positiivinen testi ja kovat kuukautiskivut

Miuku, muista, että sairaslomaa saa ottaa, kun olo siltä tuntuu! Varsinkin tälläisissä asioissa kannattaa kuunnella vin itseään ja lääkäriä tietenkin myös :heart:

Tämä perisuomalainen tapa, "teen töitä kuolemaan asti, koska ylpeys ei anna periksi mennä sairaslomalle, ennen kuin molemmat jalat on poikki ja päässä nyrkin mentävä reikä"-saa luvan unohtua jo, kipeänä ei töitä tehdä, piste! :)

Miuku79 Joo luulisin et mul on n. viides viikko. Eilen oli aika kivuton päivä mut kyl sellast pientä menkkajuilintaa on varsinki alaselässä vähän väliä... Mut koitan nyt tosiaa luottaa et normaalia ja kaikki hyvin :heart:

Seksin harrastamisesta.
Minulla joku ihme pelko raskauden alussa, meni 2 vkoa ainakin, etten uskaltanut harrastaa, sanoin suoraan miehelle, että nyt minusta vaan tuntuu siltä, että pitää olla varovainen ja mies ymmärsi! :heart:
Varmaan saa harrastaa, vaikka olisikin kipuja, kunhan ei ole vuotoja. Kannattaa kuunnella itseään! :flower:
Nykyään menee seksin suhteen ihan hyvin, kipupvnä seksi kyllä ei ole mielessä! :D

Rva Pikkumyy ja Tiuhti-Viuhti rv 11+6
Kiva huomenna jo se npultra vihdoinkin;=)

Miuku79
Meillä myös lapsettomuutta ja hoitoja ja takana. Olin täysin varma hoitojen epäonnistumisesta, kun pp8 paikkeilla alkoivat niin tutut menkkajuilimiset. Ajattelin sinnitellä testipäivään ja sopia sitten hoitojen jatkosta, mutta testasin kuitenkin 3 päivää etuajassa ja plussa pärähti! Samanlaiset menkkatuntemukset jatkuivat noin viikon, sitten oli hiljaiseloa, mutta taas seuraavien kuukautisten alkamisaikaan (siis jos en olisi raskaana seuraavien :kieh: ) sama toistui, ja nyt jo kolmatta kertaa. Kahdestoista viikko nyt menossa.

Jos sinua hermostuttaa, käy veritestissä, itse kävin kahdesti silloin alussa, kun halusin tietää, että varmasti hormonit tuplaantuvat niinkuin pitää. Kävin kolmen päivän välein ja ihan oikein olivat nousseet. Se kummasti helpotti mieltä. Jos kivut enteilisivät km:a, eivät arvot enää jatkaisi normaalia kasvua.

Hei Mariainen! Mulla alkoi kans IVF-hoidon pp8 kovat menkkamaiset kivut, jotka lievempinä juilimisina jatkuneet nyt pp10 asti. Veritestiin menen huomenna, mutta tänään kotitestillä testasin selvän negan. Nyt mietityttääkin todella kovasti, voisiko raskaus olla alkanut negasta huolimatta vai onko nega todella nega. Ihan mielenkiintoista kuulla, että menkkaoireet voi myös tarkoittaa raskautta, kuten sulla.

Heippa kaikille!

Tänään kävin kivuista huolestuneena sairaalan naistentautien päivystyksessä. Otetettiin virtsakoe, verikokeita sekä ultrattiin. Nyt siis rv 4+6. Kohdussa näkyi 3mm kokoinen musta piste oikeassa paikassa, alkio siis ilmeisesti. Kaikki oli kunnossa, vaikkei tuulimunan tms mahdollisuutta voikaan sulkea vielä pois. Raskaushormoni arvoista soittivat äsken kotiin ja arvo oli 646 eli käsittääkseni hyvä näillä viikoilla. Tiistaina pitää mennä uudelleen verikokeeseen jotta varmistetaan arvon tuplaantuminen normaalisti. Tuli tosi huojentunut olo käynnistä. Pyysin sairaslomaa huomisen ja tiistain ja lääkäri kirjoitti sen enempiä ihmettelemättä. Sanoin, etten pysty menemään töihin näin kipeänä.

Meillähän seuraava ultra on 7.2. eli 10 päivän päästä. Silloin sydänäänet voivat jo kuulua :) Jännittää tosi paljon.

Mulla on nyt ollut sellainen olo tän alkuraskauden aikana, että seksiä uskallan harrastaa vasta kun tuossa 2 viikon päätä olevassa ultrassa olen kuullut sydänäänet. Luotan asiassa omaan vaistooni.

neitiperho
Mielenkiinnosta piti ihan alkaa lukemaan keskusteluanne. Kovasti pidetään peukkuja sinulle Miuku79. Toivotaan, että kaikki edistyy hyvin. Teilläkin jo pitkä odotus takana ja tiedän, että se turhauttavaa. Ilmoittelethan vaikka täällä kuinka tilanteesi edistyy?! Voi kun se olisi teidän tuleva pikkuinen :hug:

Terv. Neitiperho+pötkö rv 11+4

neitiperho: Ehdottomasti ilmoittelen täällä tilanteen edistymisestä. Nyt lepäilen vaan kotona, eilen oli taas illalla kovia "menkkakipuja" ja Panadoliin turvauduin. Yöllä ja nyt aamulla ei mitään kipuja. Huomenna menen verikokeisiin (HCG) ja saan tulokset viimeistään iltapäivällä.

neitiperho: Tänään HCG mitattiin uudelleen kun se oli sunnuntaina sen 646 ja haluttiin varmistaa, että tuplaantuu normaalisti 48h kuluessa. Tänään lääkäri soittikin sitten mulle kotiin ja kertoi arvon olevan nyt 1539 eli oli tuplaantunut ja vielä ylikin. Lääkäri sanoi, että kyseessä on arvojen perusteella normaali alkuraskaus :) Olen niin onnellinen! Ultra on sitten 7.2. ja silloin voivat sydänäänet jo näkyä. Enää 8 päivää pitää jännätä :)

Vielä yksi mielipide tänne...
Mulla oli samanlainen tapaus kipujen kanssa. Nyt olen viikolla 16 joten tähän saakka kaikki hyvin! Mulla on kyllä ollut myöskin liian aikaisia supisteluja en sitten tiedä voiko niitä liittää siihen että oli alussakin paljon kipua, mutta se siis tarkoittaa sitä että on vältettävä kaikkea fyysistä rasitusta ettei menis kesken. Mutta sanottiin mulle kuitenkin että kunhan lepään tarpeeksi ja aina jos kipuja tulee meneen makaamaan niin silloin ei ole vaaraa, täytyy vaan oppia ottamaan rennosti!

Sain eilen tehtyä raskaustestin ja plussaahan se näytti.Koko ajan kumminkin kauhea pelko että km tulee kun kauheat kuukautiskivut ollu jo muutaman päivän ja sellainen jännä olo mahassa että kohta tulee kuukautiset.. :( Kiva kuitenkin lukea täältä että muillakin on ollut tälläisiä ongelmia ja hyvin kumminkin kaikki mennyt,ei auta kuin toivoa parasta!:)

Eelu:

Kohtu aloittaa venymisen nopeasti ja kun plussa testiin on tullut, niin kasvu alkaa kiihtyä sopivasti tuossa vaiheessa. Siitä usein menkkamaiset krampitkin johtuu..lisäksi sitten vielä turotus tuo oman epämukavuuden tunteensa.

Itse kärsin ajoittain kovistakin menkkamaisista kivuista kummassakin alkuraskaudessa, mutta ne loppui omiin nimiin.

Toinen raskaus on nyt 1,5v vanha poika ja toinen rv36+6 :D

Toivotan paljon onnea raskauteen =)

Yhteistyössä