positiivinen testi ja kovat kuukautiskivut

Hei!

Osaisikohan joku kertoa omia kokemuksiaan. Eli minulla tänään menossa kp 31/32?. Ovulaatiosta on 12 tai 13 päivää. Olen tiistaista asti saanut vahvistuvia viivoja raskaustestiin ja tänä-aamulla selkeä värillinen viiva ei niin herkässä testissä, jolla voi testata kuukautisten ollessa päivän myöhässä.

Viime yönä alkoivat kuitenkin menkkakivut, kovatkin. Tänä päivänä niitä on ollut paljon ja olen ihan pyöriskellyt sängyssä tuskissani ja kävellyt, mikä on vienyt kipua osittain. Välillä on hetkiä jolloin kipua ei ole. Minkäänlaista vuotoa ei myöskään ole, mutta ei raskausoireitakaan.

Kannattaisiko tässä alkaa valmistautumaan siihen, ettei raskaus jatku normaalisti? Tämä on erittäin surullista kun lapsettomuutta on takana yli vuosi ja hoidot käynnissä. En voi mitenkään uskoa, että näin kovat kuukautiskivut olisivat normaaleja tässä vaiheessa raskautta kun eivät vielä voi johtua kohdun kasvamisestakaan. Onko kenelläkään ollut vastaavaa tilannetta?

Kiitos kaikille jotka viitsitte vastata!
 
Toivotaan että kaikki olisi hyvin :hug: itse olen esikoisen aikana ja tässä raskaudessa rampannut alkuraskaudessa lääkärissä monenmoisten mahakipujen kanssa. Aina kaikki kumminkin ollut hyvin. Voi olla ihan normaalia mutta voi kyllä rehellisesti sanottuna ennakoida km:a. mutta monenlaiset mahakivut ovat kyllä todella yleisiä raskauden alussa ja jos vuotoja ei tule niin luulisin kaiken olevan kuitenkin hvyin. Onko sulla normaalisti menkkojen aikaan kovia mahakipuja?
 
Mulla oli just tän raskauden alussa tosi rajut menkkakivut. Siis just sillon ku menkkojen ois pitäny alkaa. Tietty aattelin, että ne menkat sieltä tulee ja särkylääkettä vetelin poskeen, että kestän. Eipä tullu menkkoja, vaikka kivut oli sietämättömät. Tein myös raskaustestin siitä jonku ajan päästä ja selvän viivanhan se näytti. Nyt siis raskausviikkoja jo 36+2. Että ihan hyvin se voi olla sulla samallainen tilanne... :flower:
 
Kiitos kaikille vastauksista :)

Minulla on aina 3-4 päivää ennen menkkoja todella kovia kuukautiskipuja jolloin menee burana 600mg säänöllisesti. Sitten kivut kovenevat kun vuoto alkaa. Ihmettelen näitä tämänhetkisiä kipuja kun ovat aivan samanlaisai, ehkä hieman miedompia. Minullahan pitäisi menkat alkaa vasta la eli mitään kohdun kasvukipuja tuskin ovat. Miten siellä mikään voi pysyä hengissä kun näin kouristelee? Ajoittain siis on kivuttomia hetkiä ja ajoittain koskee.
 
Kyllä Miuku ihan normaalisti etenevän raskauden alussa nuo kuukautiskivut ovat normaaleja, mulle vakuutettiin näin. Ja alkavat yleensä jo hyvissä ajoin ennen menkkoje alun aikaa. Kuulin myös, että 15% naisista kohtu kasvaa erittäin paljon jo ensimmäisen kahden viikon aikana, joten jos kuulut tuohon ryhmään ei kivut varmaan ole ihme. Älä ihmeessä kuitenkaan tuota buranaa syö, se jos jokin lisää keskenmenoriskiä! (tämän varmaan kyllä tiesitkin, mutta varmistelin vaan)

Oikein onnellista odotusta! :heart:
 
Minullakin aika kovia menkkakipuja alussa, otin säännöllisesti Panadol 500mg silloin kun kipuja oli , se on turvallinen lääke raskaana ollessakin! :heart: Nyt jo rv 11+3 :heart: ja ei menkkakipuja pitkään aikaan, eli minusta voit olla rauhassa! Ja kun otat esim panadolin pystyt itse olemaan rennommin , koska kiputila vie sinut jännitystilaan! Eli suosittelen panadolia! Ja kaikki hyvin varhaisultrassa sydän sykki ja nyt jo viime viikolla myös vatsan päältä kuunnellen dobblerilla kuuluivat äänet nyt jo npultraus meillä maanantaina;=)

Onnea raskauteen sinulle! :D :flower:

Rva Pikkumyy ja Tiuhti-Viuhtimme :heart:
 
Voi kiitos rohkaisusta Kvart över ja Rouva Pikkumyy :hug:

Joo, tuon Buranan syömisestä tiesinkin. En ole vielä mitään kipulääkettä ottanut, mutta kiva kuulla että Rouva Pikkumyykin oli ottanut Panadolia ja kaikki hyvin. Turvaudun siis siihen tarvittaessa. En kyllä ymmärrä miksi olivat tuolla sairaalassa pesiimistisiä raskauden jatkumisen suhteen ja sanoivat ettei hyvältä vaikuta tässä vaiheessa kivut, kun eivät vielä voi johtua kohdun kasvusta. Mullahan ovulaatio on aika tarkkaan tiedossa (testi+ultraus) eli siitä on nyt 12 tai 13 päivää. Aika aikaisin näitä kipuja siis on, mutta teidän vastuksenne antoivat toivoa, että kaikki voi mennä myös hyvin. Kahden viikon päästä on ensimmäinen ultra joten täytyy jännätä siihen asti. Oliko muuten teilläkin Kvart över ja Rouva PikkuMyy kuukautiskipuja jo ennen kuin kuukautiset olivat myöhässä?
 
mulla oli kans siinä 4. rv:n aikoihin tosin vain yhtenä päivänä kauheita kipuja ja itkun kanssa pyörin sängyssä ja olin varma että kesken menee, soitin sitten lääkäriin ja kysyin että onko tämä nyt sitä mitä luulen, niin sanoivat sillon että voi olla myös kohdun kasvukipuja ja sanoivat että ota panadolia ja lepää ainakin se päivä. kivut meni muutamassa tunnissa ohi ja nyt viikot 35+0 =)
 
Mulla oli varmaan kaksi viikoa "kuukautiskipuja" ennen kuin tajusin tehdä raskaustestin. Koko ajan odottelin menkkojen alkavan minä hetkenä hyvänsä eikä mieleenkään tullut että olisin voinut olla raskaana.

Mulla kivut olivat kanssa aika kovia, mutta minkäänlaista vuotoa ei tullut. Minullakaan ei ollut raskausoireita alkuun...paitsi ihmeellinen tissien turvotus, jonka vuoksi sitten sen testin loppujen lopuksi hoksasin tehdä B)

Sinulla on varmaan samanlainen tilanne ja kaikki tulee menemään hienosti. =) Raskausoireita ei kaikille tule ollenkaan ja raskaus etenee silti hienosti. Minulla ei ole ollut alkuraskauden turvotuksen ja kohdun kasvukipujen jälkeen mitään vaivoja ja viikkoja on nyt jo 35+5.

Toivon sinulle oikein miellyttävää ja vaivatonta odotusta!
Onnea plussasta! :flower:
 
Mulla ihan samanlainen tilanne alottajan kans. On päällä suhteellisen kovat menkkamaiset jomotukset mut testiin en oo vielä saanu ku haamujenhaamun tai viivanpaikan. Normaalisti vuoto alkaa samaan aikaan ku kivutki ja nyt näitä kipuja on kestäny jo pari päivää aamusin ja tänään heti aamusta lähtien. Kävin jo ostaan jotain paratabsia tai vastaavaa että jos kivut yltyy koska normaaleja napromexeja en uskalla ottaa tässä tilanteessa.
 
Kiitos Pikku-Katti ja Piipero86 rohkaisusta :)
HenLai, kyllä se sinullakin varmaan plussaa tarkoittaa. Sain itsekin ensin haamuja tiistaista asti ja ne ovat vahvistuneet vähitellen. Raskaushormonihan kaksinkertaistuu 48 tunnin välein. Oikein paljon plussaonnea sinulle! Tulethan kertomaan sitten miten kävi. Ja millä testillä muuten sait tuon haamun tai viivanpaikan?
 
Mulle kävi näin, että tasan 13 päivää ovulaatiosta (varmistettu ultralla+pistettiin pregnyl) alkoi menkkavihlonnat. Silloin totesin miehelle, että eipä tärpännyt taaskaan ja unohdin kaikki toiveet. Vasta kun vihlonnat/kivut olivat jatkuneet viikon niin tajusin, että kyllähän ne menkat olisi jo pitäneet alkaa ja tein testin, joka siis oli plussa. Ja kokemusta on myös keskenmenosta rv 9, joka taas alkoi ruskealla vuodolla, muuttui veriseksi vuoro vuorokaudessa ja vasta silloin alkoi kivut.

Minun henkilökohtainen mielipide on, että tuo ei ole alkava keskenmeno, koska se olisi alkanut vuodolla, vaan alkava raskaus! Onnea :heart:

malttamaton&huhtihippu rv 27+2
 
Hei Miuku! Toivottavasti kaikki on hyvin ja useinhan noita kipuja on, niinkuin vastauksista huomaa ja silti kaikki sujuu hyvin.
Haluaisin kuitenkin muistuttaa kohdunulkoisen raskauden mahdollisuudesta. Eli jos kivut vaan yltyy, niin hakeudu ajoissa sairaalaan että voivat ultrata munanjohtimet. Hyvä se on varmasti tarkistaa, ettei esim munasolu ole kiinnittynyt munanjohtimeen ja kasvaessaan halkaise koko johdinta. En halua pelotella, mutta ystävälleni kävi näin. Toivotaan, että kaikki sujuu hyvin.
 
Hei!

Kivut tulivat sitten takaisin eli eilisen illan jälkeen niitä ei ollut ja taas noin klo 15 alkoivat kun lähdin ulos kävelemään. Jotenkin liikkuminen pahentaa niitä. Jouduin ottamaan Panadolin :ashamed: Nyt ei taas koske kun oon kotona ja istuskelen.

Malttamaton: Olen kanssa lukenut, että keskenmeno alkaa useimmiten vuodolla joten toivottavasti ei ole mitään hätää. Kiva kuulla, että sinunkin tapauksessasi "kuukautiskivut" olivat normaalia. Just soitin tuonne terveysneuvontaan ja vahvistivat asian eli yleensä alkaa vuodolla.

Minttu mamma: Kiitos neuvoista! Tottakai hakeudun päivystykseen jos kivut ihan kestämättömiksi yltyy.

Liinu76: Hienoa, että sinullakin kuukautiskivuista huolimatta raskaus sujunut hyvin :) Todella lohduttavaa!!
 
Hyvä tietää, Rouva Pikkumyy että sullakin kipuja näin aikaisin ja kaikki hyvin. Nyt asioita tutkittuani aloin miettiä myös johtuvatko nämä kivut endometrioosista kun sitähän minulla on epäilty ja aiheuttaa juuri tällaiset kivut aina 3-4 päivää ennen kuukautisia. Jospa se vielä oireilee niinkuin normaalissa kierrossakin kun raskaus näin alussa. Aina liikkeellä ollessa sattuu eniten ja esim wc:ssä käynnin ja yskimisen jälkeen oikein polttaa alavatsaa.
 
mulla ihan samaa =) Eli viikkoja nyt n.5. Ja varsinki tossa torstaina oli niin kauheet menkkamaiset kivut et olin varma et kesken menee :/ Ei menny... Noi menkkamaiset kivut jatkuu mulla ja kaikki on mulle vakuutellu et kuuluvat asiaan. Kiva lukea et muillakin niitä on ja kaikki on siitä huolimatta mennyt hyvin :heart:
 
Liina81: Onks sulla rv5 menossa eli edellisten kuukautisten alkamispäivästä on nyt 5 viikkoa? Jos näin on, niin onpa lohduttavaa kuulla, että sinullakin kipuja näin aikaisin eikä ole mennyt kesken. Ollaan melkein samassa vaiheessa raskautta :)
 
Itsellä mrni tämän raskauden ensimmäiset 11 vkoa kovissa kuukautis kivun tapaisissa, nyt porskutetaan jo 22+6 :heart:

Kaksi km:a takana ja molemmat alkoivat menkkakivuilla, vasta parin tunnin päästä alkoi veren tulo :ashamed:

Älä huoli, monella on nuo alavatsa kivut täyspäiväisiä vaikka koko raskausajan :eek:
 
Minulla siis olisi nyt vkloppu jolloin menkat alkaisivat, ellen olisi raskaana. Tänään tuntunut mutamaan kertaan ilkeitä alavatsakipuja, mutta menneet ohitse. Pojan, eli kuopukseni raskaudesta muistin, kun otin useasti TYKS:iin puhelimitse yhteyttä kun oli kipuja, mutta sanoivat olevan normaalia, ellei vuotoa ja kohtu muokkautuu hirmusti alkuraskaudessa! :heart:

Eli kun ei vuotoa, niin kaikki voivat yleensä olla huoletta! :hug: :flower:
 
Kiitos vastauksista Mymmelis ja Rouva Pikkumyy. Minullakin Rouva Pikkumyyn tapaan nyt menossa viikonloppu jolloin kuukautisten tulisi alkaa jos en olisi raskaana. Mulla tänään aamuinen klo 8 otettu Panadol riitti viemään kivun kokonaan klo 17 asti, jolloin taas kovat kouristukset. Nyt Panadolkaan ei vie niitä kunnolla, mutta ehkäpä tosiaan normaalia. Kyllä kestän mitä vaan jos tiedän, että kaikki tällaiset kivut kuuluu asiaan. Toivottavasti kyseessä on normaali raskaus :)

Huomenna pitää miettiä jos kivut samanlaiset, niin josko hakisin sairaslomaa ainakin maanantaiksi. Mulla on pitkälti seisomatyö enkä pysty siihen näissä kivuissa. Onko teillä ollut tarvetta sairaslomaan?
 
Itse olen hoitoalalla vanhusten hoidossa(kotihoito)
Slomalla olen ollut joulua ennen 3 pvää silmätulehduksen vuoksi(helpotus, kun silloin oli niin paljon pahoinvointiakin samaan aikaan, ei kuitenkaan oksentelua)
Edellisviikolla lin ti-pe slomalla migreenin takia, mikä ei loppunut(kestomigreeni), se oli kauheaa! Lääkäri määräsi Panadoliax2 kerralla ja paljon lepoa, tämä auttoi, nyt jo monta pvää ilman migreeniä ja toiv sama jatkuu! Lääkäri kyllä heti antaa slomaa jos sama uusii, että sen puolesta voin ottaa rennosti. Silloin oli myös varmuudeksi sydänäänten kuuntelu ylimääräisesi neuvolassa dobblerilla rv 10+1 silloin siis. ja kuuluivat! :heart:
Nostot/kantamiset ei onnistu minulta, saan alavatsakipuja pe oli aika kovatkin., lähdin jo 14:30 pois töistä ja sanoin meneväni lepäämään ja Panadolin otin yhden ja nukuin 3 tuntia , auttoi! :heart:

Nyt sitten pitää laittaa jatkossa sellaisia paikkoja , joita en pysty tekemään ns jakoon muille hoitajille ja töissä vain muutama tietää raskaudestani, mutta katsotaan josko kaikki hyvin npultrassa, sen jälkeen kertoisin shokkiuutsen kaikille! :LOL: *viittaan tässä ikääni* Tämä rouva kyllä avioitui juuri, joten eikö sitä silloin lapsia aleta hankkimaan? :D "ikäni siis 43v, tosin minulla on jo lapsia 3 kpl myös ennestään, mutta raskaudesta on aikaa jo 17v! :heart:

Heippa ja voikaa kaikki hyvin ja slomaa kannattaa hakea, jos siltä tuntuu,m sitä saa raskaana helpolla, juuri kun silloin ollaan tarkkoina, ettei ikäviä yllätyksiä syntyisi! :saint:

Rva ja Tiuhti-viuhti :heart:
 
Hei Miuku!

Minulla oli vähän samanlainen tilanne kuin sinulla, lapsettomuutta takana yli vuosi ja yksi keskenmeno, kunnes testi näytti taas plussaa. Samaan aikaan alkoivat kuitenkin tosi kovat kuukautiskivut, joita jatkui noin viikon verran. Syy selvisi ultrassa viikolla 7+0; odotinkin kaksosia! Myös monella kaverillani on ollut kuukautiskipuja ihan raskauden alussa ja raskaus on jatkunut ihan normaalisti, toivottavasti sinullakin on näin!
 

Yhteistyössä