kohdunkaulan pituus..

  • Viestiketjun aloittaja miten mitataan?
  • Ensimmäinen viesti
miten mitataan?
Osaako joku kertoa miten tuo kohdunkaulan mittaus tehdään? Tiedän että lääkärit / kätilöt sen osaavat tehdä, mutta voinko itse jollakin tavalla arvioida onko kohdunkaula hävinnyt vai onko vielä paljonkin jäljellä?? Entä 'sormelle auki' voiko sen todeta jotenkin itse??

Mietin näitä siksi, ku vajaa viikko laskettuun aikaan ja vauvan pää on niin alhaalla, että sen tuntee emättimen kautta. Näin oli jo reilu viikko sitten ja tuolloin koko kohdunkaula ei ollut vielä hävinnyt. Nyt mietin olisiko supistukset mahdollisesti saaneet jotain aikaan kohdunkaulaan.

Sitten vielä sellaista ku kätilö sanoi että alakautta tehty tutkimus voi käynnistää synnytyksen ja jopa puhkaista kalvot. Onko kukaan itse koittanut 'ärsyttää' kohdunkaulaa tässä tarkoituksessa??

nim. malttamaton
 
Eräs
Mietin tuota samaa joskus, että pystyisikö itse tunnistamaan sen... Jätin kuitenkin väliin.

Veikkaan, että parempi saattaisi olla harrastaa seksiä kuin ronkkia muuten vaan. Mutta tää on vain fiilis.

Vaikka en mä nyt sinänsä usko, että omilla puhtaiksi pestyillä sormilla kovin pahaa voisi saada aikaan. Eihän tuo seksikään niin super kliinistä... ;)
 

Yhteistyössä