Porvoon seudun mammat

Pääsiäisreissusta selvitty:) Kivaa oli, mutta oma koti kullan kallis..

Meillä on vielä hieman syksyn kuviot auki. Luultavasti olen hoitovapaalla jouluun asti. Kävin kelassa pari viikkoa sitten muilla asioilla, ja otin sieltä samalla kotihoidontuenlomakkeen mukaan. Pitäisi pikkuhiljaa alkaa perehtyä siihen. Mun äitiyslomahan loppuu jo reilun kuukauden päästä. Virkailija sanoi, että kotihoidontukea kannattaa hakea jo kuukausi etukäteen, kun käsittelyyn menee aikaa. Jos ei tarkallaan tiedä kuinka pitkään on kotona, voi hakea samantien kolmeksi vuodeksi. Ilmoittaa sitten vaan, jos tilanne muuttuu. Porvoolisä haetaan Porvoon "päivähoitotoimistosta" eri lomakkeella. http://www.porvoo.fi/index.php?mid=2132

Meillä on ihmeellisen paljon ohjelmaa kertynyt tälle viikolle, joten täytyy treffailu jättää väliin. Meillä ei päivään oikein kannata sijoittaa kuin yksi ohjelmanumero. Käy liian rankaksi muuten ainakin äidille :p Ens viikolla sitten!
 
Moikka!

Ilmottaudun nyt tänne vaikka meidän vauva on jo 1 v 2kk, ja seuraavaa vasta odotellaan syyskuulle. Porvoossa asustellaan ja aloitin huhtikuun alusta osittaisen hoitovapaan, niin että olen kotona loppuviikon. Torstaina pitikin heti suunnata avoimeen kerhoon, kun en ole oikein pelkästään kotona viihtyvää tyyppiä.

Joku kysyi tuossa onko kenelläkään tarvetta tuttelille 0-6 kk. Meillä olis taas ylimääräisenä 8 purkkia 27.5. vanhaksi menevää 6-12 kk tuttelia. Luovutan mielelläni, jos joku vaan tarvii.

Vetku
 
Tervetuloa Vetku :flower:

Floralle tsemppiä remontin keskelle. Ei ihan mukavinta korjattavaa nuo vesivahinkojen aiheuttamat vauriot :hug:

Meillä riitti huutoa eilisillasta aamuyöhön saakka ja syykin selvisi viimein. Ellin ensimmäinen hammas puhkesi ilmeisen suuren kivun kanssa. Tyttöraukalla oli ien ihan turvonnut ja kuuma. Onneksi tänään on jo olo helpottanut.

Neuvolassakin kävimme perjantaina ja kaikki oli kunnossa. Strategiset mitat 67,5 cm ja 7,3 kg. Terkkari suositteli meille jo syöttötuolin hankintaa, vaikka Elli ei vielä tukematta osaa istua. Istuminen kuulemma vahvistaa selkälihaksia ja kehittää tasapainoa. Pohjanmaan isovanhemmat ovatkin jo ostaneet syöttötuolin, mutta tuovat sen meille vasta ensi kuussa. Siihen asti meillä siis syödään edelleen sitterissä.
 
Kiva, kun Vetku löysit tänne myös!

Ikävä kuulla Flora vesivahigosta! Toivottavasti se ei ole kovin paha. Yritettäisiinkö treffata kuitenkin jossain muualla? Meillekin voi tulla. Tosin tällä viikolla sopisi vain torstai. Tai sitten ensi viikolla joku päivä.
 
Jaksamista Floralle vesivahingon keskelle! Teillä on nyt riittänyt vastoinkäymisiä. :(

Meille sopii treffit myös torstaina, tosin pienellä varauksella. Menemme ottamaan sikainfluenssarokotteen aamulla, joten katsotaan millaiset oireet siitä tulevat. E ei ole reagoinut tähän mennessä yhteenkään rokotteeseen, joten toivottavasti mennään edelleen samalla linjalla.

Taidan jättää tänäänkin jumpan väliin. Ei siitä jumppaamisesta mitään tulisikaan, sillä joutuisin kuitenkin juoksemaan vain tuon pienen mönkijän perässä. :D Sitä paitsi ilma vaikuttaa taas niin kivalle, että taidetaan mennä mieluummin ulos.
 
Viimeksi muokattu:
Kaisla Jos ootte huomenna vielä treffailutuullella/-kunnossa, niin laita vaikka tekstaria. (Toki muutkin!) Meillä on kotona ihan kaaossotku, joten tänne en kehtaa vieraita ottaa. Mutta voidaan tulla vaikka kaupungille jonnekin. Esim. vanhassa kaupungissa Fannin terassilla on oikein kätevä olla vaunujen kanssa:)
 
Sama täällä! Mulla on torstaisin ja perjantaisin hoitovapaapäivät, ja kahvittelu kuulostaa enemmän kuin hyvältä. Viime viikon torstaina oltiin Näsin puistossa, ja silloin oli kyllä tosi lämmin.
 
Foreca lupasi huomiseksi sadetta. :( Olisi kyllä mukava nähdä taas! Me kyllä mieluummin treffattais muualla kuin kahvilassa, niin pääsisi myös E touhuamaan muiden vauvojen kanssa lattialla. Tulisitteko taas vaikka meille?
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut että ilmoitin niin myöhään etten pääsekään tulemaan. Olin itseasiassa jo puolivälissä matkaa kävelemässä Kaislalle kun jouduin palaamaan kotiin hoitamaan asioita :| Sopivasti alkoi vesisadekin joka oikein kruunasi harmituksen kun olin aivan litimärkä kotiin päästessä. No, tämmöistä tämä nyt on kun on liian paljon tekemistä. Ehkä kesään mennessä helpottaa!
 
Nostelenpa pinoa hieman, jos vaikka saisimme uusia keskustelijoita mukaan =)

Kiitos vaan Vimpu vinkistä ;) , ilmoitin nimittäin eilen Ellin muskariin. Saa nähdä löytyykö meille tilaa. Oikein hyvää matkaa teille. Tuhkapilvestäkään ei pitäisi olla teille kiusaa B)

Olen pakkaillut pikkuhiljaa Pohjanmaan reissua varten ja hirveä määrä tavaraa pitäisi saada otettua mukaan. Onneksi mieheltä löytyy rinkka. Sen kun heitän selkään ja toiseen käteen Elli turvakaukalossa ja toiseen matkarattaat, olenkin melkoinen kuormajuhta. Hikinen reissu siis tiedossa :snotty:
 

Yhteistyössä