juu
Mä pääsin sektion jälkeen neljäntenä päivänä ja toisen lapsen syntymän jälkeen kolmantena päivänä.
Mä ainakin pääsin toisena päivänä..Alkuperäinen kirjoittaja 23.08.2006 klo 14:23 lokavauva kirjoitti:hei kertokaas mul te useemman lapsen saaneet et koskas uudelleen synnyttäjä pääsee kotiin porin sairaalasta jos kaikki on menny normaalisti ja äidin ja vauvan vointi on hyvä?
Tervetuloa vaan opiskelemaan kätilöksi. Tosin noin hapanta tekstiä ei kannata raskaana oleville, synnyttäjille tai synnyttäneille jutella. Vois tulla muuten sanomista, ainakin näillä palstoilla B)Alkuperäinen kirjoittaja 24.08.2006 klo 11:38 eräs sairaanhoitaja kirjoitti:Ja hernenenät taas liikekannalla :headwall:
En tarkoita,että sairaala on mikään hotelli,mutta kyllä huippua on jos edellisenä iltana olen synnyttänyt ja aamulla kätilö hyppii likaisten lattialla makaavien lakanoiden yli eikä niitä siitä voi viedä! :headwall: Pitäsikö minunkin omassa työssäni laittaa leikattu potilas (jolla esim. tehty joku puudutustoimnepide,pienimuotoinen) pesemään ja petaamaan sänkynsä itse ennen kotiutumista???
Lisäksi petikaveri pyysi päästä vessaan yöllä ja oli sen verran huonossa kunnossa,ettei sinne päässyt kuin sängyllä. Kätilö tiuskien auttoi hänet vessaan ja minuutin istumisen jälkeen kiukulla riuhtoi takaisin sänkyyn vaikka tämä äiti ei ollut saanut vielä mitään tiristettyä siihen mennessä. Toi sängyllä takaisin paikalleen ja äiti totesi minulle,että kohta on pakko taas soittaa,kun en ehtinyt mitään siinä ajassa tehdä... Kyllä alan ihmisenä tiedän,että tuollainen kohtelu on ihan ulkona sairaanhoitajan käyttäytymisestä. Olisihan hän voinut jättää potilaan vessaan ja antaa soittokellon käteen ja pyytää soittamaan kun on valmis tai jos tulee jotain ongelmia.EN KOSKAAN VOISI KUVITELLA TOIMIVANI AMMATISSANI NOIN!!
Verenpaineet piti mitata itse ym...hohhoijaa!! Supistuskäyrälle minut unohdettiin tunniksi,jonka jälkeen oli pakko soittaa kelloa,että tulisiko joku irrottamaan kun kylki on aivan turta! Vastaus oli : "vieläkö sä siellä käyrällä olet?" :headwall:
Ja kun tosiaan tunnutte tietävän,että kätilöillä on kauhea kiire,niin voisitteko kertoa,että mikä kiire sisältää???Porissa ei ole vauvalaa eli vauvoja eivät hoida. Aamulämpökiertoa ei ole(toisin kuin muilla osastoilla pitää käydä joka huone ja potilas erikseen läpi ) vaan nekin pitää itse mitata käytävällä ja merkata paperiin. Ruoka otetaan itse ja astiat korjataan itse ja ruokahuollon hoitaa muutenkin osastoapulainen (osastoilla sairaanhoitajalle kuuluu ruoanannostelu/jako/astioiden keruu ja jossain paikoissa nämä kaikki). Lääkärinkierrolle osallistuu yksi hoitaja joka ei suinkaan ole osaston ainut ja kierto vie n. 1½h työpäivästä. Lastenhoitajat opettavat kylvetykset sun muut,eivät niinkään kätilöt. Harvemmin on paljoakaan lääkityksia synnyttäneillä,joten mitään lääkkeidenjakoa tai lääkekiertoa ei ole. Vaatehuollon ja petivaatteiden huollot kuuluu äideille(muilla osastoilla on aamukierto,jossa autetaan potilasta peseytymään,autetaan mahd. pukemisessa ja sängyt pedataan).
Tässä näitä MUUTAMIA juttuja ,joita synnyttäneiden osastolla skipataan,joten voisitteko kertoa MITÄ NE SIELLÄ MUKA TEKEE?????Jos muiden tyyppisillä osastoilla ehditään tehdä noi kaikki jutut monien muiden töiden lisäksi,eikö kätilöllä ole aikaa kantaa yhtä vaatemyttyä pyykkikoriin??? ja p**kat!!! Kiire on kahville ja juoruamaan..on se hienoa,että jossain terveysalan sektorilla on niin paljon vapaa-aikaa töissäkin;taida ryhtyä kätilöksi :headwall:
puhua ja viestitellä kännykällä kyllä saa, mutta äänettömällä/piippauksella täytyy kännykän olla, ettei häiritse muita huoneessa olevia. näin ainakin 4 viikkoa sitten oli käytäntö..Alkuperäinen kirjoittaja 10.09.2006 klo 10:44 Heissulivei kirjoitti:Pienenä käytännön sivukysymyksenä:
Saako vuodeosastolla käyttää kännykkää Porissa?
Koska sikiöitä on alettu elvyttämään????Alkuperäinen kirjoittaja 31.08.2006 klo 12:01 vieras kirjoitti:Hei! Sinulle nimimerkki vieras kirjoitit kokemuksiasi Porissa 30.8 klo 13.56! Meitä on muitakin: Tyrivät Porissa pahan kerran: menetimme TERVEEN! POIKASIKIÖN! vain ja ainoastaan hoitovirheiden vuoksi. Myönsivät vielä virheensä, että näin ja Porissa...eikä riittänyt, että tyrivät synnytyksessä vaan myös elvytyksessä! Poikamme siis kuoli vain ja ainoastaan synnytyksen aikana sattuneiden hoitovirheiden vuoksi