porkkanakakku, tarjoanko samana päivänä vai vasta seuraavana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "syksy"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Parhaimmillaan porkkanakakku on vasta leipomista seuraavana päivänä. Eikä mulla ainakaan kuorrute ole vettynyt tai ainakaan itse en ole moista huomannut, hyvältä on maistunut. Tosin pelkällä sulatejuustolla en ole sitä tainnutkaan kuorruttaa.

Olen tehnyt sulatejuustokuorrutteella (siis sulatejuustoa, voita ja tomusokeria). Ei vety, mutta leikkaaminen on hirmu vaikeaa ja päällinen irtoaa. Viimeksi tein pohjan edellisenä päivänä ja leikkasin paloihin. Seuraavana päivänä tein kuorrutteen ja levitin kuorrutetta jokaiselle palalle. Ei ollut leikkaamisongelmaa.

[QUOTE="syksy";30301747]Tarkoitin tuolla sulatejuustolla sitä sulatejuustopohjaista kuorrutetta, enkä tuorejuusto.[/QUOTE]

En mä usko että se vettyisi liikaa, jos yön yli tekeytyy. Tosin - huomenna olet siitä viisaampi :).

Itse oon kyllä aina tehnyt nimenomaan tuorejuustosta, sitruunamehusta ja tomusokerista sen kuorrutteen. Sulatejuustoa oo tullut edes mieleen koittaa makeaan leivonnaiseen.

Hyvin peitettynä kakku mehevöityy paremmaksi seuraavaksi päiväksi mutta kuorrutteen teen aina tarjoilupäivänä koska siihen tarttuu herkästi maut.

Mä teen pohjan aina edellisenä päivänä ja kuorrutan ennen tarjoilua.

Ja tuorejuustosta, tomusokerista ja ripauksesta appelsiininkuorta teen kuorrutteen, päälle ripottelen vielä hasselpähkinärouhetta.

Sulatejuustosta tehty kuorrute on, noh, pahaa.

[QUOTE="Kirsi";30301845]Mä teen pohjan aina edellisenä päivänä ja kuorrutan ennen tarjoilua.

Ja tuorejuustosta, tomusokerista ja ripauksesta appelsiininkuorta teen kuorrutteen, päälle ripottelen vielä hasselpähkinärouhetta.

Sulatejuustosta tehty kuorrute on, noh, pahaa.[/QUOTE]

Makuasioista ei voi kiistellä. Itse tykkään sulatejuustokuorrutteesta. Olen käyttänyt tuota Venäjä-pakotteen Viola sulatejuustoa...sitä ei vissiin muuten saakaan suomesta?

Yhteistyössä