Ponnistin tyttöä ilman ponnistuksen tarvette supisteluiden aikaan 40 min ja loppujen lopuks jouduin sektioon virhetarjonnan vuoksi. Kysyisimpä nyt et onko kaikki synntyttänyt niin et ponnistuttaa vai tuleeko vauva ulos ilman sitä vaihetta?
mua ei epiduraalin takia ponnistuttanut ja oli vaikeeta.lopulta autettiin imukupilla ulos kun tarjonta oli vino ja sykkeet alkoi laskea.jos olis ollut normaali tarjonta olis vauva "lentänyt" ulos sanoi lääkäri!
Kolme ilokaasusynnytystä takana, eikä koskaan ole ollut mitään varsinaista ponnistamisen tarvetta. Olen vain tehnyt työtä käskettyä, kun kätilö on sanonut, että nyt ponnistat. Ja siihen vaiheeseen kuitenkin mennyt aina noin 5 min.
Eka synnytyksessä ei ollut mitään tarvetta ponnistaa, enemänkin oli tarve tintata kätilöä kun komenteli ponnistamaan, vaikka olin ihan puhki :'( Toisessa oli kans epiduraali, jota ei edes ehditty lopettaa ajoissa, mutta silti tuli ponnistamisen tarve. Ekassa ponnistusvaihe oli "virallisesti" tunti ja 20 minuuttia, toisessa 20 minuuttia.
2 synytystä takana ja molemmissa tuli todella selkeä ja voimakas ponnistamisen tarve, onneksi sain ponnistaa sitten heti. Ekassa synnytyksessä ponnistin 10 min, tokassa 5 min.
Ekassa synnytyksessä ei tullut ollenkaan ponnistamisen tarvetta. Kohdunsuu täysin auki odoteltiin tunti, että alkais ponnistuttaa, mutta ei. Niinpä sit vaan ponnistin supistusten aikana. 20 minuutin kuluttua vauva syntyi.
Toisessa synnytyksessä ponnistuamisen tarvetta tuntui ihan vähän. Kun sitten aloin ponnistamaan, vauva syntyi heti, ponn. vaihe kesti 1minuutin
ei tullut tarvetta ponnistaa,ponnistin kun käskettiin. näin kaikissa kolmessa.kahdessa ei ollut mitään kivunlievitystä joten tuntoa oli,mut sitä tunnetta ei tullut...ponnistukset kestäneet 28min,4min ja 6min.
Oli ponnistuksen tarve molemmissa synnytyksissä ja kova olikin, harmi vaan että kohdunsuu ei ollut siinä vaiheessa kun muutaman sentin auki! Minun piti pidätellä vaikka kuinka kauan sitä tarvetta vastaan, ja sitten se meni ohi. Kun kohdunsuu oli täysin auki, ei ollut enää minkäänlaista ponnistamisen tarvetta, sehän oli ollut jo 7 tuntia aiemmin. Tipalla sitten saatiin homma taas toimimaan ja lapset ulos =)
EI OLLUT MINKÄÄNLAISTA PONNISTUKSEN TARVETTA EPIDURAALIN TAKIA..TIPASSA OLIN JA OLIN NIIN POIKKI MUUTENKIN.PONNISTIN KUN KÄSKETTIIN JA VÄKISIN PONNISTAMALLA SAIN TENAVAN ULOS..PONNISTUSVAIHE KESTIKIN 1½ H.