Porkkanalaatikko: raasteesta vai soseesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Minun paras porkkanalaatikkoni on sellainen, johon tulee grammoina yhtä paljon riisipuuroa ja hienoksi raastettua raakaa porkkanaa (esim. 400 g puuroa ja 400 g raastetta). Lisäksi sopivasti kermaa ja kananmunaa, ja mausteiksi suolaa, valkopippuria ja muskottia.

Minun tapani taitaa olla se harvinaisempi tapa tehdä porkkanalaatikkoa? Näin sen teki äitini, ja minusta se on ihanan porkkanaista! Soseesta tehty on minusta jotenkin tunkkaista. Tykkäättekö muut enempi sellaisesta porkkanalaatikosta, johon porkkana laitetaan kypsänä soseena?

Mä bongasin vasta tänä vuonna ohjeen, jossa oli raasteesta. Tosin olen vuosia käyttänyt samaa perinteisen laatikon ohjetta enkä edes ole etsinyt mitään toista.

Tein tänään molempia ja ei se raasteversio huonoa missään nimessä ollut, mutta paremmalta maistui kyllä se perinteinen. Huomenna sit kuulen muiden mielipiteen :)

molempia, siis raastetta ja sosetta, ja niitä yhteensä n 2/3 ja 1/3 puuroa , suola, valkopippuri, hieman siirappia ja pinnalle muutama nokare voita.
puuron teen yleensä niin et keitän riisit vedessä ja lisään lopuksi laktoositonta kermaa.

Soseesta. EI raastesta kun tulee paskaa.
Anteeksi ei tule minun makuuni sopivaa siis.