkon päähän , ei aiemmin vaikka kuinka tiukkasin. Kun en viitsinyt valehdella että hulluna särkee, vihloi vaan. Ja kerroin että rosoinen hammas rikkoo kielen reunan. Menin yksityiselle.

Nyt toissapäivänä lähti puolet hampaasta, ei särje eikä vihlo vielä ainakaan, mutta kielen reunaa repii taasen. Taidan mennä suoraan yksityiselle, kun en jaksa sitä jankkaamista.
Onpa inhottavaa! Ainahan sitä voi kokeilla jos ajan sais julkiselta puolelta, eikä heti suoraan mennä yksityiselle?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anonyymitär;26119682:
Helsingissä ei saa, jos ei särje, vaikka kuinka olisi puolet hampaasta lähtenyt. Mulle kävi pari vuotta sitten niin, tarjottiin aikaa 4 vkon päähän , ei aiemmin vaikka kuinka tiukkasin. Kun en viitsinyt valehdella että hulluna särkee, vihloi vaan. Ja kerroin että rosoinen hammas rikkoo kielen reunan. Menin yksityiselle.

Nyt toissapäivänä lähti puolet hampaasta, ei särje eikä vihlo vielä ainakaan, mutta kielen reunaa repii taasen. Taidan mennä suoraan yksityiselle, kun en jaksa sitä jankkaamista.
Täällä kans vaikia saada aikaa kunnalliselle. Ja onko mikää ihme ku välillä on vain yks hammaslääkäri, välillä sitte keikkalääkäreitä. Toki paikkakunta on paljo pienempi ku Helsinki, mutta silti jonot pitkät.

Joskus on ollu niin, että ku en oo saanu kunnalliselta aikaa niin on pitäny mennä Kristiinankaupunkiin päivystykseen. Sitte pari aikaa oli Kauhajoella sen takia, että oli mun helpompi päästä sinne ku olin samalla paikkakunnalla koulus ja K.joelle sai aikoja paremmin. Joskus on laitettu yksityyselle maksusitoomuksen kans.

Ny on onneks kaks aikaa kunnalliselle ja mulle yritetään aikoja aina ettiä koska hoito on kesken.
 
Anonyymitär
Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;26119699:
Onpa inhottavaa! Ainahan sitä voi kokeilla jos ajan sais julkiselta puolelta, eikä heti suoraan mennä yksityiselle?
Joo toki aion maanantaina soittaa ja kokeilla jos kävisi tuuri. Perjantaina en kertakaikkiaan ehtinyt soittaa, enkä edes käydä pe tai tänään apteekista ostamassa sellaista paikka-tököttiä jota voi itse laittaa rosoreunaiseen hampaaseen ettei se hankaa kieltä. Nyt rassaan sitä koko ajan kielellä tai jos en rassaa tahallani, se hankaa kieleen. Maanantaina soitan kunnalliselle ja menen ostamaan sitä paikka-ainetta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anonyymitär;26119749:
Joo toki aion maanantaina soittaa ja kokeilla jos kävisi tuuri. Perjantaina en kertakaikkiaan ehtinyt soittaa, enkä edes käydä pe tai tänään apteekista ostamassa sellaista paikka-tököttiä jota voi itse laittaa rosoreunaiseen hampaaseen ettei se hankaa kieltä. Nyt rassaan sitä koko ajan kielellä tai jos en rassaa tahallani, se hankaa kieleen. Maanantaina soitan kunnalliselle ja menen ostamaan sitä paikka-ainetta.
Meitä soittelijoita on maanantaina ainakin me kaksi :)
 
kamikom
Täällä ollaan jo viikko menty yhdellä puolikkaalla poskihampaalla. Vielä ei särje mutta eihän sillä voi kunnolla pureskella.

Tsempit sinnekin !
Mulla lähti 2vuotta sit puolet hampaasta poies, siis hampaan ''seinä'' eikä ole kertaakaan särkenyt. ainoastaan kylmällä ilmalla jos korvia alkaa särkemään niin hammasta alkaa särkeä vähän samalla tavalla
 

Yhteistyössä