Meille tosiaan syntyi tyttö 13.8 viikoilla 41+3. Lauantaiaamuna alkoi klo. 7 supistukset ja samantien alettiin miehen kanssa laittamaan tavaroita kasaan ja lähdettiin viemään esikoista hoitoon. Jatkettiin siitä sairaalaan, jossa oltiin 10 aikaan. Kätilö totes, että olen 5 cm auki. Pari tuntia sujui ihan rauhallisesti, luin keinutuolissa kirjaa supistusten välissä. Klo. 12.15 tuli kätilö kokeilemaan ja totes, että olen edelleen sen 5 cm auki, joten päätettiin puhkaista kalvot, Sitten lähti homma etenemään niin ettei kätilökään tahtonut perässä pysyä. Supistukset kipeentyi niin, että halusin ilokaasua. Yhtäkkiä tunsin tarvetta ponnistaa, mutta olin vasta 7 cm auki. Kätilö käski vaan hengittelemään ponnistamisentarvetta pois, mutta ei ehtinyt kuin ovelle, kun huusin, että on PAKKO ponnistaa. Kätilö tutki taas ja totesi, että ponnista vaan, pää on jo tulossa. Klo. 12.55 sain tytön rinnalle eli 35 minuutissa synnytys eteni 5 sentistä vauvan syntymään. Ponnistusvaihe siitä 5 minuuttia.
Suurin yllätys olikin vauvan koko. Paino oli hurjat 4765g ja 53cm. En silti ollut revennyt ja selvisin kolmella tikillä. Outoa, että pystyin heti istumaan ilman mitään kipuja, kun esikoisesta istuin aluksi renkaan päällä ja poika oli melkein kilon pienempi.
Nyt jälkeenpäin olen todella iloinen, että kaikki koko arviot vauvasta meni pieleen. Päivää ennen synnytystä se oli 3700g. En usko, että olisin lähtenyt synnyttämään yhtä luottavaisin mielin jos olisin tiennyt vauvan olevan niin iso. Onneksi kaikki sujui niin hyvin ja heti seuraavana päivänä lähdettiin kotiin
Suurin yllätys olikin vauvan koko. Paino oli hurjat 4765g ja 53cm. En silti ollut revennyt ja selvisin kolmella tikillä. Outoa, että pystyin heti istumaan ilman mitään kipuja, kun esikoisesta istuin aluksi renkaan päällä ja poika oli melkein kilon pienempi.
Nyt jälkeenpäin olen todella iloinen, että kaikki koko arviot vauvasta meni pieleen. Päivää ennen synnytystä se oli 3700g. En usko, että olisin lähtenyt synnyttämään yhtä luottavaisin mielin jos olisin tiennyt vauvan olevan niin iso. Onneksi kaikki sujui niin hyvin ja heti seuraavana päivänä lähdettiin kotiin